Témata příspěvků | |
Balda | Ahoj, mám Opel Astra F caravan r.v. 1995 s motorem C 18 XE a pri jízde z kopce na neutrál nebo pri dojíždení na križovatku jsou volnobežné otácky cca 1500. Když auto zastavímí jsou normální 800-900. Muže mi nekdo poradit co s tím??? Dostává se mi do sání olej, tak si myslím, že mám zasranej krokovej motorek a tím to všechno je. Nevím ale, proc se mi olej do sání dostává __; Dík Balda ¨ |
Poslední odpovědi | |
Colommbo | Ahoj! Mně tohle houpání volnoběhu (od volnoběžných otáček až někam ke dvěma tisícům a zase zpět, pořád dokola) u zahřátého motoru (Y26SE) způsobovala vadná váha vzduchu... |
Anonymní | Čau mě to dělá kdis je zahřátí tak mi lítají na horu a dolů otacki aji kdis stojím |
Colommbo | Jeden známý měl trochu podobný problém - po čištění škrtící klapky mu Astra po nastartování vylítla hned do vysokých otáček - následně zjistil, že při zpětné montáži špatně nasadil nějakou hadičku u klapky či volnoběžného ventilu (nevím přesně), tož zkus ty hadičky pro jistotu taky okouknout. |
Legend | Vyčištění krokového motorku někdy pomůže, ale někdy se už nedá zachránit a je třeba koupit nový. S největší pravděpodobností je chyba v krokovém motorku. |
Zbyněk | Ahoj. Mám Astru na opravu astru 1.6 16v motor x16xel a po vycisteni skrtici klspky mam otacky na 1500 az 2100. nespadnou ani pri jizde, ani po proslapnuti plynu, dokoncea ani po opetovnem nastartovani. Mate tuseni co by to mohlo byt? zkusim dle navodu vycistit krokovy motorek ale pokud to neprestane tak me nenapada co s tim.. mozna jestli neni nikde nejaka netesnost. nebo vazne nevim.. budu rad za kazdou radu. jsem opravar amater. dekuji.. |
timony | Ahoj, mně se totéž děje na Astra G E20XE, platí ty stejné příčiny i tam? Za jízdy, klidně i 3 km/h mám asi 900 otáček, když zastavím, klesnou na cca 700. Může tohle být příčinou toho, že mi motor tolik nebrzdí při zařazené rychlosti? Díky |
VGT | To, co napsal Yper, platí, zkontroluj to tak jak píše. (krok01) Já osobně bych to tipoval na zvýšený profuk kolem pístů do klikové skříně (jaká je spotřeba oleje toho motoru?). Potom uniká více výparů a aerosolu oleje z klikové skříně do víka ventilů a odtud do sacího potrubí před škrtící klapku. Pokud se nechce hned překroužkovávat či měnit písty, vkládá se (jako nouzové řešení) do hadice odvětrání karteru zachycovač oleje Odkaz Regulace otáček volnoběhu probíhá třemi způsoby současně, přičemž 2 z nich jsou „neviditelné“ (změna předstihu zapalování a změna množství dodávaného paliva). Třetí způsob („viditelný“) je změna množství nasávaného vzduchu – ta se řídí buď elektromagnetickým ventilem - regulátorem volnoběhu, anebo servomotorkem škrtící klapky – tzv.krokovým motorkem. (někteří lidé často nazývají krokovým motorkem i naprosto jasný elektromagnet). Typy používané v Oplech: Odkaz Čištění dvou typů „krokového motorku“ (el.magnetického regulátoru volnoběhu) je popsáno zde Odkaz Petr A-C C14NZ to popisuje takto: Vymontuj krokovy motorek. At ti nekdo otoci klickem - ne nastartuje - osicka povyjede. Odpoj krokovy motorek. Vypni zapalovani. Znovu pripoj krokovy motorek a znovu zapni zapalovani. Osicka zase povyjede. Tak to opakuj az ti osicka vystreli ven - proto dej pred motorek ruku at to nehledas ! Vycisti osicku - motorek. A ted pozor. Osicka ma proti sobe drazky. Ja to udelal nasledovne. Nasrouboval jsem osicku zpet jak to slo. Zapnul jsem zapalovani a pripojil motorek. Nyni jsem nastavil osicku tak aby drazky na osicce byly proti vyrezum v motorku. Pridrzel jsem prstem a vypnul zapalovani. Osicka zajela. Znovu musis odpojit motorek a zapnout zapalovani. Pripojit motorek a opet vypnout zapalovani. Tak dlouho to opakuj az oska zaleze na vzdalenost mensi nez 28mm od priruby. Samo, ze musite byt dva. Jinak uvnitr jsou civky na kterych nameris cca 45-60 ohmu a prubeh reakce motorku jde merit jen na osciloskopu. A zapomnel jsem, ze az ho namontujes zpet tak pak staci zapnout klicek, chvilku pockat, nastartovat a ECU si ho srovna jak ma byt. Další typ se čistí takto Odkaz Při čištění sání vždy vyčisti i škrtící klapku, ať tam je ventil či motorek. Při těchto čistěních používej vždy něco agresivnějšího než např. WéDéčko (něco na rozpouštění karbonu anebo na uvolňování zarezlých šroubů). Po vyčištění a montáži regulátor volnoběhu/krokový motorek vyresetuj: Zapni zapalování (až se rozsvítí kontrolky) a chvilku (15 sekund) počkej. Vypni zapalování. Vyndej klíček ze spínací skříňky. Znovu zasuň klíček a zapni zapalování. Počkej 15 sekund, poté nastartuj. |
Balda | A co ty otáčky.. ( ...může to být krokáčem, nebo ještě něčím?? |
Balda | Díky mrknu na to |
Yper | A)- zkontroluj hadici osávání par z ventilového víka - pokud bude změklá, tak ji vyměň. Stává se, že se naleptá a moc změkne a pak se podtlakem ze sání zploští - tím se hadice ucpe a nevytváří se tak v motoru podtlak a olej špatně stéká z prostoru ventilů zpět do vany a hromadí se pod ventilovým víkem a pak přešplouchává ve větším množství do sání na krokáč. - je možné, že to povolily pístní kroužky a při každé kompresi a i expanzi jde část plynů ve větší míře pod píst a pak se prostor motoru tlakuje ve větší míře a brání odtoku oleje do olejové vany C)- můžeš mít špatný olej - takový, který nemá sníženou odpařivost - vyměnit za jiný. Univerzál na tyto problémy je 10w40 A3/B3. D)- předchozí majitel mohl nepravidelně, v příliš dlouhých lhůtách, měnit olej a zacpaly se odtokové kanály z prostoru ventilů na spodek motoru do olejové vany. Tohle se také stává tehdy, když motor olej žere ve větší míře a stále se olej jen dolévá. Karbon se usazuje v odtokových kanálech a snižuje jejich průchodnost. Pokud je toto Tvůj problém, doporučoval bych provést dekarbonizaci motoru. Není to nic těžkého a pokud si zadáš do vyhledávače (pravý okraj obrazovky), tak najdeš spoustu odkazů na toto téma i spostupem, jak se to dělá. Pak by se neměl ani ten krokáč tolik zadělávat - vždy však k nějakému úbytku oleje do sání bude docházet. S tím musíš počítat. Olej u benzínu měnit do 15 000 Km max. a nespekulovat s nějakými oleji Long-Life, magnatec atp. |