Témata příspěvků | |
Kraťas | Zdravím pánové, už nějakou dobu mě trápí jeden problém nebo možná "problém" - ve vyšších rychlostech, přesněji nad 130 km/h (dle tachometru) se mi jemně rozvibrovává auto. Vibrace začínají být cítit na sedačce, potom přecházejí i do volantu (z toho by mi vycházela zadní náprava, nebo něco s ní spojeného - kardan, diferák, převodovka...). V současné době není to chvění nijak silné, v momentě kdy najedete na horší povrch (panely na D1 apod.), přestane být patrné. Pneumatiky a disky bych asi jako viníky vyloučil - kola jsou vyvážená, při roztočení na vyvažovačce viditelně nehází, pneumatiky jsou sjeté rovnoměrně, bez viditelných boulí nebo poskákání od tlumičů. Navíc se mi tento problém projevil jak na letních gumách a discích (Firestone Firehawk 225/55/16 + originál Opel elektrony), tak na zimních (Nokian WR1 205/65/15 + plecháče). V obou případech se jednalo o nové pneu. Čepy se zdají být také OK, na přední nápravě je trochu vymačkané uložení ramen, ale není to nic katastrofálního. Na kardanu se nezdají být nějaké závažné vůle a tlumiče by taky ještě neměly být na odpis - podle testu na vibračce mají všechny životnost cca 70% (s drobnými vzájemnými rozdíly v řádu jednotek). S daným problémem zápasím už nějakou dobu (a něco podobného jsem řešil i na své předchozí Omeze B 2.5TD). Symptomy jsou pořád víceméně stejné - problém nastává ve vyšších rychlostech (130 - 140 km/h) s různou intenzitou (od sotva znatelného chvění po vibrace do volantu). Občas mám také pocit, že vibrace zesilují při zátěži a polevují při povolení - typický příklad: dálnice, tempomat na 140 km/h; vyjíždím kopec - motor víc zabere aby udržel rychlost, přehoupnu se přes vrchol na rovinu nebo do klesání - zátěž se zmírní, chvění také. Aby bylo vše ještě zajímavější, ty vibrace se neprojevují stále, ale jen v určitých časových obdobích a s různou intenzitou. Pokud jsem mohl vypozorovat (a vím, že to co teď napíšu bude asi znít idiotsky) problémy jakoby nastávaly (nebo mizely) po manipulaci s koly - demontáž kvůli práci na brzdách, přezouvání apod. Jakoby si prostě občas disky špatně "sedly" - ale je něco takového vůbec možné? Šrouby drží dobře - to je vždy první věc, kterou kontroluji. Poslední dobou také začínám pozorovat mírné cukání při intenzivnějším brzdění - kotouče už asi nebudou v ideálním stavu, ale toto začalo před pár dny, takže tohle za tím mým výše popsaným problémem asi nebude. Na začátku píšu, že se jedná spíš o "problém" než problém - ono to není nic až tak zásadního, co by znemožňovalo jízdu, ale pokud v autě sedíte každý den a najezdíte nemálo kilometrů i po dálnici, začne Vám to být po chvíli nepříjemné. A navíc nemám rád záhady __; Vím, že se tu už podobné věci probíraly, ale myslím si, že ještě ne v této specifické podobě, na kteou se ptám. Budu rád za každý návrh nebo zkušenost, které by pomohly se této nepříjemnosti zbavit. Jen pro upřesnění - auto je benzínová Omega C 2.5V6 ve výbavě Elegance s automatickou převodovkou, vyrobená na podzim 1999 (asi jedna z prvních po faceliftu). Najeto cca 240.000 km, z toho cca 70.000 km mám od léta 2006 (od té doby mi říká pane) na svědomí já. Předem děkuji za všechny podněty. |
Poslední odpovědi | |
