• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra tuning :: Re: chiptuning Z14XE
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
vectrox
Odeslal: Thursday 17 May 2007 - 00:22:42
Zdravím všechny,
zajímám se o chiptuning nebo spíš jen o modifikaci ríd.jednotky A-G Z14XE '03, mám s ním dobré zkušenosti z Favorita a Felicie, kde klesla spotreba cca. o 1L/100km a motor docela slusne ožil. Ovšem tady u tohoto motoru se toho trochu obávám, podle toho co jsem slyšel, tak je to docela citlivka. Vím, že výkon stoupne jen o cca.10% a spotreba by mìla klesnout asi o 0,5 - 1L, ale co na to vnitrnosti? Snese to ten motor nebo je lepší nechat to být?
Prosím, podelte se o zkušenosti, event. nekoho doporucte kdo to umí bez následku a za rozumný peníz.
Díky!
Poslední odpovědi
Martas_
Odeslal: Sunday 20 May 2007 - 15:46:09

vrgadaa napsal ...

Protoze mne opravdu nenapadlo, ze se nekdo pokousi zrychlovat s podtocenym motorm, kdyz to netahne a cvrlikaji ventily.


Ale Plho, o tom se zde uz dobrou pulhodinu bavime ... Pokud das ke "slabymu" motoru prevodovku s tezsim prevodem a navic i delsim 1 rychlostnim stupnem tak samo pri ustalene jizde rekneme 100km budou otacky mensi nez s puvodni prevodovkou, a relativne bude i mensi spotreba (i kdyz jestli clovek toci 2500 nebo 2000 nebude zas tak rozdil), ale "nepujde" se s tim rozjet a na dvojku se bude muset radit ve velkych obratkach aby to pak jelo.

Ja mam VeBe 1,6 a tam je jednicka podobne jako byvala u stary skodovky, na ni se da jen s autem pohnout a dostanes z ni rekneme 30km, VeBe s 1,8 ma jednicku uz jako plnohodnotnou rychlost a da se na ni i jet. Pokud tyhle dve prevodovky prohodim tak ta 1,6 se nebude chtit rozjet a kdyz preradim na dvojku moc brzy tak to "chcipne" nebo budu muset o dost vic slapnout na plyn. Proste do mesta to prohozeni prevodovky budem mit presne opacnej efekt nehlede na to jak pises ty, chudak motor.

Pokud se pamatuju tak lecktery automobilky do uzitkovych aut delali kratsi 4 a delsi petku (Skodovka tuhle verzi myslim oznacovala jako LE) a potom to na 5 tocilo o 500 obratek min ale ta rychlost byla vyslovene udrzovaci.
vrgadaa
Odeslal: Sunday 20 May 2007 - 12:46:04

aha, zase spatne. Tak otazku doplnim, pri pozadavku na stejny vykon. Tj, jizda ustalenou rychlosti. Protoze mne opravdu nenapadlo, ze se nekdo pokousi zrychlovat s podtocenym motorm, kdyz to netahne a cvrlikaji ventily.
vectrox
Odeslal: Saturday 19 May 2007 - 21:44:14

Ja pocitac v 1,4 mam, ale rekl bych, ze je to u vsech aut stejne bez rozdilu na obsahu, at je to 1,0 nebo 3.0. Pokud se pridava jemne s citem na podtocenem motoru spotreba moc vyrazne nevzroste, ale pokud pojedu 50km/h na 5.stupen a seslapnu plyn az na podlahu, tak spotreba vzroste podstatně vic, cca. dvojnasobne.
Staci to tak?
vrgadaa
Odeslal: Saturday 19 May 2007 - 09:50:06

No vzhledem k tomu, ze cca 90 procent tociveho momentu 270Nm je k dispozici od 1500 do 6500 otacek a 2000 to toci pri devadesatce, tak to auto asi az tak netrpi. A opravdu neverim, ze kdyz zahraty motor vytocite nahoru, vyradite a nechate klesnout otacky a pak zaradite ob jeden ci dva stupne nahoru a pak rovine ve meste jedete kadle kadle, tak to tomu motoru uskodi. Alespon ta 2,4, co jsem jimel 6 let a pres 100tkm si nestezovala a udalsiho majitele najezidla za dalsi 3 roky dalsi padesatku a jezdi a ten muj dualram taky slape jak hodinka a ni si nebere olej. Bavime se samozrejme o slusnych motorech na ten zkurv*enej veckovy setivalec se staci krive podivat a zacne se sr*t. Pod 1500 jedu malokdy a to vetsinou vicemene bez plynu po rovine ci mirneho kopce a do cervenyho to uz taky nehonim.
.....
Ale to je uplne offtopic. Otazka znela jinak a to na majitele 1,4, mate tam palubni pocitac a tedy alespon orientacni odhad spotreby, nebo vychazite z agentury JPP (jedna pani povidala), ze kdyz budou maly otacky vzroste spotreba. Opravdu je to totiz nesmysl. Dvakrat vetsi otacky znamena dvakrat vetsi mnozstvi smesi s palivem za stejnou jednotku casu a za tak moc to nezmeni plyn, kdyz se motor netoci, tak to to palivo proste nenasaje.
...
Podotykam, ze se nebavime o niceni motoru, ale spotrebe.
...
I ja,kdyz potrebuji rychle predjet podrazuji z 5ky na trojku
qpc
Odeslal: Saturday 19 May 2007 - 09:23:24

vrgadaa napsal ...

