Témata příspěvků | |
Tomis | dle ceho se tedy lisi ty udaje ve velkym technicaku? dle fora Odkaz kam tedy uz nelze psat /proto nove vlakno/. kolik by tam melo byt zapsano? kolik udava vyrobce, jak se to da pripadne zvysit? mam tazny na 2.1t a v TP max brzdeny 1.6t |
Poslední odpovědi | |
McJOHN | Dnes jsme diskutovali jak je to s dálničníma známkama pro vozidlo s přívěsem. Byl jsem příjemně překvapen zjištěním,že pro rok 2010 nemusím vlastně nic řešit a klidně si půjčit karavan. Citace: Odkaz Od 1. 1. 2010 je zpoplatněno používání českých dálnic, rychlostních silnic a vybraných silnic I. třídy elektronickým mýtem pro vozidla nad 3,5 t. Zároveň nově dochází ke změně definice zpoplatněných vozidel. Pro určení hmotnostní kategorie je nyní rozhodující celková hmotnost vozidla. Při připojení přívěsu nebo návěsu k vozidlu se jejich hmotnost nesčítá. V praxi to znamená, že vozidla do 3,5 t s připojeným vlekem jsou zpoplatněny pouze dálniční známkou do 3,5 t bez ohledu na celkovou hmotnost soupravy s vlekem. |
Tomis | tady jsem nasel ruzny moznosti, ale stale nevim jaky je ten klic .. ani podle vahy ani podle vykonu to neni... |
Jerry | Sup napsal ... Jerry: my se tady bavíme o tom, jak se do soupravy řadí vozidla pro normální lidi a ty nám sem řachneš fotku ze štece cirkusu HUMBERTO!!! !!(a) Co to povídáš sem jenom potřeboval přestěhovat pár drobností! !!(a) |
Sup | Jerry: my se tady bavíme o tom, jak se do soupravy řadí vozidla pro normální lidi a ty nám sem řachneš fotku ze štece cirkusu HUMBERTO!!! !!(a) |
Jerry | Ja teda nevim jak to máte vy ale já asi takhle. auto + vlek + náklad, 2100 + 1000 + 3200 = 6300 !!(a) !!(a) !!(a) Do techničáku jsem se radši nedíval ale nějak takhle podobně to asi bude |
Martas | U novyho auta je to dany vyrobcem (je to uvedeno v TP bez ohledu na to jestli je tam tazny nebo ne a jaky) a zalezi na provedeni, motorizaci a vybave. Je to dany konstrukci a predevsim pomerem hmotnosti auta, obsaditelnosti a moznosti kolik se toho muze vlezt do kufru. Co se tyce novych aut vsechny maji max. 1650km s vyjimkou Antary ta ma 2000. U dovozu je to ciste o tom kdo tam co napise (ne vzdycky to je kompetentni osoba a ne vzdycky mas k dispozici originalni TP) a mam obavu ze jestli tam na STK (nebo kde se to dneska dopisuje) nekdo napise 2000kg a pak dojde k nejakymu problemu s taznym (nehoda) tak ma ridic mozna i smulu. |
Tomis | tak uz nekdo prisel na to, proc vetsinou zapisuji na dopravce jen 1600 kg? jak je presvedcit, kdyz je typovy list od taznyho na 2100 kg a u omegy byva taky psano vice, aby to zapsali i do toho technicaku? nebo dle ceho se to lisi PS: ridicaky uz sem netahejte dik |
Martas | Skupina B+E : Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg. Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy. Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS). Cele je to popsano na Odkaz a lze tam i dohledat jednotlive zakony a vyhlasky kdyby se v tom chtel nekdo hrabat. |
Legend | Souhlasím s tím druhým odkazem, v tom prvním to mají špatně. Pro řidičák B+E může jízdní souprava přesáhnout 3.5 tuny, ale jednotlivé vozidla jízdní soupravy musí být pod 3.5 tuny, takhle mi to bylo řečeno i v autoškole, když jsem si dodělával B+E. |