• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo motor :: Re: TURBO
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Cedric
Odeslal: Monday 01 August 2005 - 22:36:52
Dobrý večer kolegové, v chladící kapalině mám olej, takjsem dnes rozdělal motor a sundal hlavu motoru s tím , že vyměním vadné těsnění. Zjistil jsem ale, že těsnění je v pořádku a hlava zdá se také. Potom jsem se podíval na turbo a zjistil, jsem, že turbo u mé Opel Corsa 1.5 TD je také chlazené, vede do něj přívod oleje a také chladící kapaliny. Opravář na Oplíky se dušoval, že turbo je chlazené pouze olejem... Závěr tedy zní, olej mi do chladičky neprosakuje přes těsnění pod hlavou ale v turbíčku. Má s tím někdo zkušenosti. Nešlo by vyměnit turbo za jiné bez chlazení, nebo co zaslepit chalzení kapalinou a nechat ho koupat se v lázni olejové. Kolegové prosím o radu... MámOpel Corsa B 1.5 TD rok výroby 1995. Motor ISUZU. Díky a budu čekat na radu...
Poslední odpovědi
Anonymní
Odeslal: Tuesday 02 August 2005 - 17:55:30

Cedric for all: Pánové jsem překavpen, děkuji moc za rady. Podívám se na to ještě jednou... Snad to bude tím těsněním, vyměním ho a uvidím snad to bude OK. Jinak ještě jednou děkuji opět se ukázalo, že na Renbau forum chodí super profící. Díky..
Yper
Odeslal: Tuesday 02 August 2005 - 09:12:53

Chladící kapalina ložisko jako takové nechladí.
Uvnitř jsou ložiska a hřídel rotoru, okolo něj je rozvod a odtok oleje a teprve pak je okolo chladící kapalina - ta ale pokrývá těleso turba asi jen ze 60ti%. Vnitřek turba, kde je rozvod a hlavně odtok oleje má poměrně velkou světlost, aby byl zajištěn odtok oleje samospádem, protože tam je to už bez tlaku. Tlak by tam byl, kdyby mu nefungovalo odsávání par z ventilového víka (odpojil ho-někdo se tady na to kdysi dotazoval a nadhodil to) a vznikaly by tam rázy pohybem pístů do dolní úvratě nebo kdyby měl v háji těsnost pístů a ty by propouštěly při pohybu do HÚ nebo při expanzi.
Výkon turba a jeho závady jsou sice jednou z prvních viditelných závad na motoru, ale ve skutečnosti bývá poslední závadou v řetězci předcházejících a přehlížených či opomíjených závad motoru, jako je špatný a málo měněný olej, nedostatečně chlazený či naopak málo ohřívaný motor, jízda stylu brzda-plyn a na plné pecky a přetáčení motoru, přečipovaný motor, snížená hlava, ztráta tlaků na valcích...atd.atd.
Předně bych skutečně řešil znovu přetěsnění hlavy, ale nejprve jejím natlakováním na stolici atp.
JardaB
Odeslal: Tuesday 02 August 2005 - 08:31:31

A dela to i po vymene tesneni? Toze je v poradku se muze opravdu jen zdat,zrovna tak hlava, po ohrati muze byt vsechno jinak.... Nema to chladic oleje ve vode (nevim, jen napad, ja to napr. u V6 mam). Aby sel olej do vody,musi to byt v miste,kde ma velky tlak, cili mazaci kanal v hlave, pruchod pres tesneni, kanaly v bloku, chladic oleje pokud je ve vode. Uznavam, ze hledani je opravdu zabava. Turbo bych do toho taky netahal, i kdyz je otazka, jestli kapalina nechladi i lozisko, pak bych si to dokazal predstavit.
Yper
Odeslal: Tuesday 02 August 2005 - 07:36:53

Blbost, blbost a zase blbost. Samo, že obecně je turbo mazáno a chlazeno olejem, cca - 80%vyrobených Garettů. Jsou ale i turba chlazená vodou, resp.směsí v okruhu auta.
Je divné, že zrovna na takového žebráka dají něco takového, ale buď za to jen rád, protože to zvyšuje jeho životnost a navíc to udržuje jeho správnou provozní teplotu, která jinak kolísá podle toho jak je turbo zatěžované.
Tělěso turba, kde jdou uloženy kluzná axiální a radiální ložiska včetně labyrintů okolo hřídele je vyrobeno z litiny. Horem přichází olej a spodem volně gravitací odtéká trubkou o průměru cca malíčku do vany pod klikovou skříní. Bokem přichází chladící kapalina a bokem opět odtéká. NENÍ absolutně možné, aby se olej tlačil do chladící kapaliny! Musel bys mít prasklé samotné těleso a takový případ jsem ještě při svých opravách turb neviděl! Navíc aby se olej tlačil do chladící kapaliny při prasklém litinovém tělese tak to bys musel mít v háji i tlaky na válcích, které by propouštěly tlak pod ně a do prostoru klikové skříně - v tom případě by ale olej přestal odtékat a tlačil by se přes labyrinty okolo hřídele do prostoru výtlaku vzduchu a do prostoru výfuku ale zase né do chladící kapaliny, protože tam je větší tlak. Spíš bys měl vodu v oleji, ale né obráceně.
Také by ti auto začalo silně kouřit v důsledku spalovaného oleje v motoru a ve výfuku, měl bys jeho velký úbytek, hromadil by se ti dál v prostoru pod víkem ventilů, protože by neodtékal do vany. Odsáváním par z ventilového víka do sání by se ti tlačil před turbo na jeho sání atp. atp. Prostě je toho spousta co by se dělo s motorem.
Anonymní
Odeslal: Tuesday 02 August 2005 - 07:15:34

Některé typy turbíček, ale nejsou chlazené chladičkou ale pouze olejem??? Tak co s tím.. Ta chladička tam dělá neplechu... Kde by to turbíčko opravili??? Díky... Má s tím někdo zkušenosti...
riwal
Odeslal: Tuesday 02 August 2005 - 07:09:03

Zaslepení chlazení turba - to nemyslíš vážně že ?
Holt se turbo musí vyndat a opravit aby olej nepropuštělo.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0369 sec,0.0088 z toho dotazů.