• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v :: Re: Omega MV6 r.v. 2000, rôzne otázky (kúrenie, motor, klíma)
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Mojžo
Odeslal: Thursday 16 December 2010 - 10:24:06
Všetkým prajem dobrý deň.

Som majiteľom vozu Opel Omega MV6 (X30XE) Caravan Sport s manuálnou prevodovkou.
Rok výroby 2000
Je to moja tretia Omega, začal som s A, potom B, a teraz B-FL.

Prešiel som fórum, či sa náhodou zopár podobných vecí na týchto vozoch už preberalo, no nenašiel som. Rád by som sa poradil s Omega-positive ľuďmi nasledovné:

Je to prvá MV6 v ktorej som kedy sedel, išiel, viezol sa a tak:

Kúrenie
Auto kúri najslabšie zo všetkých vozov Omega v ktorých som kedy išiel. nevravím že je tam vyslovene zima, ale i keď je klimatizačný systém nastavený na HI, stále tam nie je horúco.
Stav motora a kúrenia:

Motor som zrepasoval, má nové tesnenia pod hlavami, zrovnané hlavy, nové guferá na ventiloch, zabrúsené ventily, pretesnený, všade nové tesnenia. má samozrejme nový termostat, vodná pumpa a prepláchnutý chladiaci okruh.

Teplota motora sa na budíku drží na 84-87 stupňov, miestami 92, ale znova klesne. ohreje sa na túto teplotu propmtne a rýchlo.

Tieto vozy naozaj tak slabo kúria, alebo niečo robím zle?

Klimatizácia
Klimatizácia ako taká pracuje, no v prípade že je v AUTO režime, pustí sa ventilátor na maximum a aj keď sa v interiéri dosiahne požadovaná teplota (dajme tomu 24), stále ide naplno. vôbec nefunguje autoregulácia ventilátora. Viem ako má fungovať autoklíma v Oploch, máme napríklad Vectru r.v.2000 s automatickou klímou, tá ventilátor postupne spomaľuje.
No toto by som celkom rád dal dohromady, neviete mi poradiť?

ťah motora
Motor po naštartovaní, je jedno či studený alebo teplý, je slabý, ako keby sa dusil, nevýkonný, pokiaľ nezošliapnem plyn na podlahu, vtedy exploduje a zapáli pneumatiky. po pár minútach sa toto ustáli a už má lineárny nábeh. je mechanicky v dobrom stave, tachometricky mi ukázal 250 km/h, točí až do obmedzovača ako splašený, ale trocha mi to vadí.
Neviem však, či je to vada, alebo vlastnosť, ako vravím, nemám skúsenosti s inými MV6. Poradíte?

TC - odstránenie
Príšerne mi vadí, že po každom naštartovaní sa zapne TC a následne ho treba vždy vypnúť. Skúšal som vybrať poistku TC a ABS, bol som spokojný, no neukazuje rýchlomer To mi zasa vadí. Nenapadá Vás, ako trvalo vyradiť TC?

Ďakujem za prípadne odpovede a prajem pekný deň.
Poslední odpovědi
Mojzo
Odeslal: Tuesday 01 February 2011 - 11:16:11

Páni, ďakujem za rôzne typy, ktoré mi pomohli dať vozidlo dohromady.

Slabý motor po naštartovaní: Áno, nie celkom tesnil podtlak riadenia klapky v sacom trakte. Po pretesnení je to tá správna divoká mašina, ako sa sluší a patrí.

Kúrenie som vyriešil kartónom pred chladič

Klimatizačnú jednotku: Áno, musí tam byť vadný ten člen za palubnou doskou.

Vyradenie TC: Zrušil som jeden snímač z ABS a už to funguje ako chcem. Nejde TC, ABS, no ide rýchlomer. Svietiace kontrolky som vyriešil prelepením čiernou izolepou.

ďakujem ešte raz.

Ešte otázka: Má niekto z vás LSD diferenciál na predaj, ktorého by sa chcel zbaviť? 3,7:1 alebo 3,9:1, to je jedno, najmň nech je to špéra
Rob2
Odeslal: Monday 20 December 2010 - 17:48:22

Motor ventilátoru topení je řízen elektronikou (nebudu blíže popisovat fci), kde je výkonovým prvkem trojice FET tranzistorů BUZ 102. Velmi špatná konstrukce (tr. jsou letovány místo přitažení šroubkem - křidélko je odříznuto) způsobuje odletování, přehřátí a vnitřní zkrat tranzistoru(ů). Stačí jednoho z nich. Potom samozřejmě jede ventilátor naplno bez možnosti regulace. Opravit to jde, ale je to trochu pracné na precizní provedení - naprostým laikům nedoporučuji. Regulátor se nachází ve vzduchovém kanálu za skřínkou před spolujezdcem a nový stojí okolo 6-ti tisíc (fakt nevím, co je na tom tak drahé!)
KopA
Odeslal: Sunday 19 December 2010 - 00:02:55

Autoklima - máš asi v háji regulátor větráku. I autoklima má pro větrák něco jako odpor ale je to taková kostka s žebrováním a o mnoho dražší.

