Opel Club Renbau :: Poradna :: OSTATNÍ :: Ostatní |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Jak se orientovat v označení kol |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Toto téma je zamčeno |
Autor | Příspěvek | ||
Marian |
| ||
Host | Ahoj, mám takový dotaz ohledně značení kol. Pneumatiky jsou jasné 195ąířka 65výąka R15 průměr v palcích, ale jak je to s ráfky? V TP mám povolen zális rávku 44-49 mm a také 6jx16. Nemohl by mi někdo vysvětlit co to znamená? Mám VB r.v. 2000 a potřeboval bych sehnat 205/55/R16 a k nim li»áky ale nechci se seknout s těmi li»áky co se týče značení.. Někde píąou jen např. 16 palců 5x100 či 5x112 atd ale co s tím 6j či 6,5j ... Předem moc děkuji Marian. _rendek | ||
| |||
K_P |
| ||
Host | 1.Tak nejdříve ET: Laicky řečeno jedná se o to jak hluboko zapadne kolo do blatníku. Čím vyąąí ET tím víc zapadne kolo ke středu vozu. U standardních aut je v TP uváděno ET k plechovým diskům, které jsou tam uvedeny. U alu je to trochu jiné v průměru jsou standardní disky s ET 35-38 ( mimo frantíků ), jsou tedy o něco víc ven z auta. 2.Rozteč kterou uvádíą patří pro auta z VW group. Podívej se na auto kolik má otvorů pro ąrouby. veBe má buď 4x100 nebo 5x110 3.6J 6 je ąířka ráfku v palcích. J je typ patky ráfku, je to ten nejpouľívanějąí. 4. Měrný ráfek na 205/55 R16 je 6,5J, je ale moľné tyto pneu montovat na 5,5 - 7,5 J. Přičemľ ideál je ale ten měrný a je lepąí nejít pod něj. | ||
| |||
NIO |
| ||
Host | Pneumatiky: 195 sirka 65 vyska je 65% sirky 15 prumer rafku v palcich rafky pro vebe jsou v rozmezi ET35-48 sirka maximalne 8J vyska az 18 palcu pro tebe bude v pohode ET39 7Jx16 5x110 znaceni 4x100 nebo 5x110 je vzdalenost stredu sroubu od sebe vebe 5x110 jeste jinak vysvetleno 8 ąířka disku v palcích 8" J typ patice (pro téměř vąechny alu "J") 17 nominální průměr přísluąného disku v palcích (1palec=25,4mm) ET ET (einpresstiefe=zális) v milimetrech, vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící ąířku kola - neboli jak hluboko zapadne kolo do blatníku (čím větąí je hodnota ET, tím více kolo zapadne ke středu vozu), hodnota u větąiny alu kol pro evropské vozy se pohybuje okolo 35mm 5 počet ąroubů (děr v ráfku) 100 průměr roztečné kruľnice upevňovacích ąroubů 57,1 průměr centrovací díry (CB=center bore), je udáván v mm a prakticky kaľdý výrobce automobilů pouľívá jiný, v praxi to znamená, ľe kola sice mohou mít stejnou rozteč, ale nemusí být dobře vycentrovaná a pak hází a auto vibruje, pouľití jednoho typu disku na více značek vozů umoľňují středové krouľky | ||
| |||
K_P |
| ||
Host | 2 NIO Byl jsem rychlejąí. | ||
| |||
freez |
| ||
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition Uživatel #316 Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24Příspěvků: 1620 | Teda klucí to bylo vyčerpávající,nio to si psal alespoň půl hodiny viď Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub | ||
| |||
K_P |
| ||
Host | CB u VeBe 4x100 je 56,5 mm 5x110 je 65 mm | ||
| |||
Lib |
| ||
Host | NIO: kua tak to si pisu, v tomhle dycky taky plavu | ||
| |||
NIO |
| ||
Host | K_P160.218.198.183 napsal ... 2 NIO Byl jsem rychlejąí. ja presnejsii | ||
| |||
NIO |
| ||
Host | freez napsal ... Teda klucí to bylo vyčerpávající,nio to si psal alespoň půl hodiny viď 4 minuty neco jsem psal a neco hodil ze svych zasob hihi | ||
| |||
O»as |
| ||
Host | NIO do prčic...to byl výklad, ľe jsem to pochopil i jáááá....:-))) | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |