• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
DTi motory???_co jim prospívá co ne , otáčky zátah turba , studený motor a vytáčení , atd...
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
mj
Monday 05 June 2006 - 20:47:43 Citovat
Host
na skodovackej stranke som objavil takyto komentar k TDi motorom:

"Problém však může nastat pokud se se studeným motorem dostanete do dopravní zácpy. Nízké otáčky totiž TDi neprospívají a tím méně za studena. Občas se doporučuje pustit všechny dostupné elektrické spotřebiče (vyhřívání skel, sedadel, světlomety, mlhovky...) aby se alespoň trochu zvětšila zátěž motoru.

Nedoporučuje se často nechávat TDi delší dobu běžet ve volnoběžných otáčkách - škodí to všem motorům a přeplňovaným vznětovým obzvlášť. Kromě toho, že tím ničeho nedocílíte (TDi se na volnoběh nezahřeje), škodíte ventilovému rozvodu (nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji), turbodmychadlu (platí zde to samé jako v předchozím případě) a těsněním v turbodmychadlu, které pro 100% funkci vyžadují zvýšený tlak. "


plati o iste aj pre motor 1.7 DTi od isuzu???


[ Upraveno Wednesday 23 January 2008 - 20:57:20 ]
Martas
Monday 05 June 2006 - 20:53:20 Citovat
Host
Radeji prispevek mazu, Yperovo odpoved je vycerpavajici ...

[ Upraveno Tuesday 06 June 2006 - 09:26:04 ]
Yper
Tuesday 06 June 2006 - 08:51:05 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Hele, já mám po přečtení toho úvodního trochu rozporuplné pocity o zdravém rozumu toho přispěvatele na Škodovácké stránky. Je to podle mne spíš taková směsice polopravd a i nesprávně vžitých návyků.
Rozhodně to, co se tam píše o tom, že TDi motory potřebují ihned točit, je nesmysl jako hrom!!!!
Naopak, VŠECHNY dieselové motory, se po nastartování a následné jízdě musí šetřit!
Právě nejvíc těmto motorům škodí jejich vytáčení, když jsou studené.
Pisatel si plete pojmy s dojmy a hrušky s jabkama!
Naopak, při nastartování je tlak oleje nejvyšší. Je tak vysoký, v důsledku jeho vysoké viskozity, že proto se za olejové čerpadlo z výroby instaluje poj. přepouštěcí ventil, aby se snížil tlak, protože příliš vysoký tlak by mohl vyrazit simeringy na klice a lágry.
Proto, i když jsou současné motory konstruovány tak, že po nastartování se může jet (narozdíl od dřívějších Šáde výrobků, které se musely nejprve ohřát, aby získaly správné provozní vůle), tak to není vždy vhodné, protože studený olej se v důsledku špatného prosazení na všechny mazané součásti ještě nemusel dostat.Tohle se pohybuje v řádu 10 - 60ti vteřin.
Kdo má na oleji tlakoměr, tak dobře ví, že po nastartování tam má třeba tlak až 3 Bary, ale po zahřátí mu to může spadnout (a to je už zavřený i přepoušťák) jen na 2-2,5 Baru!
Takže je sporné to, co je tam napsáno. Přeplňované motory s intercoolerem se samozřejmě zahřívají ještě pomaleji, než motory jen přeplňované a ty pak ještě pomaleji, než motory atmosférické.
Dělá to množství vzduchu, které se do nich dostane. Větší množství vzduchu samozřejmě způsobuje větší objem spalin, tedy větší výkon, ale současně i jejich menší teplotu! Proto zahřátí TDI či DTi motoru trvá déle.
Dobře fungujícímu motoru volnoběh nevadí, ale je samo jasné, že každý motor je konstruován na jízdu a tak je provoz na volnoběh zbytečný. Zatěžovat studený motor je jeho vražda! Vyšší otáčky znamenají větší tlak na kliku. Větší tlaky na klice znamenají potřebu většího mazání, ale při studeném motoru a zejména oleji, se tam mazadlo hůře prosazuje, takže součástky se více opotřebovávají!
A jsme zase u toho známého tématu - oleje.¨
Pro převážně městský provoz (studený motor, hodně volnoběhu a rozjezdů)se proto volí aplikace lehkoběžných olejů - 0w30, 0w40, 5w30, 5w40.
Pro smíšený provoz a větší dálky pak buď 10w30 nebo 10w40.
Pro vyklechtané motry pak 15w40!
Vůbec zvěrstvo je rada zapínat v autě vše co se dá - motor přitom jede na volnoběh, je studený, hůře mazaný a zapnutím spotřebičů se otáčky sice nezvýší, ale zvýší se tlaky na kliku a mírně se přidá palivo, aby se ztráta na spotřebičích eliminovala - pak se součástky více opotřebovávají!
Možná ale, že rada od tohoto talenta platí jen pro výrobky Šáde, protože dieselové motory od tohoto výrobce, jsou po roce provozu, chrchly - chrchly - chrochty!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Bad.Man
Tuesday 06 June 2006 - 10:04:57 Citovat
Host
2 Yper: Trochu si rejpnu - ale to co sem slyšel z útrob tvýho vozidla ve Štokách taky nebyl šepot květin .... (reaguju na to chrchly - chrchly) ....

