• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega převodovka
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Automat a jeho udrzba
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Remus
Wednesday 11 February 2009 - 18:09:23 Citovat
Host
Zdravim mam dotaz mam Omegu C 2.5td rv.2001 automamat a mam najeto 184tis.
zajima me vas nazor na vymenu oleje v automatu v knizce pisou ze od roku 2000 se olej nemeni a v Oplu sem se ptal a tam mi rekli ze se ma menit i s filtrem co 60tis jaky je vas nazor? Jo cena vymeny je kolem 5-6tis mi rekli v Ostrave v Oplu
JardaB
Wednesday 11 February 2009 - 18:20:14 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Tezko rict, 60tkm je urcite dost malo, cetl jsem doporuceni vymeny po 200tkm, zalezi na zpusobu provozu. S filtrem se vymeni tak nejak automaticky, musi se sundat vana. A taky se normalne vymeni jen cca 60%, pokud se to nejak slozite neproplachuje.
Ta cena je silena, filtr stoji kolem 400 a olej kolem 160/l pri vymene staci tak 4-5l, tesneni cca 300 (origo OPEL je teda podstatne drazsi na materialu, autorizaky to mozna tak berou...) Prace na hodinu. Pokud to melo byt s proplachnutim tak je to asi jinde.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Remus
Wednesday 11 February 2009 - 18:26:28 Citovat
Host
aha no mi tvrdili za filtr 2800,-7L oleje 2100,- tesneni pod vanu 350,-a prace cca 1000kč a meloby to byt udelano do hodiny a pul a zlalosemito divny protoze sami nevedeli jaky olej jestli dextra 2 nebo 3
JardaB
Wednesday 11 February 2009 - 18:38:37 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
DEXTRON III, ten olej je za tu cenu primo original od GM kupoval jsem u Zralyho. Filtr ma za 1800, ale da se sehnat za 400. A s tim tesnenim asi maji pravdu, zase je to v pytliku OPEL, jinak stoji 120. Ale jsou 2 vany, pokud sundaji jen jednu, tak tam zbyde dalsi litr stareho oleje a vymena pak IMHO postrada smysl. 7l tam urcite nedostanou, tak max. 5 pokud sundaji obe vany a nechaji to poradne vykapat. Nejdulezitejsi je ale vymenit filtr a vycistit piliny z magnetu, takze se vetsinou sundava jen ta velka vana a vymena oleje se moc neresi (pokud neni prepaleny).
Obe tesneni a filtr jsou treba tady Odkaz

[ Upraveno Wednesday 11 February 2009 - 18:41:52 ]

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Remus
Wednesday 11 February 2009 - 18:53:19 Citovat
Host
tyjo tak to na Opel servis kašlu! je to moc obtizne vymenit ten olej? samotne sundani vany velke i te male neni problem i ten filtr bych nak vymenil ale nevim kde je magnet a jak se ten olej lije spatky do prevodovky
Martas
Wednesday 11 February 2009 - 18:59:41 Citovat
Host
Me tech 8l jako uplna kravina nepripada ....



JardaB
Wednesday 11 February 2009 - 19:02:02 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
No uplne jednoduchy to neni, v prvni rade se vypusti co jde sroubem z boku vany, pak se pod to cely da lavor a vana nebo obe se sundaji. Tesneni jde sundat docela blbe a po kouskach. Filtr se vymeni jednoduse - 3 srouby, dotahnout predepsanym momentem, magnet je v te vetsi vane - jednoduse vycistit, dat tesneni, namontovat vany. Tenhle typ nema merku, takze se tam olej leje z boku vany, idealni je tam protahnout hadici odshora. Naplni se po hranu, nastartuje se motor, necha chvili bezet na P nebo N, doleje se zase olej po hranu otvoru, radit vsechny polohy volice, zase dolejt olej. Pak by se to melo projet par desitek km a zase zkontrolovat hladinu. A je to. To, ze tenhle typ nema merku z toho plneni dela peknou drbacku.
Zalezi na tom, jaky jsi mechanik, IMHO se s tim v servisu stejne moc sr.t nebudou. Samozrejme je dulezity, aby se do prevodovky nedostal bordel.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Wednesday 11 February 2009 - 19:06:34 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Martas napsal ...

Me tech 8l jako uplna kravina nepripada ....






vidim tam 4.4l po demontazi vany, to odpovida mym zkusenostem. Z HDM ten olej jednoduse nejde dostat, zrejme to jde nejakym spec. aparatem, kdy to pod tlakem proplachnou novym olejem.
Taky je mozny udelat nekolikanasobnou vymenu a pri posledni vymenit i filtr, IMHO to ale nema smysl. Uz jsem rozebral 3 prevodovky po 200tkm a stejne je to zraly na repasi, ne, ze by to nemohlo dalsich par set km nejak fungovat, ale nektera kluzna loziska, lamely a tesnici krouzky uz to maji za sebou a vymena oleje tomu nepomuze.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Remus
Wednesday 11 February 2009 - 19:15:23 Citovat
Host
No tak jak to popisujes tak to nevypada nak obtizne asi si to vymenim sam aje stim ze jsou ty prevodovky po 200km pred smrti to jsi me vubec nepotesil takova repase bude tat balik penez !buch
JardaB
Wednesday 11 February 2009 - 19:22:52 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Neda se rict pred smrti, ale proste uz by jim IMHO repase prospela, aby chodily dal spolehlive. Jinak se kdykoli muze stat, ze neco zacne propoustet olej, lamely budou prokluzovat klouzat a pak je to rychla smrt. Ted resim moji, mam dojem, ze se nejak prehrala (majiteli prede mnou) a tim to odnesly vsechny plastove dily - jeden axialni krouzek se rozlamal, oblozeni lamel se loupe, nektere tesnici krouzky na hridelich jsou praskle.... Pres to prevodovka skvele fungovala, akorat jsem pri vymene oleje nasel ve vane ten krouzek a to me znervoznilo - 2 docela drahe dily jsou diky tomu v haj.u

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2157 sec,0.1558 z toho dotazů.