Témata příspěvků | |
Ondra | zdravím, hledal jsem zde ve vláknech ale nenalezl jsem.. Zřejmě se mi vysipal diferák v převodovce, mám F23WR / SL ve své VB X20DTH, a ted otázka: 1) dá se přehodit diferák o stejném stálém převodu z uplně jiného typu převodovky? třeba F18 nebo podobně? 2) převodovka F23WR / SL má stálý převod 3,84, dá se bez problému montáže (díry, apod.) zaměnit s převodovkou F23WR / SP která má stálý převod 3,74? dá se uskutečnit tato záměna bez problému nehledě na to že budu mít delší kvalty? díky moc za odpověď.. Ondra |
Poslední odpovědi | |
Ondra | Tak abych přihodil pro příští hledající.. dal jsem na rady Kopa a vydal se do polska.. přesto že jsem měl převodovku F23WR typ SL tak jsem v polsku pořídil F23WR typ SP(700 zlotych), byl jsem ujištěn polákem že je jedno jestli je to typ SP SL nebo SM pokud je vymontovany ze samochoda opel vectra B X20DTH po faceliftu tak tam musí pasovat, prý by bez uprav nepasovala převodovka z předfaceliftu.. převodovku jsem dovezl namontoval a kromě držáku lanek který jsem musel přehodit ze stare převodovky to tam padlo vše.. oproti typu SL e typ SP v jizdnich vlastnostech jiny.. ted nemohu jezdit 50km/h na 47ku ale musím na trojku a podobně.. při 90km/h s SP převodovkou točím 1700ot/min.. asi tak k tomuto.. takže převodovka z VB X20DTH po faceliftu je jakkoliv zámněnná.. Mějte se.. |
KopA | Jo to bude OK. Jenom fakt bacha až budeš vybírat. Viděl jsem inzerovat např. převodovku z Vectry B ale podle identu byla ze Zafiry. Fakt se drž SL, SP a bude to vpohodě. Já jsem od HK _; |
Ondra | no to už jsem se dozvěděl že autorizák nedělá takovéto "pokusy", měněj kus za kus stejného čísla a typu.. je mi jasné že převodovka F23WR vymontovana z astry nemusí pasovat na vectru.. to beru.. jde mi čistě o to že budu měnit převodovky ve vectře typu SL za typ SP který je také z vectry.. v tomto případě se asi teda dle KopA nemusím bát, stejně sebou vemu asi poloosu a vyzkouším zda pasuje.. |
Martas | KopA napsal ... Ten servis se šeredně plete F23 má 3 varianty přírub a 3 varianty uchycení a nezáleží na tom jestli WR nebo CR (SR). Ta priruba se muze lisit model od modelu, pokud by ta prevodovka byla vyndana z Vectry mela by mit prirubu a uchyceni stejne ... ale jak budou zejmena poloosy to nebude vedet nikdo. Autorizak koukne do katalogu a objedna primo danej typ (F23 bude jak pro astru tak pro vectru ale kazda bude mit jiny cislo a muze byt tedy i jina), takze jestli tam pasuje jina vedet nebudou protoze to nikdy nezkouseli. |
Ondra | no konkrrétně jsme se bavili o F23WR a tam mi řekli že se pro VB dělali 3 druhy právě SL,SP a SM.. takže si myslím že ty skříně a příruby pro VB budou stejné jen jsem se chtěl v tom utvrdit.. tu generálku ze dvou motoru se mě moc dělat nechce, nehledě na to, že sám bych si to nesestavil a na práci by mě servis asi nechutně natáhl pač nevím co vše se tam musí dělat a na jak dlouho to časově je.. v mém případě bych radši bafnul kus za kus a navíc ta převodovka je vevnitř na kaši, bohužel ja blbec jsem si nezkontroloval napln, naivně jsem si myslel že je celoživotní a když mě nikde nic nechcalo tak jsem tomu nevěnoval pozornost a ono ejhle, v převodovce bylo 0,2litru oleje.. moje blbost měl jsem se na to kouknout.. odkud jsi? ja jsem od usti nad orlicí.. |
KopA | Ondra napsal ... ... ale bylo mi řečeno, že si myslí, že F23WR budou všechny svým obalem a montážně shodné... Ondro SL a SP jsou určitě zaměnitelné protože se dávali na stejný auto a na stejný motor oba tyto typy. SM nevím ani jsem neviděl ale ta šla k X20DTL nevím nakolik jsou tyhle motory shodné. Ten servis se šeredně plete F23 má 3 varianty přírub a 3 varianty uchycení a nezáleží na tom jestli WR nebo CR (SR). Například benzínový 2.2 (sice nebyly WR) maj pro F23 jinou přírubu stejně jako Astra H u 1.7 CDTI. Taky uchycení je pěknej gulášek například Meriva má 3 silenty na převodovce (2x vepředu) narozdíl od všech ostatních (zadní úchyt je všude stejnej). A Zafira jelikož má jinou kastli a jinej ten spodní rám (jako Astra a Vectra C) má přední silentblok nahoře místo vepředu jako to má Vectra B. Co jsem viděl tak by sis tam mohl dát taky ještě SS (stejný uchycení a příruba). Poloos a spojky bych se tolik nebál protože když bude stejná příruba a úchyty = stejná forma = stejná skříň = stejný rozměry = musí pasovat. Už takhle maj dost variant a každej se snaží na výrobních nástrojích šetřit co se dá kor taková firmička jako Getrag (mám pocit, že maj s Oplem nějakou kartelovku já bejt Oplem dávno beru od ZF jako ostatní díly - serva apod. a chtěl bych slevu). Nicméně bych asi stejně udělal generálku a ze dvou udělal jednu a naházel to třeba do tý původní skříně. Co jsem koukal na fotky na aukcích tak nic moc - vymontovaný různý díly přvodovky a otvory neucpaný takže se dovniř vesele dostává prach a vlhkost. P.S. Já to mám do Polska asi jako ty takže si možná někde poblíž. |
Ondra | to už jsem také zjistil.. ale bylo mi řečeno, že si myslí, že F23WR budou všechny svým obalem a montážně shodné, že se budou lišit jen ve stálém převodu.. ale na druhou stranu mi řekli, že nevědí jestli tam bude pasovat poloosa, spojka........ už jsem z toho fakt na větvi.. |
Martas | V autorizaku to taky vedet nebudou, oni tam daji to co tam podle katalogu patri !!! |
Ondra | tak jako do polska to mám 30min v tom by problem nebyl, ted se pojedu zeptat do opla jak je to s tou záměnou převodovek SL , SM a SP.. pokud mají obal a uchycení stejné tak bych tam teoreticky mohl dát kteroukoliv F23WR jenže to já právě nevím.. |