• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega převodovka
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Mezi 3 a 4 zařadí neutrál 2,5TD
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Fast Arrow
Tuesday 28 September 2010 - 10:19:28 Citovat
Host
Ahojte. Nevím jestli AT byla dobrá volba, pořád mám s tím problémy. Vyměnil jsem AT za druhý, vyměnil olej, filtry.

Problém je v tom, že když jedu klidnou jízdou po městě okolo padesáti, zhruba v necelé šedesátce se zařadí 4., ale když jakoby odlehčím plynu, tak mi tam místo 4. zařadí N. Když jsem na to šlápnul, tak tam vrazil asi tak 1. pak následovalo v rychlém pořadí 2-3-4, případně to vyhodilo chybu.

Takže aby se to neničilo, tak když se to stane, tak jsem přišel na dvě možnosti. 1) buď zmáčnku S a ono to podřadí a "chytne" se nebo 2) přehodím volič na 3 a dá tam tři. Pak ho vrátím na "D" a většinou se chytne.

Ještě popíšu pro lepší dedukci další jevy:

1) když tomu dám plný knedlík, tak řadí krásně až do "pětky"
2) když je studený AT tak mi to neudělalo (snad jen jednou)
3) u předchozího automatu prokluzovala trojka, vyměnil jsem druhou od Wisastara, takže ta by měla fungovat, ale nebyl tam hydroměnič, tak ten se vzal z té staré.
4) hladina oleje zkontrolována, olej nový castrol DEX 3
5) někdy funguje někdy ne vločka u voliče (zřejmě blbne někde kontakt ?)

Co vlastně řadí rychlosti? Selenoidy nebo hydroměnič? Moc tomu nerozumím, ale mám za to, že hydroměnič vytváří tlak oleje, který pomáhá řadit?

Nemáte nápad v čem může být problém? AT neprokluzuje, nechci ho teda měnit za třetí (který nemám)

Může to být hydroměničem? Jak to zjistit?

Díky za každou radu

George
JardaB
Tuesday 28 September 2010 - 15:05:45 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Napada me problem s cerpadlem oleje, jinak tezko takhle urcit. Da se rict obecne, ze to blbe funguje pri nizkych otackach motoru? rychlosti radi solenoidy - otviraji olejove kanalky a olej pak spina jednotlive lamelove spojky. Pro nektere rychlosti jsou nutne kombinace sepnuti vice spojek a jeste k tomu ma prevodovka 2 supne - ten zadni radi 1-2-3-R a ten bliz motoru obsahuje cerpadlo a prevod do rychla - tim se realizuje 4. stupen Takze ten asi nefunguje dobre. Kdyz se menil olej, rozebirala se ta mala vana a nenasly se tam zbytky axialniho krouzku? Jeste jsem nevidel prevodovku, kde by nebyl vypadly, pak je velka vule v OD stupni mezi kosem a cerpadlem a hlavne se odira teleso cerpadla, mam exemplar, ktery je skoro prodreny. Jestli to neni v tom.


Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
fast arrow
Tuesday 28 September 2010 - 17:03:45 Citovat
Host
Díky Jardo za odpověď. Z toho co jsi mi napsal predpokládám, že stupně řadí selenoidy. Co bych mohl udělat ještě bez zásahu do převodovky, napojit ŘJ a pozorovat co se stane při přechodu 3 na 4. Jestli přepnou selenoidy ne? Když by přepnuli a i přesto tam byl neutrál, tak by to znamenalo slabý tlak. Je to tak? V opačném případě nepřepnou (pokud je něco špatně) a to uvidím na notebooku. Jinak ptal jsem se v servisu, říkali, že ve vaně při výměně nic nebylo. Ale víš jak to chodí... Ten axiální kroužek lze vyměnit nějak "bezbolestně"? Jak zjistím, že je vadný? Jesli to dobře chápu, tak by to znamenalo, že čerpadlo nedává dostatečný tlak?
JardaB
Tuesday 28 September 2010 - 17:12:43 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Takhle na dalku se to fakt tezko urcuje, ten tlak oleje je navic rizenej plynule dalsim ventilem podle vykonu motoru. IMHO pokud jen menili olej a filtr, tak tu predni vanu ani nemuseli sundavat.
IMHO na tom nic moc zvenci nezjistis, elektricky se to tvari jako 4+1 ventily a teplotni cidlo, ventily jsou asi elektricky OK jinak by to hlasilo chybu. Nevim, jak se da sledovat stav RJ diagnostikou za jizdy, nikdy jsem to neresil - mozna Legend jestli se objevi neco povi, mozna to zkousel.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
wisastar
Tuesday 28 September 2010 - 19:11:31 Citovat
Host
kdyby si potreboval nejake dily tak tu mam jeste jednu prevodovku co radila pouze jednicku za odvoz... a jednotku automatu za nejakou domluvu.
fast arrow
Thursday 30 September 2010 - 13:31:34 Citovat
Host
Jarda: jednou jsem to zkousel, za jizdy sledujes prepinani selenoidu. Nekdy mi to taky dela to , ze v otackach kdyz mam trojku tak to skubne (jakoby vynecha) a zase pokracuje. Vypada to jakoby chtel zaradit 4ku, ale z nejakeho duvodu si to rozmysli a taha dal ikdyz otacky jsou uz hodne vysoko. Pak uberu, tak to tam hodi 4. Co jsem tak cetl, tak ty automaty jsou stejne i z mv6ky, dvoulitra, dvaapul litra a 2,5TD s tim, ze se prehodi zelva? Já mam teda 2,5TD. Tak premyslim, jestli to nekde zavezt nebou koupit jakoze funkcni automat na 10000000% No hlavne at to vyjde co nejlevneji. Co ten axialni krouzek? dokazu ho vymenit sam? Nebo je treba rozebrat komplet prevodovku? Jinak tu velkou vanu menili, protoze ji pretesnovali tak ji meli dole.

wisastar: diky ja tu mam ten predchozi automat, ktery radil jakoze dobre akorat prokluzovala trojka, tak mam co rozebrat. Jak by na to mohla mit vliv RJ automatu??

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1511 sec,0.1189 z toho dotazů.