Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra eletrika |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Check oil level |
Přejít na stranu [1] 2 3 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Toto téma je zamčeno |
Autor | Příspěvek | ||
Lada |
| ||
Host | Jesem novým majitelem Astry G X16XEL a na palubním PC se mi stále objevuje nápis "Check oil level". Poraďte prosím co dělat. Na rysce oleje jsou dvě plná. Děkuji. | ||
| |||
Pavel |
| ||
Host | Nic jednoduąąího, neľ trochu dolít. On počítač je totiľ aľ moc starostlivej. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Vsadím boty, ľe se ti to nejvíc děje při jízdě v zatáčce nebo těsně za ní! Takľe jsme zase u té tzv. metodiky správného měření hladiny olejové náplně. 1)Chce se to jednoznačně řídit pokynem výrobce o předepsaném mnoľství. 2) někdo olej dává podle rysky na měrce a to při dolévání. 3)pokud bych se tímhle řídil (bod 2), tak jsem na horní rysce nebo mezi nimi jiľ při nadávkování cca 4,8l, ale u mne je správná dávka (X20DTL) 5,5l !!!! 4) Důleľité ale asi je, aby za nastartovaného motoru, nebyla ta hladina vyąąí neľ je horní ryska. Souvisí to údajně s tlaky v klikové skříni a "moľná" i s tím, aby klika netloukla do hladiny za jízdy a moľná aby gufera na klice nepropouątěla olej např. do spojky...moľná ľe tak nějak?! 5) Někdo tuhle hladinu (a asi i správně) měří tak, ľe po vypnutí motoru počká krátkou chvíli (cca 2-3 min.) a pak změří hladinu oleje a případně doleje nový. Já tohle neřeąím, ale leju tam oněch 5,5 l. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
maniac |
| ||
Host | Yper napsal ... Vsadím boty, ľe se ti to nejvíc děje při jízdě v zatáčce nebo těsně za ní! Takľe jsme zase u té tzv. metodiky správného měření hladiny olejové náplně. 1)Chce se to jednoznačně řídit pokynem výrobce o předepsaném mnoľství. 2) někdo olej dává podle rysky na měrce a to při dolévání. 3)pokud bych se tímhle řídil (bod 2), tak jsem na horní rysce nebo mezi nimi jiľ při nadávkování cca 4,8l, ale u mne je správná dávka (X20DTL) 5,5l !!!! 4) Důleľité ale asi je, aby za nastartovaného motoru, nebyla ta hladina vyąąí neľ je horní ryska. Souvisí to údajně s tlaky v klikové skříni a "moľná" i s tím, aby klika netloukla do hladiny za jízdy a moľná aby gufera na klice nepropouątěla olej např. do spojky...moľná ľe tak nějak?! 5) Někdo tuhle hladinu (a asi i správně) měří tak, ľe po vypnutí motoru počká krátkou chvíli (cca 2-3 min.) a pak změří hladinu oleje a případně doleje nový. Já tohle neřeąím, ale leju tam oněch 5,5 l. čus souhlas kromě bodu 2 - pněvadľ já mám x20xev měnil sem olej a do mého se lije podle knihy 4,25 litru já nalil 4,5 a měraka ukazovala přesně na nejvyąąí čárku tzn myslím si ľe se to dá podle té měrky dobře poznat ale u tebe nevím jestli nalijeą 4,8l a si uľ nahoře a máą tam lít 5,5 to je divné ale prostě já tam nalil 4,5 o 0,25l více a je to v pohodě nebo snad ne kdyľ zastavím nechám 2-3 min skapat a změřím tak je to na té nejvyąąí čárce na měrce....zatím | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Bude určitě záleľet na typu motoru. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
klubo |
| ||
Host | měření oleje je u x20dtl záhada jako prase...kdyľ je motor studenej (ráno) tak tam mam cca 4-5cm nad horní ryskou!!! kdyľ to změřím po cca 5 minutách po chcípnutí motoru tak po prvnim vytaľení je měrka uplně suchá! a aľ po druhám zasunutí ukáľe nějaký stav... | ||
| |||
EnRico |
| ||
Host | Řekl bych, ľe u turbomotoru je za běhu nějaký olej taky v turbu a na cestě k němu a od něj ... no a neľ po vypnutí steče, chvíli to asi trvá. | ||
| |||
klubo |
| ||
Host | no ale to druhý měření je hned po vytaľení měrky takľe toho asi moc nestihne stýct | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Klubo: Tohle měření u naąich motorů je skutečně na dvě věci.... Proto se nějak měrkou ani nevzruąuji a leju tolik, kolik mám a pak si to hlídám, aby tam něco bylo, ale při mém intervalu výměny zatím dolévat nic nemusím. To měření hlavně ovlivňuje ta trubice, ve které je měrka vedena. Abych vůbec odečetl správný údaj z ní, tak musím několikrát měrku zasunout a po vytaľení ji vľdy dosucha utřít (abych tak vytřel měrkou i tu trubici a je třeba se řídit jen přední stranou měrky, protoľe vlivem zakřivení vodící trubice ta zadní strana měrky dře o ní a měřítko je pak mastné celé a nedá se určit hladina.Takľe jen přední stranu a měkolikrát vsunout a utřít. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
klubo |
| ||
Host | no hele Ypere já minulej víkend nechával měnit u kámoąe olej a on mi tam nalil minimálně 6,5 litru oleje protoľe tam prej dal 5,5 a měrka byla furt suchá, ted kdyľ se to nějak ustálilo tak mam 2 cm nad rysku....myslíą ľe to je hodně na závadu? nebo rači odpustit? | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 | |