Témata příspěvků | |
JanBilek | Zdravim, vybiram nejakou zachovalou OmeguC z poslednich let vyroby a chtel bych se zeptat povolanejsich jaky motor je pro tento vuz nejvhodnejsi z hlediska pomeru spolehlivosti/vykonu/spotreby. Vybiram mezi 2.5 2.6 3.0 a 3.2 benziny. Naftu nechci. Popr. na co si dat pozor pri koupi a jake jsou nejcastejsi zavady techto verzi. Jak je to se spolehlivosti a rychlosti razeni automaticke prevodovky (radeji bych manual ale tech je jako safranu) Povinne ruceni neresim a kombi spotrebu do 12l taky ne. Predem mnohokrat diky. |
Poslední odpovědi | |
JardaB | Tak nejak, i kdyz ono to je jedno - bez katu to stejne neprojde merenim emisi, takze oprava bude nutna asi i u 2 lambd Ale uni katy nejsou zas tak drahe... |
Tomin | Taky bych se snazil tem 4rem lambdam vyhnout. Ono totiz moc nejde ani o ty lambdy, jako o to, ze te pak ty lambdy donuti vymenit katalyzatory ! Coz na 2.5/3.0 nezazijes protoze auto neni schopne rozeznat mrtve katy. (Ty zadni lambdy hlidaj jestli je katik jeste ucinny). EGR neni problem zaslepit ani na 2.5 ani na 3.0. |
Freerider | Mám 2,5 V6 v automatu a 3.0 V6 v manuálu. 2.5V6 je na normální ježdění, žádnej závoďák to není. dlouhodobou mám 8,7 l, ale jezdím dálky. Ve městě a na couračky to vyleze na cca 10 - 10,5. Automat řadí dobře, ten kvalt tam ve finále nechybí. Má tři režimy, se sportovním se to dá rozhýbat poměrně rychle a poměrně slušně. Je pomalejší než manuál při podřazení, ale je to potřeba vychytat a zvyknout si na to. 3.0 V6 - je znát těch 40 kobylek navíc, s manuálem je to o prožitku s řízení (ve srovnání s automatem a 2.5 V6) Zase není to žádná raketa, auto má skoro 2 tuny, takže je to znát. Dá se s tím jet na krev (já to nedělám, pže mám najeto 327 000 a chci, aby to vydrželo ))) Průběh výkonu je spíš problematičtější (takový to d-fensovo "táhne vocpoda pyčo" ))))) se nekoná, chce ji trošku vytočit a pak jede jak drak ) Spotřeba - při dálkách a couravý jízdě jsem s tím jel za 7,8 (chyběly pouze vajíčka vzadu, klobouk jsem měl) )), ale normální spotřeba cca 9,6 - 10,2, když jezdíš město, tak zhruba 12 L/100 km.. Pokud se chceš občas svézt řekněme sportovněji, šel bych do manuálu a 3.0 V6, pokud jezdíš spíš pohodověji a chceš mít pohodlí, tak 2.5 V6 stačí a s automatem nemůžeš udělat chybu. Kompromis je potom 3.0 V6 v automatu - to je něco mezi tím. Chvíli jsem jezdil s 3.2 V6 automat - oproti 3.0 jsem nezaznamenal téměř žádný rozdíl, je to o 9 koní víc, takže si myslím, že kvůli těm lambdám, které to má navíc a elektronice bych do toho asi nešel (navíc si myslím, že se dělala jen s automatem) Mám B a C, C je provedením nesrovnatelný - je to o generaci dál, hlavně interiér, tlumení a takový uspořádání celého auta - mám z toho lepší pocit - když jdeš pouze do C, tak ti tato informace bude v podstatě k ničemu )) |
Legend | pouze 2.5DTi má pštirychlostní, jinak jsou všechny ostatní 4-kvalt, tedy V6 s 5Q se nedá sehnat, pokud to někdo nepředělal (jednou o tom četl, že se to někomu povedlo). Ale řekl bych že to není špatné, zatím jsem žádný 5Q neměl, tak mi ani ten jeden chybějící kvalt nevadí. |
legionar | jsou 4 i 5. Poslední modely už mají v 5 stupňovou. |
JanBilek | ten automat v Omeze C je jeste 4kvalt? |
Legend | Doplnil bych tu spotřebu. Ono je třeba rozlišovat město a město. Po Plzni se třeba těch 12 litrů udělá, ale po praze ani náhodou, při větším množství semaforů a různého poskakování v kolonách není problém třeba 15, ale na dálku se to srovná, to se dá jet i pod 10, když se dodržuje rychlost. Rozhodně bych bral automat, ten mám taky, je to ještě čytřkvalt a řadí stejně dobře jako automat o jsem měl třeba v Hondě Legend nebo ve Scorpiu. Rozhodně už auto s manuálem nechci. 3.2 bych bral určitě, já jezdím s 2.6 jen proto, že když jsem ji před rokem kupoval, tak zkrátka nebyla na prodej žádná 3.2 za normální cenu, to se ještě pohybovaly 150tis a víc. Rozdíl 2.5,3.0/2.6,3.2 už ostatní výše popsali, tzn. odpadá EGR ventil, krokáč, celý systém sekundárního přívodu vzduchu do výfuku, zapalovací kabely, místo toho jsou přímo na svíčkách 2 zapalovací moduly po 3 svíčkách a tak má motor 4 lambda sondy, díky nim pravděpodobně dosahuje emisní normy Euro 3 A ten výfuk, tam se liší akorát katalyzátory, ale střední díly a koncový díl jsou shodné s 2.5, 3.0, stejné spony, stejné umístění... |
mates | Anonymní napsal ... fiiiha netěsnící víko olej. chladiče mezi válci? to ma chladic mezi valcema? Asi mam lama dotaz ale doted sem resil spis japonsky auta a tohle je pro me spanelska vesnice ... Jojo...to vymysleli soudruzi v NDR Jak jsou válce do V, tak mezi nima je bazének (vede přez něj vodní okruh) a v něm se koupe olejový chladič a celé je to zadeklovaný. Je to kvůli výměně tepla mezi olejem a vodou...po startu prej se to rychlejc ohřívá a pak zase líp chladí, ale jinak je to k hounu. Takže buďto teče voda zpod toho deklu a nebo nějakej mamrd, co se v tom vrtal, ten chladič vyndal a nechal ho na vzduchu a co se stalo? No zkorodoval vy tupci! No a pak se smíchá voda s olejem a je to kde? No v pr*eli... |
JardaB | Tak na 3.0 budou dily urcite dostupnejsi, hlavne druhovyroba, vejfuk komplet neni problem za 5 litru atd... Ty listy misto kabelu a modulu zas takova vyhra nejsou, odchazi to taky. Ja kabely menil 1x a to jeste zbytecne. Akorat 3.2 uz je myslim Euro3, to je asi dnes hlavni vyhoda Ale zase na mereni emisi...Ja tam s 3.0 prosel tak tak |