• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor :: Re: Lambdasonda
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Martin P.
Odeslal: Wednesday 04 October 2006 - 16:52:15
Potøeboval bych poradit. Pøi diagnostice mi zjistili vadnou lambdasondu. Tu jsem vymìnil, ale pøesto mi opìt vyzkoèila chyba, ale už jen žhavení lambdasondy. Je špatná lambda, nebo jen špatný kontakt?
Za odpovìï dìkuji.
Poslední odpovědi
Martin P.
Odeslal: Saturday 04 November 2006 - 20:38:53

Rád bych Vám oznámil jak jsem dopadl s tou lambdou. Nakonec jsem musel univerzálku nahradit originalkou, protoze to opravdu nefungovalo tak, jak melo. Po montázi originálky od firmy NGK dokonce i kontrolka motoru zhasla a vse je v porádku. Takze pokud máte motor stejný jako já (X18XE1) a budete mít problém s lambdou kupte si originálku. Cena byla 2948,-. Takze jsme byli já i Zafira spokojeni.
Václav GT
Odeslal: Thursday 12 October 2006 - 07:57:00

Orientační měření lambda sondy voltmetrem (i s videem):
Na videu jde sled jednotlivých režimů motoru rychle za sebou (kvůli velikosti záznamu, i tak však má skoro 4 MB):
běh motoru ve volnoběhu (kolísání U mezi 180 až 700 mV),
prudká akcelerace (U= až 880 mV),
následná decelerace (U= 14mV) - přívod paliva do vstřikovacích trysek zastaven- lambda indikuje chudou směs),
poté následuje postupný návrat na volnoběh (s maximem U=770 mV).
Tady si najděte to video Odkaz a tady je podrobnější popis měření a jeho vyhodnocení Odkaz
Václav GT
Odeslal: Wednesday 11 October 2006 - 10:34:37

Ivan napsal ...

...jen sem se domníval že si vyrobím mezikus napíchnu ho do okruhu a změřím jak se pohybuje napětí. Takže pokud je tento můj nápad blbost tak se prosím všem mechanikům a autoelektrikářům co nejpokorněji omlouvám a nekamenujte mě.

Tvůj nápad, Ivane, není blbost, jde to tak udělat (za jistých podmínek). Už jsem to změřil, vyfotil. Ještě to zpracovat do nějaké úhledné formy, není to popis na 5 řádků.
Zatím si můžeš počíst tady Odkaz Taky zajímavé čtení (lambda sonda Bosch LSH 24 stojí za cca 1750,-Kč, ta cena v uvedeném odkazu je nějak moc nízká).
Martin P.
Odeslal: Sunday 08 October 2006 - 21:09:04

Václav GT napsal ...

V podstatě ti už RBr poradil. Tak v čem je problém?
Než hned běžet pro novou "originální" lambdasondu, tak změř to její žhavení. To je to nejjednodušší měření, které lze na "lambdě" udělat. Sonda je vyhřívaná vloženým odporem napájeným 12 Volty. Zkontroluj přítomnost napětí na konektoru. Pokud je tam napětí, zkontroluj odpor topného členu (má být řádově 3- 15 Ohmů/ zastudena).
(Při zadávání dotazu uváděj vždy typ motoru - např. X18XE1)


Hned zítra to promerím, teda alespon to zkusím a typ motoru je X18XE1. Takze zatím dík za info.
Václav GT
Odeslal: Sunday 08 October 2006 - 09:47:43

V podstatě ti už RBr poradil. Tak v čem je problém?
Než hned běžet pro novou "originální" lambdasondu, tak změř to její žhavení. To je to nejjednodušší měření, které lze na "lambdě" udělat. Sonda je vyhřívaná vloženým odporem napájeným 12 Volty. Zkontroluj přítomnost napětí na konektoru. Pokud je tam napětí, zkontroluj odpor topného členu (má být řádově 3- 15 Ohmů/ zastudena).
(Při zadávání dotazu uváděj vždy typ motoru - např. X18XE1)
Martin P.
Odeslal: Saturday 07 October 2006 - 19:27:09

RBr napsal ...

Ta vyměněná lambda je nová? Určitě není nic jednoduššího, než ty kontakty zkusit. Jít po kabelu, najít konektor, ten opakovaně rozpojit a spojit, prostříkat třeba kontaktolem..... a asi se podívat, jeslti nejsou přelámaný dráty v blízkosti konektoru.

Lambda je nová, ale je to univerzálka zn. Bosch na doporucení jednoho snámého mechose, ale dostal jsem i radu raději koupit originálku, ale rozdíl je 2500,- tak nevím, ale jde jen o zhavení, protoze jinak podle diagnostiky funguje.
JardaB
Odeslal: Friday 06 October 2006 - 19:26:20

Jestli mas voltmetr, nejlepe rucickovy (mechanicky), tak to stoji za pokus - pripojit k PRIPOJENE lambda sonde (dulezity je najit ten spravny drat - nevim, byvaji 1-4) a sledovat rucicku, po startu by se chvili nemelo nic dit a pak by mela nejak kmitat mezi 0 - 1V, typicky 100mV-700mV. Perioda ruzna, vterina a mene. Samotna ECU tam cpe v klidu asi 500mV, to by melo byt asi tesne po zapnuti zapalovani u studene sondy. Toto je zname teoreticky a i jsem to podobne zmeril.
MUJ NAZOR: Neverim, ze lze sondu znicit zastudena ohmetrem, diskutoval jsem to s ruznymi lidmi. Dielektrikum je zastudena dokonaly izolant (keramika) ktery vydrzi i stovky V a neni duvod, aby ho mensi napeti znicilo. Zatepla sonda (klasicka) sama vytvari napeti do 1V. Bez zaruky, nikomu novou sondu nekoupim a sam jsem to jeste nepotreboval zkouset
Ivan
Odeslal: Friday 06 October 2006 - 19:15:12

Osciloskop nevlastním a ani nechci jelikož elektřina není můj kamarád. __; Mechanickou mám rád a udělám skoro vše. Tím pádem vlastním jen klasickou mašinku za pár korun na měření voltů, ohmů a čehosi mě neznámho. Pokud by u toho orientačního měření nehrozilo zničení lambdy tak by mě to i zajímalo. Že ju nezměřím na stole sem předpokládal, jen sem se domníval že si vyrobím mezikus napíchnu ho do okruhu a změřím jak se pohybuje napětí. Takže pokud je tento můj nápad blbost tak se prosím všem mechanikům a autoelektrikářům co nejpokorněji omlouvám a nekamenujte mě. Holt mi co máme starý vozejky a doufáme že nám ještě chvilku vydrží tak hledáme jak ušetřit penízky za servisy. Snad se časem propracuju na VB, ale bojím že to ještě bude chvilku trvat.
Václav GT
Odeslal: Friday 06 October 2006 - 13:29:22

2 Ivan: lambda sondu do tvého motoru jen tak na stole nezměříš. Musí být horká (300 a více stupňů Celsia) a ofukovaná výfukovými (nebo kalibračními) plyny. Hlavně ji neměř ohmmetrem (jak píše Marťas) anebo ji pošleš "do věčných lovišť". Řádné měření jde udělat jen za těchto podmínek a osciloskopem. Jestli ti stačí popis orientačního měření voltmetrem po víkendu, tak to sem napíšu (až to sám na svém autě vyzkouším). Mohou to měřit i garážníci, ale musí přesně vědět, co a jak funguje a co, jak a proč měří. (no a takových lidí moc není).

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1142 sec,0.0669 z toho dotazů.