• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega převodovka
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Škubání automatu při řazení ze 2 na 3 - Omega B2000
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Kraťas
Thursday 18 September 2008 - 08:38:07 Citovat
Host
Zdravím pánové, po delší době se opět hlásím s prosbou o radu. Poslední dobou si na mém vozíčku (Omega B2000, 2.5V6 benzín) osvojila automatická převodovka jeden nepěkný zlozvyk - respektive on se objevoval i dříve, ale jen zřídka, poslední dobou se tak stává stále častěji. Při řazení nahoru z dvojky na trojku při uvolněném plynu převodovka občas nehezky škubne. Typické situace, kdy k tomu dochází - najíždím z vedlejší na hlavní, potřebuji se tam nasunout rychle, takže plyn, rychlá akcelerace - jednička, dvojka, jsem tam kde chci, takže pouštím plyn, abych rychleji přeřadil a zmírnil zrychlení a převodovka zařadí za 3 se škubnutím, které trhne celým autem. Obdobná situace - na rovince zbrzdím před odbočkou, která jde z kopce, odbočím, pustím plyn, auto se rozjíždí a zrychluje působením vlastní váhy, otáčky se zvedají, převodovka řadí za 3 a ŠKUB!!! Děje se tak ale jen při uvolněném plynu, pokud držím pedál stlačený, je to OK. Jinak se převodovka chová bezproblémově, oleje je v ní dost, není spálený, nesmrdí, nejsou v něm piliny ani cokoli jiného, co by naznačovalo problém Koneckonců, olej i filtr jsem před nedávnem měnil (na výše popisovaný problém to nemělo vliv).
Předpokládám, že na vině bude opotřebení některého z dílů převodovky (brzdový pás? přepouštěcí pístek? lamela? ...), auto má již něco nalítáno (cca 265 000 km, z toho 100 000 km za poslední dva roky, co mi říká pane), takže na to má docela právo. Mě by v tuto chvíli spíš zajímalo, jestli jste se někdo s podobným problémem nesetkali, nevíte co jej způsobuje a jak finančně náročné je řešení. S ohledem na můj kilometrový průběh stejně asi relativně brzy budu muset Omegu vyměnit za něco mladšího, takže se mi zrovna nechce investovat do rozsáhlé opravy automatu (už jsem to zažil na jiném autě a při zůstatkové ceně mé Omegy by se to prostě nerentovalo). Na druhou stranu se nechci dostat do situace, kdy mě převodovka nechá na cestě a já budu muset urychleně řešit buď nerentabilní opravu nebo nákup jiného auta (při své práci prostě dlouhodobě nemobilní zůstat nemůžu). Poraďte prosím, pokud máte zkušenost.
JardaB
Thursday 18 September 2008 - 08:53:55 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
No tak samo to muze byt cokoli a diagnostika nebude jednoducha, v prvni rade bych mel ale podezreni na PWM solenoid, ktery meni funkcni tlak oleje podle vykonu motoru, tim padem i rychlost razeni stupnu. Funguje to na principu signalu od ECU motoru. Ale pokud to ostatni stupne radi plynule, tak to zas tak pravdepodobna pricina neni. Mimochodem, nema nekdo na tuhle prevodovku servisni manual, nebo aspon hydraulicka schemata? Kdyby ho pripadne vzal na sraz k nahlednuti, byl bych zauzlovan Zrovna se v zime chystam prevodovku rozebrat a zrepasovat.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Legend
Thursday 18 September 2008 - 09:51:04 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Když se udělá diagnostika, tak by to mělo nahlásit třeba špatný solenoid, pokud je chyba v elektrické části. Spálená lamela by znamenala spíše brzkou smrt převodovky a nejspíš by to ten kvalt vůbec nezařadilo, to by hodně vytočilo dvojku a pak dalo za 4. Podle schématu zapojení je v převodovce více solenoidů, jeden je pouze na řazení z 2 na 3, druhý je na řazení z 1 na 2 a současně z 3 na 4, tak možná tím by to mohlo být.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Kraťas
Thursday 18 September 2008 - 10:51:27 Citovat
Host
Legend napsal ...

Když se udělá diagnostika, tak by to mělo nahlásit třeba špatný solenoid, pokud je chyba v elektrické části. Spálená lamela by znamenala spíše brzkou smrt převodovky a nejspíš by to ten kvalt vůbec nezařadilo, to by hodně vytočilo dvojku a pak dalo za 4. Podle schématu zapojení je v převodovce více solenoidů, jeden je pouze na řazení z 2 na 3, druhý je na řazení z 1 na 2 a současně z 3 na 4, tak možná tím by to mohlo být.


Diagnostiku udělat můžu, ale nemyslím, že se tam něco ukáže - kontrolka motoru mi ani neblikne, ať už při běžné jízdě nebo při tom škubání, což by se podle mého názoru při závadě, kterou zaregistruje ŘJ, mělo stát. Sázím spíš na nějakou mechanickou záležitost, ale jakou?

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2510 sec,0.1916 z toho dotazů.