• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Opel astra F 1.7 TD 1997 nestartuje
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Gala
Wednesday 29 January 2020 - 19:50:21 Citovat
Host
Ahoj všichni, jako mechanický lajk se na vás obracím s prosbou o pomoc. Ze dne na den mi přestal startovat oplík. Co jsem tak zjišťoval tak by to mohlo být hodně věcí, hodně pravděpodobně vadné žhavící svíčky nebo palivové čerpadlo. Doufám, že mi někdo ze zdejších expertů poradí jak diagnostikovat problém

Problém: auto škytá ale nechytne. Baterka je v pořádku. Vychází silný kouř z výfuku.

Chtěl jsem zkontrolovat pojistku od palivového čerpadla, ale slot kde by měla být je prázdný a vypadá jako kdyby tam ani nic nikdy nebylo, takže předpokládám že se jen tak nevypařila a v pojistce tedy problém nebude.

Při otočení klíčkem do první a druhé polohy neslyším palivové čerpadlo, ale někde jsem už četl že u tohoto modelu začne čerpadlo pumpovat až při škytání.

Popravdě vůbec nevím jak teď postupovat, potřeboval bych poradit jak otestovat, zda-li jsou žhavící svíčky v pořádku ale ani nevím jak se k nim dostat.

Předem díky moc komukoliv kdo se slituje nad tím jakej jsem blbec a pomůže mi
Martin
Thursday 30 January 2020 - 18:35:29 Citovat
Host
Ahoj, pokud ti auto nechce chytnout ale dým jde z výfuku tak nafta by se měla vstřikovat až do válců, čímž odpadá problém s dopravním(pokud tam nějaké je) nebo hlavním čerpadlem.
Jestli auto přestalo ze dne na den startovat a venku byla zima spíš by to mohly být ty žhavící svíčky. Za mě nejrychlejší diagnostika by byla při startování stříknout za vzduchovým filtrem do sání např.čistič brzd nebo nějakou podobnou ptákovinu co pěkně hoří...pokud auto chyne (i když třeba jen na 2 válce) tak jsou v haji žhaviče. Trochu delší a ne ještě tak profi je oddělat měděnou lištu co spojuje všechny žhavící svíčky (takže 4matičky velikost kolem 7-6mm), natáhnout drát od baterky(s kladným polem) a druhým koncem škrknout po tom závitu (nejvyšší místo svíčky co byla ta matička) pokud zajiskří měla by být ještě dobrá, jestli ne je potřeba ji vyměnit. Třetí a nejistější možnost je svíčky vyšroubovat a proměřit multimetrem na Ohmy. Ale bacha aby se svíčky při povolovaní neztrhly pak je průser.
Pokud máš motor X17DTL, žhavící svíčky i ta lišta by měli být pod vstřikovacíma tryskama.
Gala
Saturday 01 February 2020 - 13:39:52 Citovat
Host
Ahoj, díky moc za rady. Zkusil jsem škrtnout po závitových koncích ale ani u jedné to nezajiskřilo. Přijde mi to divné, je možné že by byly všechny kaput? Na internetu jsem našel že můžeš měřit odpor i tak že přiložíš + na žhavičku a - na blok motoru. Ale ať jsem mínus přiložil narposto kamkoliv, multimetr pořád nic neměřil (hodnota --1. což znamená že je to mimo rozsah?). Nevím co je pravděpodobnější, jestli to dělám špatně i přes zhlédnutí spousty návodů (jo, plíšek jsem oddělal a vodiče odpojil a připojuji ohmmetr stejně jako na videích), a nebo jsou opravdy všechny svíčky vadné. Je možné, že auto fungovalo nějakou dobu pouze na poslední svíčku a jakmile i ta odešla, tak prostě kvůli tomu nenastartuji? nemám představu jak silná expanze proběhne z jednoho cylindru, jestli to stačí na naskočení motoru.

Každopádně asi mi nezbývá nic jiného než vyndat svíčky, proměřit je a vyměnit. Nemáte prosím někdo návod jak to bezpečně udělat? Nechci si zadělat na průser zalomením Jestli se vyplatí sehnat ráčnu, nebo to zvládnu se starým dobrým klíčem? Díky
Martin
Saturday 01 February 2020 - 16:49:23 Citovat
Host
Ano možné to je že všechny svíčky již neplní svou funkci. Pokud jsi je neměnil za dobu co auto provozuješ tak bych řekl že jsou všechny špatné. U multimetrů co jsem požíval při měření ohmů, jednička vždy symbolizovala nekonečný odpor, což v tvém případě je že uvnitř žhavící svíčky je něco přerušeného-spáleného. Osobně si myslím že nemá cenu vytahnout svíčky a proměřit je multimetrem, to bych koupil rovnou všechny 4 nové (cena se pohybuje kolem 150kč/ks). Pokud se jedná o demontáž svíček, i obyčejným klíčem to jde ale v případě že byla nedávno demontována-minimálně bych si sehnal na ně očko-plochý klíč. Postup na úspěšné povolení skoro neexistuje (tím nechci strašit) ale pokud je svíčka v motoru od roku 97 tak je velké riziko že bude zakouslá (ale někdy se najdou vyjmky) je to jen o citu v ruce, pokud při povolování se to bude chovat gumově, může se strhnou. Bezpečné povolení je trochu povolit, pak zas dotáhnout, zas trochu víc povolit a zas přitáhnout a tak dokola až je venku. Někdy taky před demontáží pomůže vyfoukat okolí svíčky a nastříkat tam nějaký uvolňovací sprej. Mě dnes hodně pomohl takový sprej s funkcí zchlazení, něčekal jsem to ale šlo to. Pokud i přes všechno svíčka se ztrhne není potřeba vyšilovat, hlavně nic na to nevařit nebo odvrtávat! Existují lidi co na to mají prostředky (odfrezují to, vyvrtají a bez poškození závitu v hlavě) měl jsem již tu čest a funguje to. Bohužel v mém případě práce a cesta byla cenově stejná pač jel z opačné strany republiky. Ale je to rozhodně lepší než sundávat hlavu z funkčního motoru, kvůli zalomeným svíčkám. No a rada na závěr pokud vše dopadne dobře a staré svíčky vytáhneš bez zalomení a budeš tam dávat nové, tak jim natři závity alespoň měděnkou, nebo nějakým grafitem, pro další bezproblémovou demontáž. Za sebe bych u motoru co mají dobrý přístup ke žhavičům doporučil každou druhou výměnu oleje v motoru vytáhnou ty svíčky a mazat je.

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1262 sec,0.1013 z toho dotazů.