Témata příspěvků | |
qpc | na začátku září roku 1986 se k prodejcum OPEL dostal nový model Omega A ve verzi s katylyzátorem i bez.Na výběr byly motory 1.8/85kw, 1.8/60kw , 2.0i 90kw , 2.0i 85kw a vznětové 2.3D/54kw a 2.3TD 74kw.Auto s prodávalo ve verzi sedan i kombi. Po krátké provozní době se dostavily nedostatky,to jest nízká protikorozní úprava,poddimenzovaný podvozek,trhající se rozvodový řemen.Spolehnutí nebylo ani na motory TD dodávané firmou BMW,u těch praskaly hlyvy válců.Neméně časté byly poruchy kompresoru klimatizace a zvětšující se vůle v řízení a vůle čepů v přední nápravě. 02/1987 se v nabídce objevuje motor 3.0i/130kw. 08/1988 přichází motor 2.4i/85kw a 3.0i kat /130kw. 10/1989 je to motor 3.0i 24V se 150kw 10/1990 mírnej facelift a šestiválec 2.6i se 110kw 12/1990 seobjevuje rarita v podobě Omega lotus s biturbo motorem 3.6 o výkonu 277kw,cena 120 000marek byla dvojnásobkem ceny modelu 3.0i 24v. od roku 1994 měsíce březen přichází nová řada Omega B ve verzi sedan i kombi.Motory: 2.0i/85kw, 2.0i 16v/100kw ,2.5i V6/125kw , 3.0 V6/155kw a 2.5TD/96kw. Zcela přepracovaná Omega druhé generace s moderní technikou měla být konkurencí Mercedesu třídy E za poloviční cenu.jenže vznikla v době extrémní honby OPELu za nižšími výrobními náklady a tak hlavně u vozů z prvních třech let výroby jsou méně kvalitní laky,špatná protikorozní úprava a nevalné zpracování.Opět se dostavily problémy s nětěsnostmi oleje,klimatizace a dimenzovánim náprav.Výfuková soustava vykazuje jen podprůměrnou životnost. 09/1994 ,elektronický imobiliser,zvýšená přední kapota,účinnější klima a vychytání el.šíbru.. 09/1995 čidlo slunečního záření,autom.klima,lepší odhlučnění.. 05/1997 vrcholná výbava MV6 s navi systémem Carin II 09/1997 boční airbagy v sedanu,nová středová konzola,xenonová světla 12/1997první vznětový 2.0DTI/74kw 09/1999facelift karoserie,jiná palubka,motor 2.2i 16V/106kw,záruka na rez je 10let 06/2000nově 2.6 V6/132kw a 2.2.DTi/88kw 11/2000u modelů s motory V6 v základu chlazené přední i zadní kotouče.Výkon 3.2 V6 vzrostl na 160kw 06/2001 nový 2.5.DTi/110kw ,ale opět nakupován u BMW 09/2003 ukončení výroby bez přímého nástupce.. |
Poslední odpovědi | |
vrgadaa | uz to tu bylo, ale lepe historie OA a OB nikde zpracovana neni Odkaz |
qpc | citace: 06/2000nově 2.6 V6/132kw a 2.2.DTi/88kw 12/1997první vznětový 2.0DTI/74kw |
qpc | každá aktualůizace vítána ,děkuji |
freez | Myslím, že v prvním příspěvku a ani jinde se nezmiňují ty dva naftové 2.0 a ani 2.2. ten 2,5 dti 110 kw v prvním příspěvku napsaný je. |
WISAStar | freez napsal ... Klucí ne že bych se o tu OmeguB tolik zajímal, ale nechyběj vám tam nahoře nějaký motory ? Jake? ale v tedle tabulce chybi posledni moturek 2.5 DTi |
freez | Klucí ne že bych se o tu OmeguB tolik zajímal, ale nechyběj vám tam nahoře nějaký motory ? |
vrgadaa | 2qpc: nejlepe odpovidat s rocnim zpozdenim, ... 2,4i opravdu mela 92kW pri 4800ot/min a maximalni kroutak 195Nm uz pri 2400ot/min s katalyzatorem, to nemam vycteny, to auto jsem vlastnil a kupodivu stale jezdi. Bez katalyzatoru se tato motorizace vubec nedelala. Dovezeno ze Svycarska, rok vyroby 1989, plna vybava krome klimatizace a kuze. Tj. vyhrivany sedacky, naklapeci volant, sibr, palubni pocitac, vsechna okynka i zrcatka v elektrice, dofukovaci zadni tlumice (samosvor jsem nemel, ale kolega v teto motorizaci jo). A to prosim v dobe, kdy jsme vyrabeli favorita ... rad na to auto vzpominam a je mi lito, ze jsem hod dal tenkrat pryc... |
freez | qpc napsal ... Freezi,toto vlákno se má týkat historie OMEGY a věcí okolo,je škoda,že se tady jen plká jako na ,,chatu,, Nechceš to smáznout? Zbytečně to zabírá místo.. Promazáno na přání zakladatele vlákna |
mirek | [quote] Pěkný článek _; Jen mi tam nesedí několik údajů. Motor 2.2 16V byl od 10/2000....... Musím oponovat, údaj v úvodu je pravdivý. Měl jsem tu čest vlastnit 2,2 16V s rokem výroby 1999. Ale jinak z mého pohledu motor nic moc. Každopádně pěkně provedená historie Omeg. |