• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: OSTATNÍ :: Ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Lepsie pneu dozadu
Přejít na stranu  1 2 [3] 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Csala
Monday 10 November 2008 - 19:03:35 Citovat
Host
Zimne pneu nie su len o snehu Odkaz
Martas
Monday 10 November 2008 - 19:12:48 Citovat
Host
Zimni gumy nejsou o snehu temer vubec, bezne zimni gumy jsou konstruovany pro provoz na "upravenych" silnich pri nizkych teplotach.
JardaB
Monday 10 November 2008 - 19:26:16 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Asi proto prumerne zimni gumy klouzou na vode pri 4stC vic nez sjete prumerne letni, loni me to docela dostalo...
Kdyz shrnu vyctene a vypozorovane poznatky
- teplo, sucho - zimni horsi
- zima sucho - zimni asi o neco lepsi
- mokro kdykoli - zimni tragedie, letni lepsi az kousek nad 0st
- led - na tom se udrzi jen retezy
- brecka, mekky snih - jasna vyhoda zimnich, asi 4 dny v zime
- bahno - v tom nejezdim

Tak to vidim ja, vzdy jsem prizpusobil jizdu okolnostem a vzdy jsem bez vetsich problemu dojel, i kdyz to nekdy znamenalo objet cele mesto, zbych se vyhnul kopcum.

PS.: nejhorsi je na lede ABS, to pak brzdim o obrubniky.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
vrgadaa
Tuesday 11 November 2008 - 00:49:53 Citovat
Host
Ja nevim jak vam, ale mne se zadni na omeze sjizdeji rychleji. Driv jsem je prohazoval, predek/zadek, aby se to srovnalo, takze jsem opravdu mival na pocatku sezony lepsi vzadu a pak se to ojelo, takze lepsi byly vpredu, to jsem tak ale resival s novyma gumama.
...
Posledni roky nove nekupuji (i kdyz asi opet zacnu, protoze pneuservisy si za ojete berou prakticky totez co za nove z netu a zimaky uz vubec nema smysl bazarove brat-jsou sjete a guma je stara a tim se funkce zimaku ztraceji).
...
Takze dam lepsi dopredu, horsi dozadu, po sezone zadni vyhodim a ty predni jdou pristi sezonu dozadu a na predek koupim dve lepsi a tak furt dokola, pokud cyklus nenarusi nejaky vtipalek nozem.
...
Trvam ale na tom, ze predni naprava je dulezitejsi nez zadni a tomu by mel odpovidat i vzorek, vzdyt i brzdy vpredu jsou jinak dimenzovany nez na zadku. I pripadny defekt se lepe vychyta na zdan nhaprave, nez kdyz vam buchne leva predni a v protismeru jede tirak...
...
Tim ovsem nepopiram, ze nejlepsi reseni je mit co nejlepsi gumy na vsech kolech a nejlepe kazdy rok nove, vzdyt zimaky s 8mm jsou urcite lepsi nez se 4mi.
...
Bohuzel nemam na to penize, ale za ta leta vim, co si mohu lajznout a co uz ne. Do hor nejezdim, bydlim na Jizni Morave, 80 procent jizd po meste, kdyz to klouze vybiram trasu s mensim stoupanim a kdyz moc, nejedu autem. Navic samosvor u dualramu je mnohem lepsi resseni nez protiprokluz beckove a vyjede se s tim kupodivu mnohem vic nez s tou poblblou elektronikou.
Yper
Tuesday 11 November 2008 - 14:48:07 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Tywe JardoB a je to tady zase! pravidelně každý podzim a zimu!!!!
Tvrdit, že ABS je na ledě to nejhorší je neprofesiální a nesmysl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Už se to tu probíralo mnohokrát a doporučuji každému se stejným názorem, aby si to vyzkoušel na svém autě.
Auto na ledě bez ABS je jako sáňky na sněhu s pasažérem bez noh!
Vždyť stačí úplně jednoduchá věc - najděte si dostatečně velkou ledovou plochu, vlezte pod auto a odpojte si čidla ABS (a nebo rovnou celou jednotku), bude sice svítit porucha ABS, ale bez omezení motoru a zkuste se rozjet a šlápnout na brzdy a pak to samé udělejte se zapnutým ABS a dráhy změřte - nezapoměňte však při aktivovaném ABS "skutečně" brzdit! Tzn., že jakmile vám zacvrliká pedál brzdy do nohy, tak jej přišlápněte ještě víc - resp. co nejvíc to půjde a věřte, že budete překvapeni rozdílem hodnot v prospěch ABS! zrovna tak i ovladatelnost bude zachována mnohem víc než při deaktivovaném ABS!
Jinak to, že má někdo zimní gumu se pozná už podle toho, když za ním jedete.
Zatímco na nezimní gumě uvidíte sníh v dezénu, tak u zimní gumy uvidíte, jak se sníh ze vzorku gumy okamžitě utrhává odstředivou silou po dvalení kola z vozovky.
Je to způsobeno teplotou gumy, která se zahřívá při styku s vozovkou tím, že každý segment je tvořen z několika- takové to řásnění špuntů. Guma se při styku s vozovkou deformuje a ta řásnění po sobě kloužou pod poměrně vysokým tlakem a tím se zahřívají a pak sníh na gumu nepřimrzá!
Takže tak! jak říkám, už se tady toho o zimních gumách napsalo spousta a vyjadřovala se k tomu spousta lidí a i odborníků!
Edit: ..samozřejmě že ještě platí, že zimní guma je tvořena měkčí směsí! to kdyby mne chtěl někdo doplňovat - jakože o tom nevím.
Ale z 70% tvoří zimní gumu právě vzorek a řásnění vzorku, které gumu zahřívá.

