• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor :: Re: Měsíc po výměně přepadových hadiček a gum. těsnění pod ventily opět špatně startuje
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Tcernoch
Odeslal: Wednesday 24 May 2006 - 08:50:30
Dobrý den,
jelikož jsem asi před měsícem měl problém se startováním (padala nafta), tak jsem si nechal v servisu vyměnit přepadové hadičky a těsnění pod ventily. Poté vše šlapalo jak má. Až včera mi opět trvalo několik sekund než naběhl motor. Nevíte prosím Vás někdo kde může být ještě problém? Poté co jsem zaplatil 4 litry za zmiňovanou opravu, začínám být troch naštavaný. Mám Zafiru 2.0 diessel.
Díky.
Poslední odpovědi
Henry
Odeslal: Thursday 25 May 2006 - 17:26:12

Tak si to mozem rovno zhrnut, co sposobuje horsi start nad 5C (ked nezhavi):
Ak ma motor viac nabehane (>100tkm), je tesnost valca a tym kompresia za studena slabsia. Ako Yper pise, pri studenom strate je prave kompresia podstatna, a ked uz nestaci, treba tocit dlhsie, aby sa stycne plochy vo valci zahriali a mierne zvysili tesnost. A vtedy diesel chyti.
No a ked su splnene podmienky pre zapnutie zhavicov, tlak narastie lahsie ako len samotnou kompresiou a motor startuje okamzite.
Pri zahriatom motore, je za kazdych okolnosti lahke nastartovat.

Mne namerali (vyhovujucu) kompresiu v Opli asi pol hodinu po dojazde do servisu, takze si stale nemozem byt isty ci mam dobru kompresiu aj za studena.
Davnejsie predtym som sa zameriaval na zavzdusnenie, co u mna bol pridavny problem. Po vymene prepadovych hadiciek sa straty na studena mierne skratilii, hlavne po dlhsom stati. V Opli mi kontrolovali podtlakomerom vsetky tieto hadicky, traverzy podltakov a aj podtlakove hadicky.
Spravim este test nastartovania za studena pri odpojenom cidle teploty - podla Nia, hadam nam potvrdi, ze je to ten pri termostate. Vznikne ale zapis Fault code.

Mimochodom, da sa niekde zohnat ten autickarsky podtlakomer (asi funguje aj ako tlakomer) za rozumnu cenu? Vyzera to by sikovna vec.
biL
Odeslal: Thursday 25 May 2006 - 13:56:27

2nio: čidlo teploty chl.kapaliny je to u termostatu?
NIO
Odeslal: Thursday 25 May 2006 - 13:44:16

pokud chces zkusit jestli to neni v teplote, tak odpoj cidlo teploty chl kapaliny.pak to bude zhavit.
Yper
Odeslal: Thursday 25 May 2006 - 08:06:26

2 TCernoch: ..to je taky správně. Diesely od Opela mají takový stupeň komprese, který při teplotách nad cca 0-5°C zajistí, že po kompresi vzduchu ve válci bude vždy dosaženo teploty, o kterou se vstříknuté palivo vznítí! Je to: > 250°C! Pokud komprese není, pak se ani komprimovaný vzduch neohřeje a palivo nechytne - až po delším startování, kdy se třením pístu o válec vše zahřeje a pak dojde k naskočení motoru.
Zkontroluj celou cestu sání paliva z nádrže k filtru a vštřikovacímu čerpadlu a podotahuj objímky na hadicích.
Soustřeď se na výstup paliva z nádrže - pod pravou zadní sedačkou a pak dál..!
TCernoch
Odeslal: Thursday 25 May 2006 - 07:54:04

Tak jsem dotankoval nádrž a je po problému. Je zde tudiž spojitost s množstvím nafty v nádrži. Co mám ještě nechat zkontrolovat , abych tento problém vyřešil? Chystám se rovněž na výměnu oleje a filtrů (po 10 000 km) - může to mít vliv? Jinak kontrolka žhavení se mi při starování taky nezobrazuje.
Díky.
Yper
Odeslal: Thursday 25 May 2006 - 07:24:01

2 Henry - odtržený sací koš poznáš jedině tak, že demontuješ víko na nádrži, kde je výstup paliva a vstup vracečky a palivový plovák. Je to pod zadními sedačkami a čalouněním!

Nevím jak Žirafa, ale diesel musí startovat stále dobře i při těchto "sporných" teplotách. Pokud jsou problémy a není to palivovou soustavou - zavzdušňování, tak mohou být špatné buď tlaky na válcích nebo něco se vstřikovacími tryskami.
Osobně si ale myslím, že to spíš bude něco na vedení palivové soustavy - zkontroloval bych a dotáhl všechny spoje ke vstřikovacímu čerpadlu.
Také bych provedl hlavně kontrolu palivového filtru - zvlášť, pokud jsem jej měnil!
Když nezabere ani tohle, tak bych koupil aditivum na zvýšení cetanového čísla, protože čím větší cetanové číslo je, tím větší vnímavost paliva k nižším teplotám - nižší teplota k samovznícení po vstřiku.
Jo, a přestal bych rozhodně tankovat ten tzv. nejtišší diesel od Aralu atp.!
Henry
Odeslal: Wednesday 24 May 2006 - 21:33:53

Mozem povedat to iste - v tychto teplotach, ked uz nezasvieti zhavenie, toci dlhsie, ako je mi prijemne
Zaujimave, ze ked zasvieti hoc aj na sekundu, natoci skoro na brnk!

Pomohlo by spravit pomocne tlacitko ktorym by som nazhavil nezavisle od teploty. Prepady mam urcite dobre, motor ma urcite cez sto tkm.

NIO-ako sa da zistit odtrhnuty saci kos? Neviem o ziadnom buchnuti, ale clovek nikdy nevie...
NIO
Odeslal: Wednesday 24 May 2006 - 21:03:01

cerpadlo tam neni. pokud to auto bylo bouchnuty, muze byt v nadrzi utrzeny saci kos.
jinak to bere asi vzduch opet prepadem nebo u filtru.
A co se tyka zhaveni tak pod 5 stupnu to stene nebude zhavit.
biL
Odeslal: Wednesday 24 May 2006 - 14:19:53

Má vůbec žirafa něco jako podávací čerpadlo? Když jsem měnil paliv. filtr, tak jsem ho musel zalejt naftou růčo, protože při startu se do něj nedostalo ani ho*no. Jinak asi je problém v nějakém čidle teploty, protože v těhle teplotách nežhaví a ještě není takovej hic, aby to chytlo. Kolega teďka předělal žhavení na mód "Žhavím pořád" a má klid. Jinak ta cena za tu opravu je fakt ulítlá.
Vodník
Odeslal: Wednesday 24 May 2006 - 09:10:41

Tcernoch: Jestli jsi měl nafty v nádrži už málo, a jestli má tvoje Žirafa nalítáno přes sto tisíc, může být chyba v podávacím čerpadle. Může to být ale také špatnou naftou nebo kalem na dně nádrže. Zkus dotankovat a uvidíš, jak zafunguje startování.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0388 sec,0.0100 z toho dotazů.