Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra exteriér |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Jak navařit zadní lem? |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Jožka |
| ||
Host | Dobrý den, mám základy svařování s CO2, chtěl bych se poradit jak lem navařit? Dělal to již někdo, nabodovat ho nebo velikej svár přes celý lem a pak vybrousit?Co potom? Kit? Nějaký postup by byl? Děkuji | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Neni to jednoduche, na nejaky dlouhy svar rovnou zapomen - pekelne se to teplem deformuje... Nekdo snad poradi, mely by na to byt specialni nuzky nebo kleste, kteryma se udela takove osazeni a do toho se novy lem vsadi a zavari (nebo radeji sboduje) Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Prazdroj |
| ||
Prazdroj Uživatel #419 Registrován: Monday 29 August 2005 - 22:19:11Příspěvků: 827 | Jo jeto v pohodě starej lem vyřízni flexou pak dej dospod novej a naboduj pak to kyt všechno zková... Západní čechy, Škoda 100, Škoda 105,Daevo,Matiz,Astra G, Kadett, Zafira, Vectra A, Vectra B,Pegot Boxer | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Buď se to dělá jak píšou kluci,tedy uříznout,spec. kleštěma opertlovat a nabodovat.Nebo jak píše Prazdroj to prostě na prasáka podsunout a dokytovat.Já osobně si myslím že je lepší uříznout novej kus přesně ,tak aby plech šel na tupo k sobě a nabodovat.Pak se nemůže stát že začne opravené místo reznout v místě kde se překrývají plechy.Je to náročné na přesné řezání. Jinak v žádném případě nevařit .Pouze bodovat a to ještě střídat místo aby stačil plech vychladnout.Jinak se to kroutí jak sviňa. Potom už je to klasika obrousit co překáží, pořádně napatlat základovkou,překytovat,přebrousit,pak případně zopakovat dokud to nemá požadovaný tvar.Zakončit tzv plničem a nakonec lak.Co se týče míst která nejsou vidět tak podběh taky základovka,pak nějakej ochranej nástřik těch je na trhu plno a nezapomenout na dutiny vystříkat voskem. [ Upraveno Wednesday 19 May 2010 - 19:44:23 ] Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Natupo jsem to zkousel jednou u Formana a nedoporucuju - staci mezera treba pul mm a jak se na to sahne svareckou, tak se svar pri chladnuti smrskne a zkrouti se to. Nakonec to vypadalo jak nazrana uzovka, musel jsem nektere svary znova rozbrousit a opravit a nakonec kilo kitu na kazdou stranu... Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Jožka |
| ||
Host | [quote] Potom už je to klasika obrousit co překáží, pořádně napatlat základovkou,překytovat,přebrousit,pak případně zopakovat dokud to nemá požadovaný tvar.Zakončit tzv plničem a nakonec lak.Co se týče míst která nejsou vidět tak podběh taky základovka,pak nějakej ochranej nástřik těch je na trhu plno a nezapomenout na dutiny vystříkat voskem. [/quote1274292600 Po obroušení svárů se to přeci první zakytuje a pak dá základ nebo ne? | ||
| |||
Ondra B. |
| ||
Host | Neee napřed základovku, pak kyt, přebrousit a pak zase základovku!!! | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Jožko základ je to proto že se tím začíná. JardoB já říkám že na tupo je to náročný na přesnost a hlavně opravdu se to musí jen bodovat.To pertlování je jednoduší. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Hujer |
| ||
Host | Přesně jak píše Ondra. Základovka na plech, protože má antikorozní účinek, teprve potom kyt. Kyt by nikdy neměl přijít na holý plech. | ||
| |||