Autor
|
Příspěvek
|
Kubba | Saturday 15 July 2017 - 08:11:56 | | |
| |
|
Anonymní | Saturday 15 July 2017 - 15:39:44 | | |
Hlava se zabrušuje dokud není rovná. Většinou okolo 0,2mm. Pokud by to mělo být o mnoho více, možná by se měla zahodit. Vodítka určitě doporučuji vyměnit. Bez této výměny nemá ventil pevné vedení a jaksi se kvrdlá. Doma to určitě nevyměníte. Doporučuji dát hlavu někomu, kdo se tím zabývá a požadovat kontrolu rovinnosti (zabroušení), výměnu vodítek, výměnu gufer a zabroušení ventilů. Jak něco z toho budete chtít vynechat, tak nemá cenu se do toho pouštět. + doporučuji tlakovou zkoušku, ale ta se ne vždy dělá, pokud to před opravou neteklo. Pokud máte jakousi prohlubeň na bloku v prostoru kanálků s olejem nebo vodou, doporučuji pořádně odmastit (nitrem) a vylepit dvousložkovým teplotně odolným lepidlem. Poté zabrousit zrhuba pilníkem. Poté na kus skla nebo kus zabroušené ocelové kostky (100% rovné) nalepit šmirgl a zatížit aby se pěkně přicucnul. A tímto udělátkem zabrousit blok s lepidlem do roviny. Tento postup mám několikrát vyzkoušený. Jde to zarovnat i céočkem nebo nikl elektrodou na litinu. To ale nedoporučuji, protože docházi k teplotnímu namáhání jednoho místa a někde se to zvlní a špatně se to brousí bez vyndání bloku. Neznám konkrétně C20NE ale pochybuji, že by tam byly vyměnitelné vložky. Poškrábané válce nesmí být v žádném případě, to je bez debaty. Ale pozor na ovalitu. Tu si ale doma dřevěným metrem nezměříte. Pokud je ovalita OK a je na válcích ještě vidět honování, dal bych sadu nových kroužků v originálním rozměru. Pokud by jste se rozhodl pro výbrus, tuším, že výbrus 1 válce stojí cca 300-500kč, ale tam už musíte dávat nové písty a kroužky +0,25mm a tam to docela už naskakuje. Když už tohle všechno budete dělat, doporučuji opravit i olejové čerpadlo. To se dělá tak, že se na magnetce zabrousí do roviny ten "krycí plech", aby na něm nebylo vidět jak se o něj odíraly ozubená kola čerpadla. Tudy se totiž ztráci tlak oleje a navíc to roznáší všude ty špony od toho odírání. |
| |
|
Anonymní | Saturday 15 July 2017 - 22:25:55 | | |
Díky za informace. 500 Kč za výbrus na válec je pořád mnohem lepší, než jsem čekal. Jen táhnout ten blok ven bez hydraulického zvedáku by se mi chtělo až v případě krajní nouze.
S tou ovalitou už pár dní přemýšlím, jak bych to doma změřil, ale nic jsem nevymyslel. Bohužel mé moznosti končí u přeměření rovinnosti úchylkoměrem.
Hlavu budu určitě posílat odborníkovi. Vodítka tedy vyměním. Tlakování je asi jasná volba - zatím nemůžu vyloučit, že "nová" hlava nebyla už při koupi prasklá. |
| |
|
Anonymní | Saturday 15 July 2017 - 22:53:30 | | |
No jo, cena za výbrus je jedna věc, ale cena za nový píst je 1800kč. Když to vezmu jen tak odhadem, tak 2tis za vybrus+7,2tis za písty+2tis za kroužky + ložiska kliky a ojnic a možná i přebroušení kliky. + repas hlavy + nějaká ta práce. Vyplatí se to v dnešní době? Já byl taky takoveh fanda, udělal jsem si GO na F Astře a za pár týdnů mi to rozstřelil v křižovatce. Pojišťovna mi dala 10tis, motor jsem se ztrátou prodal a koupil si jiný auto. A takový opravy už nikdy více. Maximálně výměna motoru kus za kus. |
| |
|
Kubba | Monday 17 July 2017 - 19:22:33 | | |
Známý je schopný dosáhnout na cenu 800 Kč za výbrusový píst, ale nevím nic o jejich kvalitě. Naštěstí to vypadá, že tato varianta nebude potřeba.
