• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Ekonoměr od Tomina
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
freez
Thursday 19 February 2009 - 20:27:24 Citovat
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition
Uživatel #316
Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24
Příspěvků: 1620
Příspěvky přesunuty z rozděleného vlákna " Mám novou omegu, kouří a žere "


Tomin napsal ...


Zajimave je, ze kdyz sme pro ni koupili Escorta 1.6 Zeteca, zacala s nim pravidelne jezdit za 9.6L !!
Jezdila kazdy den do prace po okrskach kolem Prahy (zadne mesto, ale prujezdy vesnicema).
Kdyz me pak v nem parkrat vezla, zjistil jsem, ze naprosto zbytecne nechava motor tahat a rozjizdet ve vesnicich s naslednym brzdeni. Proste necitila v zadech ze ma moc pridano. Tak jsem ji do Esca nainstaloval LEDkovy sloupcovy meric mnozstvi vstrikovanyho benzinu. A, svete div se, od toho dne jezdi za 7l.
Jinak ten meric "kolik toho tam tece", to je teda vec. Ja, "vedator", jsem se docela divil, co pro strikacku znamena ranni sytic, atd.
A pokud na to clovek obcas koukne, fakt hodne usetri. Je to mnohem lepsi nez cisla litajici na palubaku v Omeze.




Insan!ty napsal ...


Prosím Tě, kde se to dá sehnat? Beru 3 !!! Vlastně jeden, do karbcových škodovek to asi nepůjde




Vodník napsal ...


Tohle měly žigulíky už před 20 lety. Ručičkový, samozřejmě, ale funkční. Vot takich uspěchov eta strana dorvalas.




Csala napsal ...


Tie rucickove budiky z Ruska boli dobre. Jeden taky za 100Kčs som 5 rokov uzival vo Fiat 850. K tomu budiku bol "manual" snad na 5 stran !!(a) Bol to sice len obycajny manometer, ktory meral podtlak v nasavacom potrubi, ale vypovedna hodnota bola az neuveritelna
Vo Fiat Ritme to uz bolo zabudovane od vyroby




Tomin napsal ...

Insan!ty napsal ...



Prosím Tě, kde se to dá sehnat? Beru 3 !!! Vlastně jeden, do karbcových škodovek to asi nepůjde


Nevim jestli to nekdo prodava. Ja jsem to postavil za cast soboty na bastltistak. Ke krabicce uz nedoslo, takze je to prilepovacim suchym zipem nalepene mezi budikama a volantem do dneska.
Psal jsem o tom na forum Fordu a jeden manik k tomu navrhnul i tistak. Kdyby byl zajem, napiste, nekam to vystavim.




Vraňoch napsal ...


hmm ... a z ceho beres ten udaj o okamzite spotrebe? z ECU? nebo tam mas nejaky dalsi prutokovy meridlo?




Tomin napsal ...


Normalne z jednoho vstriku. Sirka pulsu = mnozstvi vstriknuteho benzinu.




Csala napsal ...


Tomin: máme záujem o schému zapojenia, prípadne plošák, foto, proste všetko
Díky.
Možno časť obvodu by bolo možné použiť na meranie a zobrazovanie napríklad tlaku turba




JardaB napsal ...


Tak dneska uz je elektronika urcite dal, ja bych tam dal mikrokontroler, par smeti okolo a k tomu krasnej displej kde by byl namalovanej budik
Ale jak se znam, soft bych k tomu psal 2 roky, tak nic no




Tomin napsal ...

JardaB napsal ...


Tak dneska uz je elektronika urcite dal, ja bych tam dal mikrokontroler, par smeti okolo a k tomu krasnej displej kde by byl namalovanej budik
Ale jak se znam, soft bych k tomu psal 2 roky, tak nic no


To je prave ta teorie. Taky jsem teoretizoval nad AVRkem, ale pak jsem z nedostatku casu vzal starou A277ku a bylo to za par hodin. Uz se to urcite zaplatilo.

S tim merenim tlaku turba, nebo napeti v aute - to by urcite slo pak uz jednoduse, ale prepinat jednotlive rezimy prepinacem ?? To uz bych fakt videl na ten procesor.

Schema, atd. poslu.
To Adminove: mozna vse ohledne ekonomeru dat do zvlast vlakna ? Dik predem.




Tak tady to máte pánové .-)


Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub
Tomin
Thursday 19 February 2009 - 21:26:38 Citovat
Host
To Freez: diky.

