• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: vectra tuning
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
jak snížit spotřebu
Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Jiřik
Tuesday 27 April 2010 - 08:38:17 Citovat
Host
Tak na odpojování válců a podobný vymoženosti opravdu nemám v dílně výbavu
Pracuju na tom přisávání přefiltrovaných výfuk. plynů do sání. Bude to ovládáno hřídelí škrt. klapky, otočné šoupě. Při volnoběhu zavřeno, při čtvrtplynu maximálné otevřeno, od dvou třetin plného plynu zase zavřeno.
Tzn. snížení hydraulických ztrát, zvýšení kompres. tlaku při nízkém zatížení, podíl výfuk. plynů-lambda ochudí celkovou směs a váha taky hlásí nižší průtok vzduchu. Volnoběh-pravidelný, max. výkon neovlivněn.
Vyzkouším, dám vědět.
JardaB
Tuesday 27 April 2010 - 09:07:19 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Imho to bez nejake inteligentni regulace moc fungovat nebude, ale kdo si hraje...
Kazdopadne je IMHO klic ve zvyseni celkove ucinnosti a tohle nevim, jestli je ta prava cesta. Asi by bylo lepsi ty vyfukove plyny i vychladit. Ale aby zase v tak ridkem kysliku ten benzin zase vsechen shorel, jedina rozumna cesta je IMHO FSI, nejlepe TFSI...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
csala
Tuesday 27 April 2010 - 11:39:21 Citovat
Host
Martas napsal ...

csala napsal ...

No nic moc tie spotreby dnesnych aut.
Vidim to tak, ze automobilkam vseobecne o znizenie spotreby neide.
Pred dvomi rokmi som predaval svoj Fiat Croma s motorom 1,9TDid.
Do poslednej chvile jazdil s priemernou rocnou spotrebou 4,7l/100km ukrainskej nafty. Rok vyroby 1988 a s 330 tisic km na tachometri. Dojazd aj 1600km na jednu nadrz. Startoval na jedno otocenie motorom, nemal ziadnu riadiacu jednotku motora, nic. Kamarat s takym istym autom jazdil za 4,2l/100km, ale jazdil vyhradne na spotrebu. Vyrobca pri tomto aute udaval spotrebu 3,9l/100km pri 90km/hod a to sa pisal rok1988!


A jaky mel ten motor vykon a jak se choval ?

Tipnu ze nic moc a zvuk jak traktor ...

To je dan za to ze dyzly jsou dneska vykonove srovnatelny ne li lepsi jak benzin ... no ale plati neco za neco takze zvyseni vykonu jde ruku v ruce se zvysenim spotreby.

Kdyz si vzpomenu na naftovyho Escorta s 1,6 RV. 1984, kterej jezdil pod 4l celkem stabilne, ovsem na maximalku 150 km/h se rozjizdel 3 minuty.

66kW, zrychlenie na 100km/hod za 12s, vaha 1240kg, maximalka 185km/hod. Bol to v podstate prvy turbodiesel s priamym vstrekom seriovo montovany do osobneho auta. Firma Audi tento okopceny motor predstavila svetu ako TDI az niekedy v roku 1990. A VW group tento motor pod svojou znackou TDI vyrabala snad 15 rokov a tiez len s vykonom 66kW.
Martas
Tuesday 27 April 2010 - 11:46:59 Citovat
Host
csala napsal ...

66kW, zrychlenie na 100km/hod za 12s, vaha 1240kg, maximalka 185km/hod. Bol to v podstate prvy turbodiesel s priamym vstrekom seriovo montovany do osobneho auta. Firma Audi tento okopceny motor predstavila svetu ako TDI az niekedy v roku 1990. A VW group tento motor pod svojou znackou TDI vyrabala snad 15 rokov a tiez len s vykonom 66kW.


No tak to je presne to o cem mluvim, svez se nejakym novym autem, napriklad Astra ma ted aktualne 2,0/118kW, pravda v technicke specifikaci udava zrychleni z 0 na 100 "pouze" za 9,0 (tomu ani tem tvym 12 neverim) ale ve srovanni s 1,9 TDi mas pocit, ze ti sedacka zustala na miste a auto odjelo kamsi dopredu.
Jiřik
Tuesday 27 April 2010 - 13:35:58 Citovat
Host
Samozřejmě IMHO Jardo, že je lepší FSI nebo TFSI! Ale to jaksi v garážových podmínkách nemohu řešit. Ty výfuk plyny jsou i vychlazený, odebírám je ze střeďáku a pak to jde nerezovým tenkostěnným vlnovcem do krabičky s filtrem. Odtud teprv do sání. Takže vlasně neškodnej, nereaktivní plyn. Akorát jak píšeš prořídnou molekuly vzduchu. Ale to se zkouškama zreguluje(není nic jednoduššího, než kleštěma postupně zaškrcovat tu rouru až ke kýženýmu výsledku)
Jiřik
Thursday 29 April 2010 - 09:01:15 Citovat
Host
Tak dneska to budu mít konečně namontovaný, zítra vyrážim na cestu 100km, pak dám vědět.
Tomin
Friday 30 April 2010 - 00:55:01 Citovat
Host
kdyz uz je to tady dost teoreticky:
Zabyvali jste se nekdo myslenkou namontovat sirokospektralni lambdu
a zkouset jezdit na chudsi smes. Aspon ve strednim pasmu zateze (kde je motor 90% casu) by to mohlo byt hodne prinosne na spotrebu, ne ?
Jak je to pak aktualni s rizikem vysoke teploty horeni (podpaleni ventilu???).
vrgadaa
Friday 30 April 2010 - 07:10:58 Citovat
Host
ja mam za sebou nechtene pokusy s jizdou na chudou smes u LPG u a auta s detonacnimi cidly spalovani (spatne serizeny LPG), jezdi to a urcite usporneji, ale o to casteji to triska v sani, takze plynari to okamzite opravili, spotreba vzrostla a prestalo to bouchat.
...
nebo-li ocekavam neco podobneho, o chlup zlepsite spotrebu a zadelate si na dalsi problemy typu genralka motoru, nebo neco podobne vyziskaciho,,,
Jiřik
Monday 03 May 2010 - 08:17:19 Citovat
Host
Tak se hlásím! Mazal jsem se s tím čtvrek a pátek, nedokázal jsem však do praxe dořešit základní věc: napojit na hřídel klapky ten ventil, je tam strašně málo místa. Tak jsem jezdil s přisáváním trvale zapnutým, což bylo předem odsouzený k zániku. Jinak účinnost se zlepšila, při stálý rychlosti otevíral termostat mnohem později.

K tý širokospektrální lambdě- jasně, že by to s benzínem fungovalo, "směs je zhruba o 5% bohatší, aby mohl správně fungovat katalyzátor" tolik pan Etzold. Jenže toto zase řeší víceméně pouze spotřebu při jízdě stálou rychlostí, při akceleraci ochuzování směsi zřejmě úsporu nepřinese.
vrgadaa
Monday 03 May 2010 - 19:16:29 Citovat
Host
porad si myslim, ze nejoptimalnejsisi varianta je levne palivo (LPG, fritovaci olej, nafta z bagru, vlastni vrt), prototoze ucelem je usetrit penize a ne znicit motor...

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1546 sec,0.1245 z toho dotazů.