Témata příspěvků | |
Mike | Mam Corsu D 1,2 16V rv. 2007. Letos v zime mi to zacalo pri studenem startu podivne na volnobeh cvakat. Kdyz se motor zahreje tak to prestane. Prosim poradte. Dekuji. |
Poslední odpovědi | |
Mirecek88 | Tak jsme volali do autorizovaného servisu a výměna komplet 8 - 9 000... s olejem 11 000... je to darda no.. tak moc děkuji za rady |
Colommbo | Pokud byl z rozvodů tehdy měněn jen řetěz, je to málo. Pravděpodobně byl vytahaný, ale proč asi...? |
Mirecek88 | ve 100 000 byl ale měněn rozvodový řetěz s vodní pumpou v Opelu v Brně - záznamy ze servisu ted má zminovaných 156 000 km jinak moc děkuji za rady a další rady jste hodný |
Anonymní | 156 000 km a olej měníme každých 10 -12 000 km castrol 5w 30 |
Colommbo | Pokud má motor Z12XEP krátce po studeném startu zvláštní rachtavý zvuk, který dál přetrvává i na volnoběh, pak je na vině skutečně řetězový rozvod motoru - hydraulický napínák není dostatečně naplněn (plní se pomalu) olejem a v důsledku toho pak volný (či spíše už vytahaný) řetěz rachtá na vodící liště či o vačková kola. Při výměně rozvodů se dává celá sada včetně vačkových kol, což se ti možná nebude chtít (cenově) akceptovat... Kolik má motor najeto, jaký je v motoru aktuálně olej a v jakých intervalech je měněn...? |
Mirecek88 | Ahoj mám Corsu D 1,2 16 V 59 kw model 2007 a za studena při startu mi tak 5 sekund motor rachtá jak nafťák a pak to přestane... současně s tím zhasne kontrolka tlaku motorového oleje... když pak hned motor zhasnu a znova natočím kontrolka zhasne hned a motor už nerachtá... dále mi také docela rachtá v motoru na volnoběh myslíme si že je to také již tady dlouho propíraný řetěz.. auto chci ted prodávat a bojim se co na to budoucí majitel tak bych to potřeboval dát dohromady aby se auto vůbec prodalo.. díky za radu |
Mike | Pardon označení motoru je Z12XEP, díval jsem se do techničáku. |
Mike | Označení motoru je X12XEP tuším. Jo jinak se mi k tomu ještě přidala oranžová kontrolka zobrazující autíčko s nářaďovým klíčem. Na diagnostice z toho vylezlo, že to je snímač polohy plynového pedálu. Když jsem zahýbal s konektorem u škrtící klapky, kde je ten spínač připojenej tak to přestalo ale dneska se to znovu objevilo a nepomohlo ani když jsem konektor vysunul a opět zpět nasunul.Myslel jsem že se to očistí a bude to v pohodě. Ale bohužel nic. Poraďte kam s tím do servisu. Autorizovaný servis Opel je tady na Karlovarsku děs a bída. Známej mi říkal abych s tím jel radši do Německa do Klingenthalu přímo do Opelu, kde jsou moc ochotný, profíci a za třetinový ceny co tady po čechách.Tak nevím. |
Richec | qpc napsal ... a co prasklina na svodech výfuku? teplem se to pak roztáhne a utěsní...častej problém cvakání.... Na to bych málem zapoměl _; |