Takze slibene schema




[ Upraveno Thursday 19 February 2009 - 21:29:46 ]
Tomin
Thursday 19 February 2009 - 21:29:00 Citovat
Host
A tistak.
Realne foto muzu udelat az za svetla, ale informacni hodnotu to asi moc mit nebude. Akorat se budu trochu stydet. !x!
V obvodu je fotoodpor pro rizeni jasu LEDek. Ten je nutny. Jinak to bud ve dne sviti malo, nebo to v noci oslnuje.


JardaB
Thursday 19 February 2009 - 21:51:38 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Asi OK, akorat VT1 mi prijde velmi poddimenzovany, dal bych tam aspon BC337 ktery ma stejne pouzdro. Aby to neodpalil uz nabijeci proud elytu.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Tomin
Thursday 19 February 2009 - 22:06:53 Citovat
Host
Jsem prehledl. Ja tam mam nejaky 2Watovy, ale ta BC337 vydrzi hodne.
Dik za shlednuti. Schema a tistak kreslil nekdo jiny a nemam to v teto podobe vyzkousene, takze pokud nekdo neco objevite, dejte prosim vedet.
Martas
Friday 20 February 2009 - 08:03:44 Citovat
Host
Nabizi se otazka jak moc "rentabilni" je jezdit podle takovychto budiku. Moje osobni dlouholete zkusenosti jsou nasledujici :

1. Spotrebu neresim, jezdim tak jak potrebuju (v rozumne mire, ne ze mam otackomer stale v cervenem poli) rekneme v rozmezi otacek 2500 - 5000.. Sice zaplatim o neco vic na benzinu, ale urcite tim neskodim motoru.

2. Spotrebu resim, nicmene jezdim rozumne, tedy otacky rekneme v rozmezi 2500 - 4000 s postupnym pridavanim plynu ... Takto lze jezdit dle potreb a spotreba se muze pohybovat v rozumnych mezich a na takovyto zpusob jizdy mohou byt pouzitelne zde uvedene "pristroje" bez ohledu na jejich konstrukci a co meri (je celkem znama vec, ze v kopci staci nepatrne ubrat a spotreba klesne treba z 16l na 11 a na jizde to vubec nepoznam)

3. To cemu spousta lidi rika ekonomicka jizda (presne takhle vypada striktni dodrzovani udaju z podtlaku, palubaku atd ....), tedy neustale razeni smerem nahoru a dolu, drzeni motoru v otackach 1800 - max. 3000 otacek, akcelerace minimalni. ANO timto zpusobem jizdy lze usetrit treba i litr a pul, ale na druhou stranu nelze se potom divit, ze po 5000km mam cernej olej a po 50 000 mam podpaleny ventily takze tech par usetrenejch litru se celkem vyplati a navic takto provozovany motor vyrazne "zlenivi" a chudak dalsi majitel.

Samozrejme ze toto nejde plosne vztahnout na vsechny motory, cim vetsi obsah tim mene motoru to "podtaceni" vadi, ale zadny z bezne pouzivanych motoru (v pripade Oplu max. 3,2) neni staveny na staly provoz pod 2000 otacek, ale urcite tohle zadnemu motoru nesvedsi.

Tomin
Friday 20 February 2009 - 14:56:26 Citovat
Host
To Martas: presne. To co si napsal o 16L a 11L je presne ono. Ty to "citis", umis motoru "naslouchat" a s motorem "komunikovat". Dat mu co zada. Ale vysvetli tohle vsechno jako navod pro pouzivani auta nekomu, kdo nechape o cem mluvis. Presne proto je ten ekonomer ucinny. Proste je to jasne videt na prvni pohled. !x!
Ja s nim taky jezdim levneji - vzdycky kdyz na nej kouknu, instinktivne uberu.
Csala
Saturday 21 February 2009 - 11:42:46 Citovat
Host
Ja som na ekonometri odrasteny !!(a)
6 rokov vo Fiat 850 a 3 roky vo Fiat Ritmo 1,5i.e. 55kW - ten to mal original z vyroby. Ked som potom presedlal na Favorit (bez ekonometra ) tak som zacal jazdit s vacsou spotrebou, hoci Favorit mal mensiu kubaturu aj vykon.
Teraz riesim dilemu: jazdit v obci 50km/hod na trojke, alebo 60km/hod na stvorke. V prvom pripade palubak ukazuje okamzitu spotrebu 9,2l/100km a v druhom pripade 6,5l/100km
Od marca nam policia akekolvek prekrocenie rychlosti v obci (50km/hod) prestane tolerovat !frr

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1858 sec,0.1353 z toho dotazů.