Línej motor - nemáš něco s tím přepínáním dlouhýho a krátkýho sání - to vypadá jako by to jelo na krátký sání - není krouťák v nízkejch otáčkách. Zkus se podívat jestli někde neuniká podtlak třeba prasklá spojka, kolínko je možný že když je to studený tak to jde ztuha a malá netěsnost v podtlaku dělá brikule - jak se to ohřeje jde vše snadno takže drobné vady se vytratí.
Mojžo
Odeslal: Saturday 18 December 2010 - 17:12:05

mates: Ja rozumiem že pokiaľ to nedosiahne požadovanú teplotu, vetrák nespomalí.
Znova píšem, že viem ako to má pracovať, máme Opel Vectra s automatickou klimatizačnou jednotkou, máme ešte jednu Opel Omega s motorom X20XEV s automatickou klimatizačnou jednotkou, máme Opel Omega V6 2.5 s automatickou klimatizačnou jednotkou.
Ciže predpokladám, že postup práce a charakteristiku, prejav tejto klimatizačnej jednotky ovládam.

Je to skutočne tým, že ten vetrák sa po stlačení AUTO rozbehne na plné obrátky a už nespomalí. Je jedno či je von 30, 20, 10, 0, -10, -20, je jedno či nastavím 16,17,18,19,20,21,22,23, je to jednoducho stále tak.

Značku termostatu si žiaľbohu nepamätám, zalovím v dokladoch o zaplatení a pozriem na to, ak to tam budeň

Predpokladám, že čidlo teploty vzduchu interiéru je v poriadku, pretože nastavenú teplotu dokáže klimatizačná jednotka udržať, to som meral aj teplomerom a viac-menej súhlasí.
misan26
Odeslal: Friday 17 December 2010 - 19:47:30

jja mam rucicku nekdy az vic jak 90stupnu nekdy mi to ukazuje na Op-com ze to ma 98stupnu to je normalni ale teda pak hned pusti ventilator a klesa to dolu
mates
Odeslal: Friday 17 December 2010 - 12:15:38

No ono může jít i o to, že pokud to auto netopí, páč se pořádně neohřeje, tak klimatronik na AUTO fouká jak vzteklej a nejde mu ten prostor vyhřát. Minimum je myslím 18°C a v tomto počasí to může být problém.
Na tom čidle pod tou mřížkou je myslím i větráček, kerej na něj žene to teplo z kabiny...
Špatnej novej termostat může být...co je to za značku?
Legend
Odeslal: Friday 17 December 2010 - 11:50:55

Ještě mě napadlo co by mohla být vada v klimatroniku - čidlo teploty interiéru, je to uprostřed ovládacího panelu pod takovou malou mřížkou. Může být hodně zanesené prachem, nebo nefunkční. Je možné, že pomocí OP-COMu zjistíš i nějakou chybu v klimatroniku, dá se tím zjistit opravdu hodně věcí.
Mojžo
Odeslal: Friday 17 December 2010 - 11:27:41

Na leto mám Tatru 603 aj Tatru 613, takže počkám na jar nech sa mám na čom voziť, rozoberiem motor, vyberiem termostat a dám reklamovať, no už sa "teším" na bagrovanie termostatu, booože...

Klimatizácia:
Áno, pokiaľ ručne volím rýchlosť ventilátora, dá sa meniť. Nemám to pustené na okno.
Páni, ja viem a rozumiem ako má tá automatická klíma fungovať a symbolom rozumiem, naozaj je to vadné správanie v podobe toho, že ak stlačím AUTO, rozbehne sa ventilátor naplno a v prípade vyrovnania teploty interiéru s požadovanou teplotou neklesá, jednoducho sa nereguluje.

Slabý výkon motoru po štarte:
Škrtiace klaplky mám dôkladne prečistené aj voľnobežný ventil. Motor som repasoval a je kompletne zbavený nečistôt. Motor drží referenčný voľnobeh a má aj kultivovaný chod, dobrú spotrebu paliva a zdravý zvuk. Bez problémov prejde emisnou kontrolou, čiže sondy pracujú normálne.
Keď som mal zlé sviečky a sviečkové káble, pred repasom motora, motor strieľal do sania a občas blikla ikona motor management. Tak dúfam že neľahla váha vzduchu. Uvidíme

Dnes som si objednal OP-COM, uvidíme kde nastala chyba, prípadne sa rád podelím. Znova ďakujem

Fotky poprosím vymazať administrátora, ja nie som registrovaný a neviem upravovať príspevky
Legend
Odeslal: Friday 17 December 2010 - 11:14:39

V tom případě je termostat asi opravdu špatný a co je horší že tyto věci se reklamujou dlouho, nejspíš si ho tam budou chtít nechat a do 30 dnů dají vědět, jak reklamace dopadne.. Doporučuju termostat značky Wahler z autokelly, protože to je originál zadávaný do prvovýroby, jen má odbroušené logo GM a prodávají to jako výrobce Wahler.
Klimatronik - ten má jednu jedinou řídící jednotku a ta je přímo součástí ovládacího panelu, takže jedině zkusit dát jiný panel, jestli se změní chování. Chápu tedy správně, že když měníš ručně otáčky větráku, tak jdou měnit od první rychlosti až na max? Nebo jak píše Mates, na přední sklo to fouká vždy na max.
Výkon motoru - jsem si před tím nevšiml, že to dělá jenom chíli. Pro začátek bych důkladně vyčistil škrtící klapku a volnoběžný ventil, ale další vady by odhalila spíš diagnostika. Opravoval jsem jednu Omegu, která po studeném startu chcípala a teplá jela dobře - byl špatný volnoběžný ventil.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1178 sec,0.0885 z toho dotazů.