ten litr jede i na volnobeh, ale dobre ahne opravdu az od tech 1500:-). Ale i tak ma nekdo na 1,4 palubni pocitac? Ja tu zkusenost mam nejen ze 3litra, ale i z 2,4i a z 2,5i, ve vsech omegach bez vyjimky platilo, ze cim nizsi otacky, tim mensi spotreba dle palubniho pocitace. A zda se mi to docela logicke. Takze zkousel to nekdo, nebo je to jen vas pocit, ze seslapnete plyn, motor nejede a tak by mel zrat vic. Zkuste to promyslet, spotreba paliva je umerna vykonu (pomineme-li-ze ucinnost je promenliva). Takze, motor je podtocenej, podivejte se na graf vykonu, je to vicemene stoupajici primka s otackama, vykon nula nula nic a spotreba extremni? Vzdyt je to blbost.
...
Nersime samozrejme, ze to motoru neprospiva ani omylem a ze na takovy rezim neni staveny a vsechno trpi:-(
...
Dokonce najdete rady pro zkracene razeni 1/3/5. Ja nekdy zkousim i 1/5:-)


když tak čtu,co s tim motorem děláš,tak se pak asi nejde divit tomu,kolik řešíš problémů.Chudák auto.

určitě je pravda to,že při menších otáčkách je menší spotřeba,ale jet do mírného kopce na 4rychlost a v 3500ot,nebo na 5rychlost ve 2400,to tomu motoru prostě jedno neni a v přechodu zrychlování to spápne stejně benzinu jako pravidelně se točící motor ve trochu vyšších otáčkách.
Řešit,jestli se pak ušetří 0,5-1l/100 mě připadá dost nanic,kdybych chtěl šetřit a jezdit ,,nízko,, ,tak si pořídim turbodiesela..

__;
vrgadaa
Odeslal: Saturday 19 May 2007 - 08:25:12

ten litr jede i na volnobeh, ale dobre ahne opravdu az od tech 1500:-). Ale i tak ma nekdo na 1,4 palubni pocitac? Ja tu zkusenost mam nejen ze 3litra, ale i z 2,4i a z 2,5i, ve vsech omegach bez vyjimky platilo, ze cim nizsi otacky, tim mensi spotreba dle palubniho pocitace. A zda se mi to docela logicke. Takze zkousel to nekdo, nebo je to jen vas pocit, ze seslapnete plyn, motor nejede a tak by mel zrat vic. Zkuste to promyslet, spotreba paliva je umerna vykonu (pomineme-li-ze ucinnost je promenliva). Takze, motor je podtocenej, podivejte se na graf vykonu, je to vicemene stoupajici primka s otackama, vykon nula nula nic a spotreba extremni? Vzdyt je to blbost.
...
Nersime samozrejme, ze to motoru neprospiva ani omylem a ze na takovy rezim neni staveny a vsechno trpi:-(
...
Dokonce najdete rady pro zkracene razeni 1/3/5. Ja nekdy zkousim i 1/5:-)
Martas_
Odeslal: Saturday 19 May 2007 - 07:04:36

vectrox napsal ...

Ale v praxi to z vás asi nikdo nezkousel, zmenit staly prevod, ze?
Mam moznost vymenit standartni krátkou F13 s pomerem 3,94 za krátkou F17 s pomerem 3,74 z 1,6 a nevim zda toho jit ci ne.


Tezko rict jestli to nekdo zkousel, spis bych rek ze jenom nahodou ze prehodil motory ...
Nicmene kdyz kouknes sem Odkaz tak zjistit ze tyhle dve prevodovky se lisi nejenom stalym prevodem ale ve stejnem pomeru i prevodem na 1 rychlostni stupen (ostatni se lisi uz jen v setinach nebo vubec).
Vyzkousej a dej vedet _;
vectrox
Odeslal: Saturday 19 May 2007 - 00:30:02

Ale v praxi to z vás asi nikdo nezkousel, zmenit staly prevod, ze?
Mam moznost vymenit standartni krátkou F13 s pomerem 3,94 za krátkou F17 s pomerem 3,74 z 1,6 a nevim zda toho jit ci ne.
Slysel jsem, ze existuje nejaky program, kam se zadaji stavajici parametry motoru, prevodovky a pak nove a on dokaze nejak propocitat co to udela za zmeny?
Martas_
Odeslal: Friday 18 May 2007 - 20:09:55

vrgadaa napsal ...

to s tou spotrebou by mne zajimalo, dle palubniho pocitace plati naprosto vzdy, cim nizsi otacky dim mensi spotreba a to i v pripade podtoceneho motoru


U 3 litrovyho motoru jo, ten v pohode tahne i v 1500 obratkach, ale po 1,4 nemuzes chtit aby na 1200 otacek jela resp kdyz chces aby jela tak musis na plyn slapnout tolik ze spotreba vyleze neumerne ...

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0625 sec,0.0176 z toho dotazů.