• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
X16XEL - je to dobrý motor?
Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
pr»ka
Wednesday 22 June 2005 - 09:59:34 Citovat
Host
Vidím ,ľe tu probíráte nejlepąí oplácký motor tak se nebudu vyjadřovat k tomu jestli jo nebo ne,ale nikdy ,ale spíą bych chtěl říct něco těm co ho uľ maj.Pánové kdo má tento motor a ľere mu olej víc neľ by si přál,nelíte tam ľádné sračky na utěsnění ,nepomůľe to.Měl jsem obrovskou ztrátu oleje,tak 1l/500km,u mě nikomu nevěřím komu bych svěřil auto,ľe mi to udělá,tak poctivě jako Nio a on je jeątě ktomu 350 km ode mě,tak jsem se nasral,asi jsem vypil o jedno pivo víc neľ jsem měl a ąup do toho 1.závada v prostoru víka u svíček olej,připad Riwiho.Kdyľ jsem sundal hlavu,tak jsem si myslel,ľe se v Oplu spletli a dali tam dvoutakz kolik tam bylo karbonu.Na pístech leľely volné kousky karbonu,vůbec nechápu jak ten motor mohl pracopvat.Koupil jsem jemný ocelový kartáč na vrtačku a hlavu,písty a ventyly jsem od karbonu vyčistil,samo vąe po vyndání.Na ventylech byl tak 3mm nános tvrdý jak beton,pak jeątě hlavu a písty a vąe se leskne jak psí prdélkja,úplně svítí.Nechápal jsem,ľe kromě karbonu nebylo nic poničené,písty neotřelé v poho,jak by taky mohly,kdyľ tam je 0,7mm vůle sedla ventylů taky v poho,tak jsem je pro jistoto zabrousil a» to je 100%,ale co bylo fatální,ľe po vyndání pístu z válce,kdyľ jse tam zkusil dát stírací,tak se vůbec nerozevřel okolo,musel jsem ho silou rozevřít a vůle mezi koncema byla 3mm.Pak jsem samo koupil vąechny nové guferka na ventyly.Kdyľ jsem volal Niovi kolik by to u něj stálo,tak říkal 5,5matroą a 2,5 práce asi 6,5hodiny.Mě stal materiál asi 5,7 kupoval jsem jeątě navíc gufera na vačky těso pod víko a práce tak na 6,5dnů Jeątě jsem chtěl říct jednu podstatnou věc.Nio mi říkal,ľe ho průměr válce vlastně nezajímá,ľe má na tento motor 15 druhů krouľků a ty zkouąí aľ tam padnou ty nejvhodnějąí a pak ľe má jeątě jednu fintu,ale top prý a» se nezlobím pouľívá jenom on a nikomu ji neřekne ale i tak mi pomohl a vąe mi v mejlu a tel. popsal.Takľe já tam dal stadartní sadu pro tento motor a bude to určitě lepąí neľ to bylo.No ale proč tu vůbec ľvaním.Komu bere olej,neváhejte s vyměnou stíracích krouľků a guferek na ventylech.Ten motor pracuje tak v ąíleném prostředí,ľe se vůbec divím ,ľe jeątě jel.Cenu jsem dal za kolik jsem kupoval já a za kolik by mi to udělal Nio,a» vás v servisech nenatahujou.Jestli to nemáte aľ tak daleko do Náchoda ,udělá vám to super profík,který Oplům opravdu rozumí,sami vidíte jenom ty krouľky.Akorát v čem bych si mohl s Niem zadat,komu se po odkarbonování víc leskne hlava,ventyly a písty doufám ,ľe to někomu pomůľe při rozhodování,tak hodně ą»astných km s X16XEL
EnRico
Wednesday 22 June 2005 - 10:12:28 Citovat
Host
Seą dobrej, ľe ses do toho pustil. A» ti to ąlape.
karel_astra_coupe
Wednesday 22 June 2005 - 12:54:42 Citovat
Host
riwal napsal ...
No víc by Tě mrzelo, kdyby si to koupil a pak si drbal hlavu. Jestli chceą VeBe, tak jedině motory X18XE (pozor na mezityp X18XE1 - nebrat) a X20XEV, 2,5 V6 ani neuvaľuju, protoľe si psal, ľe nejseą závodník. Optimální pro VeBe je X20XEV, ale má vyąąí pojiątění. X18XE je dobrej, ale divoch to pro Vectru taky neni - ale jak jsem psal bacha na X18XE1.