[ Upraveno Tuesday 11 November 2008 - 14:51:47 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
vrgadaa
Tuesday 11 November 2008 - 20:15:32 Citovat
Host
a vo tom to je, kolik dni v roce lezi snih ve meste ci na hlavnich tazich na rovinach Jizni Moravy? Vetsinou jsou silnice bud vyfoukane, nebo pokryte mokrou solankou a za techto okolnosti letnaky opravdu vyhovi s prehledem.
...
Ale ABS potvrzuji, muj dvoulitr ji nema a dobre to neni. O prazdninach v CHorvatsku mi kluci kopli pod kola micudu z blizkeho hriste a hja dupl na brzdu. Pravdepodobne jsem zastavil drive nez s ABS (sucha silnice), ale jak v emerickem filmu v oblacich dymu od pneumatik, udelat to dvakrat-trikrata a pneumatiky muzete vyhodit, o smradu ze spalene gumy nemluve, bylo to citit jeste dost kilometru po incidentu (balon ani malho kopalistu jsem nesrazil)
vrgadaa
Tuesday 11 November 2008 - 20:24:15 Citovat
Host

abs z jine diskuse
...
Náš ÚAMK popisuje ABS takto: "Mnozí se domnívají, že antiblokový systém ABS automaticky zkrátí brzdnou dráhu. To není vždy pravda. Na štěrku, kyprém sněhu, nebo na suché silnici s určitými zimními pneumatikami, může být brzdná dráha i s ABS delší. Naopak ABS zajišťuje při plném brzdění nezbytnou stabilitu a řiditelnost vozu. Vozidla bez ABS při plném brzdění jsou špatně řiditelná, protože kola se zablokují. Zde pomůže jen krátké přerušované sešlapávání brzdného pedálu."

A ve Wikipedii (http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system) je citován australský výzkum, který udává následující:
* Reduced the risk of multiple vehicle crashes by 18 percent, but that it
* Increased the risk of run-off-road crashes by 35 percent.

Tedy že riziko srážky vozidel se použitím ABS snižuje, ale riziko havárie mimo vozovku se ZVYŠUJE (protože to prostě nedobrzdí)
JardaB
Tuesday 11 November 2008 - 20:29:31 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
At si Yper studuje co chce, ja jezdim v zime stridave autem s ABS a bez, pro lamy je to dobre ale ja to lip na velmi kluzkem povrchu dobrzdim bez ABS. Tim nemyslim krizovky, tem se vyhybam, ale proste se mi podari zastavit tam, kde chci

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Martas
Tuesday 11 November 2008 - 20:34:00 Citovat
Host
JardaB napsal ...

At si Yper studuje co chce, ja jezdim v zime stridave autem s ABS a bez, pro lamy je to dobre ale ja to lip na velmi kluzkem povrchu dobrzdim bez ABS. Tim nemyslim krizovky, tem se vyhybam, ale proste se mi podari zastavit tam, kde chci


No vidis, a ja celou dobu ziju v presvedceni, ze tyhle veci jako treba ABS jsou v aute prave pro krizovy situace, pokud nekomu na normalne mokry silnici (nemluvim o ledu) zabere ABS, tak si o jeho ridicskych schopnostech myslim svoje.

To ze ABS zkracuje brzdnou drahu za vsech okolnosti je nesmysl (a ani jsem to v zadnych materialech nikdy necetl), ale jde prave o to, ze diky ABS nespadnes ze silnice byt se brzdna draha na mokru/mirne namraze prodlouzi !
JOB
Tuesday 11 November 2008 - 20:41:05 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Tak já taky : Měl jsem auta bez ABS i auta s tímto systémem a jednoznačně je ABS výhoda. Ono jak už se tu píše tak ABS má hlavně zajistit při prudkém brždění ovladatelnost vozu.Podle mě je totiž v krizové situaci ,sešlápnutí brzdy co to jde ,asi tím nejhorším řešením i když je to celkem logická reakce.

Jinak se asi začínáme ubírat k jinému tématu než bylo na začátku.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2077 sec,0.1603 z toho dotazů.