• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní :: Re: Počet klíčů
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
gekk
Odeslal: Sunday 16 August 2009 - 01:38:33
Zdravím Vás, napdla mě taková věc - většina z nás nemá vůz z první ruky- od výrobce, tzn. vystřídalo se na něm několik majitelů. Čistě teoreticky každý z nich (za splnění určitých podmínek), si mohl k běžným dvěma klíčům nechat vyrobit další. A k tomu se váže můj dotaz - lze nějak zjistit kolika klíči lze konkrétní VeBe (či Omegu, bude to možná podobné) odemknout - a ... pak třebanastartovat ?
Poslední odpovědi
Legend
Odeslal: Tuesday 18 August 2009 - 20:06:10

KopA: Jasně, že jo. Na srazu jsem s tím prolezl všechny auta a úplně všechny taky načetlo, jediná nešla Vectra A s 10 pin ALDL konektorem. Takže co mi fungovalo: Vectra C starší, Vectra C facelift 2006, všeny Merivy až do 2005, Freez mě nepustil, potom Astra H 2006... No a načetlo to všechny řídící jednotky, chybové kódy, u motorů live data. Co jsem zjistil, že nejde, je stočit tachometr u Vectry C, třeba u Vectry B starší i facelift se mi to povedlo.
KopA
Odeslal: Tuesday 18 August 2009 - 14:05:16

Koukám furt se to tady motá.


Originál GM |¯ TECH 1 - pro OBD1 (cca do roku 95)
  vybavení   |_ TECH 2 - pro OBD2 (cca od roku 96)

Pak tady máme Tech 2 SW + převodník kterej je skutečně na prd.

A minulý rok se objevil původem z Maďarska teď hojně kopírovanej Čínou OP-COM.
OP-COM je slušná věc a jeho možnosti dosahují takřka GM TECH 2.
Jediná nevýhoda je v tom že ho lze použít pouze pro omezeou sadu řídících jednotek a tedy i modelů vozidel. Zvládá hojnou většinu aut v klubu VeBe, OmeBe, AG. Bohužel novější auta nebo naopak starší mají smůlu. (Legende zkoušeli jste OP-COM třeba na VeCe?)
Martas
Odeslal: Monday 17 August 2009 - 12:11:33

Presne to jsem mel na mysli, to cemu tady rikame Tech 2 a byl to SW prez prevodnik a seriovej port, tak to ma asi tak 5% funkcnost ve srovnani s tovarnim HW TECH 2 ktery maji autorizaky.
Legend
Odeslal: Monday 17 August 2009 - 11:48:03

Mám na mysli SW, který je součástí balení, když koupíš USB kabel OP-COM, ten Tech 2, co jsme měli, tak ten byl přes sériový port a ještě měl o něco méně funkcí.
Martas
Odeslal: Monday 17 August 2009 - 10:52:30

Legend napsal ...

v OP-COMu, stačí mít CAR-PASS a dá se dělat už docela hodně věcí v porovnání s originálním TECH 2 v Opelu.


Mas predpokkladam na mysli tu SW verzi kterou jsme "vsichni" meli ...

V originalnim HW TECH 2 (urceny pro dany typ auta tedy rerkneme VeBe a OB) se daji nastavit veci i na urovni preprogramovani ECU ...
Legend
Odeslal: Monday 17 August 2009 - 10:44:39

KopA: velmi pěkný popis čipu _;
Jen bych doplnil, že použitý čip imobilizéru lze bez problémů přehrát na jiné auto, taky v OP-COMu, stačí mít CAR-PASS a dá se dělat už docela hodně věcí v porovnání s originálním TECH 2 v Opelu.
Martas
Odeslal: Monday 17 August 2009 - 07:48:16

Cena klic + dalka + immobiliser je kolem 3500, zjisteni CarPassu je podle toho kde bylo auto koupeny, pokud mimo CR nebo uz dealer neexistuje tak vetsinou 1500.
JardaB
Odeslal: Monday 17 August 2009 - 06:40:43

Tohle mi nesedi, pokud neni kod imo konstantni, ale odpovida na nahodny binarni kod, tak je IMHO nemozne, aby takovy cip vyrobil kdokoli mimo Opel - ten interni klic (nebo algoritmus) musi byt totiz sakra dobre utajen, jinak by ty cipy mohl imitovat kazdy a tomu ma prave tato metoda zabranit. K sekvenci se samozrejme pridava nejake seriove cislo cipu a to se pak priradi v ECU.
Takze IMHO jsou cipy dodavany uz naprogramovane nebo se tam maximalne doplni seriove cislo (ale to by pak nebylo zarucene unikatni).
Mimochodem, k te posledni Omeze minuly majitel u Opla zarizoval car pas aby se nechaly udelat nove klice, menil i spinacku, cenova nabidka na "objednani carpas + kontrola spinaci skrinky prip. vymena" je 5000 s 20% slevou.
KopA
Odeslal: Monday 17 August 2009 - 00:01:12

Imobilizér neboli transpondér chip (viz. obrázek).

Princip:

Funguje na bázi RFID systému (Radio Frequency ID).
Jedná se o pasivní ochranu.

Imobilizér (odpojení zapalování případně i vstřikování) je aktivován při vytažení klíčku ze spínačky.
Když chcete potom nastartovat tak sepnete zapalování, anténa (kroužek) vyšle pulz který je dost silný na to aby napájel el. čipu. Ten odpoví kódem na který ECU čeká. (pokud je jiný/žádný nenastartujete)
Jedná se o indukční systém který funguje bez napájení a tím nehrozí poškození paměti čipu.

Aby to nebylo tak jednoduchý tak je rádiová komunikace šifrována různým stupněm (délkou) crypto protokolu.

To probíhá tak, že anténa nejdřív vyšle náhodnou sadu binárního kódu a čip na ní odpoví podle předem definovaného klíče pokud je odpověď správná je čip autorizován k další komunikaci.

Bohužel jsem se nedočet jestli je pin kód z carpassu přímo šifrovacím klíčem nebo jestli se tento kód přenáší zašifrován pomocí globálního šifrovacího klíče (přikláněl bych s k druhý variantě - tak by nebylo tak snadný zachytit pin immobilizéru).
_____________________________________________

Pokud tedy budete chtít přidělat klíč je nutné koupit také správný čip (s šifrováním).
Nový čip je prázdný takže ho lze nahrát dle potřeby.

Mám ale pocit, že jednou nahraný čip již nelze přeprogramovat.



-------------------------------------------------------
Jestli budete někdo chtít přidělat klíč nechal sem si poslat z Číny pár kousků. Mám 6x klíč pro dálku a 2 originál čipy. Beru na podzimní sraz.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0638 sec,0.0131 z toho dotazů.