Riwale, co je za problem s X18XE1? Ja ho tam mam (alespon podle technicaku - na motoru je vyrezlej a jeste jsem se nedostal k tomu abych to ocistil a zkusil to najit...). Diky
riwal
Wednesday 22 June 2005 - 13:03:48 Citovat
Host
Je to mezityp mezi X18XE a Zetkovym - moc se nepovedla řídící elektronika a pokud si vpomínám, tak má podbné problémy s ventilama jako X16XEL. To tu bylo mnohokrát diskutováno - nebudu znova popisovat.
Jirka
Tuesday 28 June 2005 - 01:37:26 Citovat
Host
Taky mám VB 16 X16XEL.®ere olej tak 0,2 aľ 0,3 l/1000km. ®ádný zavodník to není, ale zase tolik problémů s tím motorem nemám(167 000km). Jak psali předemnou na tak velky auto, by to chtělo větąí kubatůru.
Podle statistik prodeje se v západní Evropě z celkovýho mnoľství prodaných VB od 45% do 60% zrovna s motorem 1,6 16V, aspoň tak jsem to někde naąel a přečetl. Je moľné, ľe chtěli pro své autor. servisy, zalistit dost práce
Anonymní
Wednesday 29 June 2005 - 06:24:16 Citovat
Host
Zdravím vąechny příznivce Oplů
Jiľ necelý rok vlastním VEBE 1.6 16V XEL,dovoz Holandsko,r.v.96,124tis.km najeto a jsem s ní zatím spokojen,no musím to za»ukat.Spotřeba oleje není ľádná,snad v min.mnoľství,olej jsem si při dotaľení auta z NL vyměnil sám,dal jsem tam polosintetiku ARAL a zatím je vąe OK.Také jsem si nedávno nechal vyměnit rozvoďák,pouze ten,kladky a pumpa byly OK.No a to je zatím vąe co jsem tomuto ąikovnému autíčku dopřál,jen nepochopím lidi kteří tyto auta s motory X16XEL schazují,je to vąechno asi o tom jak se kaľdý ke svému autu chová.
pr»ka
Wednesday 29 June 2005 - 06:42:11 Citovat
Host
Anonyme nebuď uraľenéj,nikdo ti na X16XEL neąahá vľdy» do včerejąka jsem vlastnil dvě taky jsem se divně díval na tento názor,ale je to zkutečnost a nebudu to roząiřovat ,napsáno bylo plno,hlavně a» ti to jezdí a jsi spokojen
Anonymní
Sunday 03 July 2005 - 12:27:42 Citovat
Host
Ma tady nekdo kontakt na Nia z Nachoda?
Jakub
Tuesday 12 July 2005 - 12:15:58 Citovat
Host
Mám dotaz,hlavne pro ty zkušenější: jaká vůle mezi pístem a válcem se ještě považuje za rozumnou a dá se s ní ještě jezdit? Nedávno jsem sundal hlavy z motoru u Hondy a zjistil jsem že tam je vůle 0,35mm. zdá se mi to hodně a zvažuju jestli není lepší vyměnit motor (sada pístních kroužků stojí 15tis takže výměna nepřipadá v úvahu). A existuje nějaký jednoduchý postup, podle kterého by se dalo bez rozebrání bloku motoru zjistiit, že je nadměrná vůle v pístních čepech a ojničních ložiskách? Mám na mysli třeba nějakým protáčením motoru za řemenici apod.
Jirka
Monday 28 August 2006 - 09:08:14 Citovat
Host
Čau lidi, já to kontroluju jenom že přejedu nehtem vršek vložky a když neni zub, vyměnim kroužky a montáž zpět.Už jsem dělal víc motorů a ještě jsem se nesplet. Dělal jsem AF x16xel najeto 150tis.,půlka gufer spadlejch-výměna,kroužky-výměna, vybroušení od karbonu(3mm nános)ale hlavně se musí odpojit odvzdušnění klikovky,nechat foukat ven a záslepku na EGR(stačí šikovně přehnout těsnění) jinak je to tam za chvíli zas.Teď no problem, provoz pouze na fully synth 0w-40, spotřeba oleje žádná!

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1702 sec,0.1256 z toho dotazů.