Ale jinak podle mě to je celý celkem nesmysl .... možná koncem 80tých let by to mělo větší váhu ale dneska olej už je dostatečná chemie na to, aby se po krátký době stal řídkým tak jak motor potřebuje .... olejům sice nerozumim (a tímto vám taky ZAKAZUJI rozvinout o olejích diskuzi ) ale mam ten dojem že páni konsktruktéři vědí co dělaj .... spíš bych jako problém - nejen u TDi viděl nedostatečný tlak/oběh chladící kapaliny při nízkých otáčkách .... ale myslim, že diesely s timhle zas takovej problém nemaj nebo jo ??? Aspoň u Šáde a jejích benzínů (konkrétně Felda) jsem se s tim setkal mnohokrát .... ale to je asi jiná písnička ....

Ona ta rada - zapnout spotřebiče - taky je rozporuplná ..... při vysoký spotřebě by se trošku měly zvýšit otáčky kvůli altíku ale zároveň se úměrně tomu zvýší i zatížení motoru a chlazení zůstane na přibližně stejný úrovni .... takže zas nic .....

Asi bych zrovna tomuhle moc pozornost nevěnoval .....
Petr
Tuesday 06 June 2006 - 11:16:30 Citovat
Host
Je to trosicku offtopic, ale musim to sem napsat ... skodovackej technik pri predavani novy TDi skodofky tvrdil ze se ma auto od zacatku zatezovat tak jak bude jezdit po zabehu - jinak prej zlenivy. Po nastartovani taky okamzite tocit a slapat na plyn aby se to rychle zahralo! A taky ze se otacky nesmej dostat pod 2tis. .. nejlepsi drzet otacky TDi motoru mezi 2-4tis!!! Bohuzel to vypadalo ze to mysli vazne! U Opla maj ponekud zdravejsi pristup
qpc
Tuesday 06 June 2006 - 12:13:01 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
Petr napsal ...

Je to trosicku offtopic, ale musim to sem napsat ... skodovackej technik pri predavani novy TDi skodofky tvrdil ze se ma auto od zacatku zatezovat tak jak bude jezdit po zabehu - jinak prej zlenivy. Po nastartovani taky okamzite tocit a slapat na plyn aby se to rychle zahralo! A taky ze se otacky nesmej dostat pod 2tis. .. nejlepsi drzet otacky TDi motoru mezi 2-4tis!!! Bohuzel to vypadalo ze to mysli vazne! U Opla maj ponekud zdravejsi pristup


tak to jsem ještě neslyšel...,nechci škodofku __;


Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Dmcd
Tuesday 06 June 2006 - 12:37:58 Citovat
Host
qpc napsal ...


tak to jsem ještě neslyšel...,nechci škodofku __;



Ty neznas slogan skody? Simple NEVER
JOB
Tuesday 06 June 2006 - 15:14:02 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Petr napsal ...

Je to trosicku offtopic, ale musim to sem napsat ... skodovackej technik pri predavani novy TDi skodofky tvrdil ze se ma auto od zacatku zatezovat tak jak bude jezdit po zabehu - jinak prej zlenivy. Po nastartovani taky okamzite tocit a slapat na plyn aby se to rychle zahralo! A taky ze se otacky nesmej dostat pod 2tis. .. nejlepsi drzet otacky TDi motoru mezi 2-4tis!!! Bohuzel to vypadalo ze to mysli vazne! U Opla maj ponekud zdravejsi pristup



No ono to je ve všech autorizákách stejný.Zeptáš se třikrát na stejnou věc a pokaždý dostaneš jinou odpověď.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

X3
Tuesday 06 June 2006 - 15:45:14 Citovat
Host
Drzet otazky na 2-4 kilech ??? No asi to je kravina...

Ja jezdim 1500-2500 pokud nejde o dalnici... hmmm... z cehoz skoro furt na 1500, jakmile jsem vejs a nejedu do kopce tak radim...

Tak co s tema 1500 ??? Nemrsim ten motor - 2.2 DTI, Omega... ??? Na 1500 mi jede na 4 tak 55-60 km/h, to to mam jet radeji na trojku na 2000 otackach???

Prosim o vyjadreni... Diky...

[ Upraveno Tuesday 06 June 2006 - 15:47:04 ]
Dmcd
Tuesday 06 June 2006 - 15:51:45 Citovat
Host
X3 napsal ...

Drzet otazky na 2-4 kilech ??? No asi to je kravina...

Ja jezdim 1500-2500 pokud nejde o dalnici... hmmm... z cehoz skoro furt na 1500, jakmile jsem vejs a nejedu do kopce tak radim...

Tak co s tema 1500 ??? Nemrsim ten motor - 2.2 DTI, Omega... ??? Na 1500 mi jede na 4 tak 55-60 km/h, to to mam jet radeji na trojku na 2000 otackach???

Prosim o vyjadreni... Diky...


Vzhledem k tomu ze nase 2.2 maji stavitelny turbo tak zaber kolem 1500 je v pohode - taky to vetsinou drzim mezi 1.5-2t a jen pri predjizdeni na 3 si vychutnam zatah do 4tis...

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1601 sec,0.1251 z toho dotazů.