Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
olej do Z12XE (P) |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
z0diaC |
| ||
Uživatel #1221 Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23Příspěvků: 441 | Ahoj, tak se nám zase rozrostla rodinka o jednoho sOplíka - Corsu D 3D Cosmo, moje otázka je : doposud byl používám motorový olej 5W30 (uvedeno v servisce) - nebude lepší použít pro tenhle motor 10W40 ? je líp dostupný (cenově), papírově použít lze a longlife nemám rád ...jde o to, jestli tímto přechodem na větší hustotu nic nepokazím - do motoru člověk nevidí a tak nevím jak moc jsou nebo nejsou zanesené kanálky - aby se něco nepřicpalo Díky ! z0diaC Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF Corsa B X10XE 3D ´99 OFF Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Tak to jsi prvni kdo chce davat "polosyntetiku" misto "plny syntetiky", kazdopadne pokud to olej nezere nedelal bych to a Long Life tam davat nemusis pokud netrvas na servisni prohlidce s intervalem 30 000 km. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | 5W30, 5W40, 10W40 nic nevypovida o urceni a specifikaci oleje, jen o viskozite za ruznych teplot. Pouzivam ve vsem ted Odkaz normalni A3/B3 a spokojenost. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | JardaB napsal ... 5W30, 5W40, 10W40 nic nevypovida o urceni a specifikaci oleje, jen o viskozite za ruznych teplot. Pouzivam ve vsem ted Odkaz normalni A3/B3 a spokojenost. Aha takze podle tebe v nich vlastne neni rozdil ... ach jo. Cim nizsi je pevni cast oznaceni (5W) tim je nizsi minusova provozni teplota, cim je vyssi druhe oznaceni (40) tim je vyssi kladna provozni teplota, takze 0W a 5W tuhne pri nizsi teplote, tedy je pri rekneme obvykel teplote (0 - 20 stupnu) ridsi nez 10W. Spousta lidi zacala do staryho vybehanyho motoru misto 10W40 lit "plnou syntetiku" 5W30 (protoze je to Cool) a svete div se zacalo to zrat olej, obracene to funguje stejne (pokud ho to zere da se misto 5W30 treba 10W40 a spotreba oleje se snizi). Longlife nema jinej vyznam nez ze beznej olej bez tohohle oznaceni "nezaruci" ze vydrzi 30 000 nebo dokonce 45 000 km do dalsi vymeny. Nema cenu polemizovat jestli to opravdu vydrzi ale asi o neco "kvalitnejsi" bude. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Nenapsal jsem ze neni rozdil, jen ze maji ruznou viskozitu... Kazdopadne nejdulezitejsi je specifikace Ax/Bx, hlavne jestli je olej lehkobezny (A1 a tusim A5) nebo standardni (A3...) ktere se lisi tloustkou filmu a tedy mazacimi vlastnostmi. IMHO je celkem fuk, jestli 5 nebo 10W ale kdyz tam naleje A1 misto A3, muze se to zadirat. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Nejjistější viskozita je 5W-40 | ||
| |||