• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra tuning
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
chip,nebo vyšší tlak v pal.syst?
Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Martas_
Monday 04 June 2007 - 15:33:08 Citovat
Host
VGT napsal ...

Opel záměrně motor X16XEL schválně v sání seškrtil Odkaz Odkaz Proč, to nevím.


Vaclave je to tak, kdyz se podivas treba do Jak na to a rozkodujes pismenne oznaceni motoru tak to L na konci znamena snizeny vykon, ale proc to se neuvadi _;

Pro uplnost :
H - Vysoky vykon
V - Objemovy model (tezko rict co si pod tim predstavit)
R - Zvyseny vykon
T - Turbodmychadlo
VGT
Monday 04 June 2007 - 16:04:41 Citovat
Host
Jiřik napsal ...

Chip,nebo vyšší tlak v pal.syst?

Ahoj Jirko.Na zvýšení tlaku paliva se chystám také. Ale .....(mám jinou ECU)
Motor (a katalyzátor) pracují nejekonomičtěji v oblasti bohatosti směsi 1:14,7 (to je označováno jako ideální součinitel přebytku vzduchu = lambda= 1). ECU řídí bohatost směsi v rozmezí lambda = 0,997 až 1,003. To je od velmi mírně bohaté po velmi mírně chudou směs(1:14,65 až 14,74). Na tyto hodnoty je od výrobce nastaven.
Motor však podává nejvyšší výkon s bohatou směsí, přibližně 1:12,5 to je lambda = cca 0,85.
U karburátorových motorů se bohatá směs pro sání motoru docilovala osazením větších palivových trysek, menších vzdušníků, jiných emulzních trubic atd .... U motorů se vstřikováním zvýšení tlaku paliva nepomůže, lambda regulace nás nepustí mimo výše zmíněné toleranční pole bohatosti. V některých ECU ještě sice existuje režim- tzv. režim open-loop, režim bez zpětné vazby. To pak při plné akceleraci ECU nebere v potaz signály z lambdasondy, řídí bohatost směsi na pevně nastavené (mírně bohaté) hodnoty. Ale ty jsou, i když velmi mírně bohatší, opět zase ekologické, takže si moc nepomůžeme.
U karburátorů jsme museli přetryskovat - nyní musíme bohužel čipovat (dovolit ECU, aby pustila bohatou směs).
vrgadaa
Monday 04 June 2007 - 18:29:52 Citovat
Host
ze vas to furt bavi, vetsina lidi je rada, ze oplik chvilku nezlobi a vy se snazite byt chytrejsi nez motorari automobilky. Vzdyt je to docela jednoduche, vyberte si vhodnou motorizaci a nepremyslejte, jak zvednout vykon motoru o pul procenta
JardaB
Monday 04 June 2007 - 19:31:31 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
ECU nemuze regulovat jinak nez na lambda=1, to je vlastnost sondy, funguje v podstate binarne a kolem 1 se meni hodnota z 0 na 0.8V skokem (zhruba). Takze jedine bez regulace.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Jirik
Tuesday 05 June 2007 - 11:36:37 Citovat
Host
Cau lidi, to je mi jasnz, ye lambda udrzi vhodnou smes, to je ok, nechceme jezdit za 20, jde o to dostat tam v rezimu full ceres otacky 5000 a vic vice vzduchu.Vubec nemam na mysli zamenovat klapky c20 a x16xel, pouze zvetsit pruchod pres klapku zvetsenim prumeru ci zdvojenim.Potom je vyssi prah delky vstriku nutnosti, a nejde jen o1procento, to uz je min. desitka procent.Vasku u toho lexmaulu se mi nelibi prave, ze klapku mas puvodni, pouze ti tim sanim zkratej saci kanaly, tzn. neverim narustu 20k,to je blbost,to by tam musela bzt prave vetsi klapka.
Jirik
Tuesday 05 June 2007 - 11:47:23 Citovat
Host
P.S.mam na mysli zvyseni vykonu pri lambde 1, nechal jsem si svarit tigem sani podle Dbilas dynamic, zkraceny kanaly, klapka 55mm, u ty 16xel byl problem se zapojenim na volnobeh a s potenciometrem.Nakonec se to povedlo a byla to sila, hrabalo to i na trojku. motor byl uz ale ciplej, nevim jak by to fachalo bez cipu.Vzhledem ke spotrebe jsem to ale dal zas do puv stavu pod deset jsem se dostal tezko.Prekvapilo me ze to slo daleko ip i odspoda > kratsi kanaly by mely znamenat pouze zleps ve vyssich ot/ ale to je jenom teorie, pochopil jsem, ze jsou tam kvuli spotrebe
Jiřik
Monday 11 June 2007 - 13:42:03 Citovat
Host
Prosim, omluvte chyby, psal jsem to s k.o.klávesnicí.Jirka
Jiřik
Monday 18 February 2008 - 11:54:54 Citovat
Host
Ahoj tak ten vyšší tlak v pal. systému funguje, ale u Motronica jsou horší studený starty, protože studenej motor má nějakej jinej program, vynechává lambdu je to jako sytič a při vyšším tlaku je to moc bohatý- motor jde nepravidelně a studenej žere, když se to ohřeje, je to supr, ale pasiva stejně převažujou.
qpc
Monday 18 February 2008 - 14:03:02 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
vrgadaa napsal ...

ze vas to furt bavi, vetsina lidi je rada, ze oplik chvilku nezlobi a vy se snazite byt chytrejsi nez motorari automobilky. Vzdyt je to docela jednoduche, vyberte si vhodnou motorizaci a nepremyslejte, jak zvednout vykon motoru o pul procenta


Pokud to nemáš k tématu,tak sem prosim nepiš takové blbosti,protože kdyby sem pisatel napsal,že to prodal a koupil V6
,stejně pak napíšeš,že to je k ničemu atd,atd,všichni už to od tebe znají.Dik

[ Upraveno Monday 18 February 2008 - 15:24:29 ]

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Jakub
Sunday 15 January 2012 - 15:57:55 Citovat
Host
Ahoj, mám jeden dotaz. Co takhle do sacího potrubí ten vzduch nenechávat jen nasávat, ale vhánět ho tam.
Stačil by nějaký ventilátor. Myslel jsem že bych ho připojil před Filtr a pustil...Do škrtící klapky bych tím pádem vháněl víc vzduchu a ŘJ. by k tomu přiřadila víc benzínu. Co myslíte?

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2209 sec,0.1741 z toho dotazů.