walto | este k vibraciam Omega V6/2000/381 tis km: potvrdilo sa to = vymena stredoveho loziska kardanu problem vibracii od zadku Omegy vyriesila. co je ale tiez zaujimave tak je fakt, ze plynulosti behu motora V6 velmi pomohlo obnovenie funkcnosti vsetkych miest ukostrenia -polu celej pohonovej sustavy!!! prajem pekne dni |
Colommbo | Jen drobná poznámka, přátelé - v diskusi na jiném oplím fóru jsem zaznamenal i poznatek, že podobné vibrace se začaly projevovat po nástřiku spodku auta nějakým izolačním materiálem... Kardan je citlivě vyvážená věc a pokud se na její část v celé délce dostane vrstva materiálu, který tam nemá co dělat, vyvážení je pryč. Tož bacha na to! |
Anonymní | Pozdravujem Oplakov! Som rad, ze este fungujete a ze som si mohol precitat, co s vibraciami od kardanu (uz jsem zapomel). Ja stale OC2,6, 2000, teraz cca 380 tis km. walto |
Anonymní | mates:jeste ne.udeam to neboj.ale rikal,ze je to ten kardan.tak sem se chtel zeptat jestli o nekom newite? |
mates | KopA napsal ... Watchi: a je to ten kardan? Nejsou to ty kola (středy)? Na mechoše v Brně napiš Matesovi SZ ten má dvorního myslím celkem slušnýho a schopnýho (malá generálka X25XE apod.). Už se potkali...nějak to spolu řešili, ale výsledek nevím. Watchi: už sis sundal ty půlkilový tuningový čepičky z ventilků korwa? |
KopA | watchi napsal ... chtel bych se zeptat, jestli nevite o nekom v Brne a okoli, kdo by mi udelal ten kardan. mam uplne stejny problem. v 60km/h je to nejhorsi. diky Watchi: a je to ten kardan? Nejsou to ty kola (středy)? Na mechoše v Brně napiš Matesovi SZ ten má dvorního myslím celkem slušnýho a schopnýho (malá generálka X25XE apod.). |
watchi | chtel bych se zeptat, jestli nevite o nekom v Brne a okoli, kdo by mi udelal ten kardan. mam uplne stejny problem. v 60km/h je to nejhorsi. diky |
KopA | Ad. druhá otázka: kroužky tady Odkaz ale máš ty čísla nějaký pofiderní. Omega má mít střed 65. Těch 65,6 jsi naměřil nebo někde našel? K tomu webu - ty kroužky jsou sice docela mastný 145Kč za kus ale můžu řict, že jsou v profi kvalitě. Hliník s náběhem žádnej plast. (já je dostal k diskům Ř72 grátis - šly na VB 56,5 takže kroužky byly 72-56,6 ale to je čtyř díra) Kroužky se dělají o desetinu větší. Tak hodně štěstí. EDIT: plastový za 59Kč kus tady Odkaz |
Tomis | Tak po dlouhe dobe jsem se dostal na stranky .. nejak vubec neni cas .. a ted k veci .. zjistil jsem, ze tam mam spatny centrovaci krouzky na hlinikach .. teda mam rozmer 72,4 x 66,5, ale stredovy prumer by mel byt tusim 65,6, cili zde byla asi vule, omotal jsem to zatim jednou vrstvnou latky, tak aby centrovaci krouzek byl presne na stredu a opatrne nasadil kolo.. vibrace temer uplne zmizely, ALE asi tim jak to bylo predtim nevycentrovany, tak se mi blbe opotreboval brzdovy kotouc ... ma na protejsich stranach 0,5mm rozdil, takze kdyz brzdim, tak je to celkem dost znat .. brzdny ucinek kolisa(zvlast pri vyssich rychlostech to az kmita lehce s volantem) .. bude to tedy chtit nove koutouce ... co doporucujete za vyrobce pripadne typ kotoucu? jak moc velky vliv ma vrtani u kotoucu a k cemu vubec je krom odlehceni? ted rozhoduji mezi Zimmermann a asi Boschem a druha otazka kde sehnat spravny centrovaci krouzky? 72,4-65,6 muj jizdni styl je spis plyn a plyn .. brzdu moc nepouzivam, o to vic vsak na ni chci mit spoleh a brzdim vetsinou motorem .. predni desticky mi vydrzeli 100 000km, kdyby se jedna neodloupla tak jsem je ani nemenil .. meli jeste asi 5mm tak vcil mudrujte radcove |