Hlava je už na cestě do dílny, kde udělají vše potřebné (srovnání, vodítka, zbroušení sedel, ventily, dříky).
Na všech válcích jsou pořád vidět pozůstatky honování. Koukal jsem na ložiska na uložení kliky a vypadá slušně, taky sacím sítku žádná struska. Takže zkusím dát nové kroužky.
Nějaké doporučení na výrobce kroužků? |
| |
|
Anonymní | Monday 17 July 2017 - 21:09:19 | | |
Jo, ložiska na klice bývají lepší, než ta ojniční. Honování na válcích může být vidět a i tak může být špatná ovalita. Já je, že pokud je tam pěkné zřetelné honování tak doporučuji tam dát kroužky STD - ale až po kontrole ovality. A neznamená, že když je ovalita dobrá nahoře tak musí být uprostřed i dole ve válci. Na to pozor. Značku doporučit nedokážu. Mám i informaci od jednoho starýho motoráře, že je dokonce lepší vyměnit jen stírací kroužky a ostatní nechat původní, pokud tam nebyl nějaký průšvih. Údajně protože válec po X tis kilometrech přestává mít po celé délce stejný průměr- tedy že v nějaké části bývá vydřený víc než v jiné a tomu novýmu kroužku se pak opotřebovávají hrany, kdežto starý kroužky už jsou podle toho válce zajetý. Ale to jen pro info, já to tak nezkoušel, možná na tom ale něco bude. |
| |
|
Kubba | Thursday 17 August 2017 - 09:03:14 | | |
Nakonec to dopadlo tak, že jsem nechtěl vytahovat blok z auta. Takže průplach všeho, ale kroužky nebyly polámané, tak jsem šel cestou nejmenšího odporu a dal opravdu jen ty stírací. Byly docela zapečené. Nasávané LPG udělalo svoje.
Mezi tím jsem dopadl ale špatně s hlavou. Koupil jsem jinou z C20NE a poslal ji známému přes celou republiku, aby ji přebrousil, narazil nová vodítka a přebrousil sedla ventilů... přestal mi brát telefony a hlavu prostě nemám.
Našel jsem v Polsku prodejce, co má úplně novou hlavu na X20SE ale ani trochu se mu ji nechce posílat do ČR. Takže sháním někoho s polskou adresou, kdo by byl ochotný za provizi přeposlat |
| |
|
Kubba | Friday 18 August 2017 - 13:17:45 | | |
Povedlo se a auto dostane nakonec úplně novou hlavu s vodítky z prvovýroby. Zvážím, jestli dát nové ventily a hydra.
Jěště bych se chtěl zeptat - až to bude složené - je nějaký způsob jak vymazat mapy v ECU, aby to s tím motorem nejezdilo z počátku na směs, na kterou se to naučilo na původním stavu, kdy si přicucával vodu? |
| |
|
Anonymní | Friday 18 August 2017 - 19:03:16 | | |
Spíš než ventily bych dal nová zdvihátka. Ta se provozem vymačkávají, ventil zůstane furt ventilem. Jen ho zkotrolovat, vyčistit, a zabrousit proti sedlům. Mapy z ECU se vymažou odpojením baterie na X minut. Na kolik vyjde nová hlava? A do jakého auta to je? |
| |
|
Kubba | Friday 18 August 2017 - 20:22:57 | | |
Pokud se ještě neukáze nějaká patálie s rovinností, tak to bude bomba. Nová hlava z Polska mě stála 180 zlotých + cca 600 CZK provize s dopravou do ČR. Prodejci se se mnou jako s Čehůnem nic řešit nechtělo.
Hlava je skutečně fungl nová, zabalená do originální krabice GM, typ 20SE tedy přesně to, co patří na můj motor X20SE. |
| |
|
|