ví někdo jaká je základní poloha westgate ventilu na turbu u motoru 2,5dti 110kw. jestli při vyplém motoru je zavřen nebo se zavírá až po nastartování a vytvoření podtlaku? dík
pepek
Thursday 30 January 2014 - 15:14:31
Host
2,5 DTi (turbo Gt 2052V) má naklápěcí lopatky ovládané podtlakovou bankou. V případě vyplého motoru jsou lopatky otevřené a táhlo je v nejzazší vzdálenosti od dorazu ložiskového středu (aretováno šroubem v poloze zajišťující reservu k tomu aby nedošlo k úplnému uzavření prostoru mezi lopatkami=aby nechcípl motor). Nastartováním a vytvořením podtlaku se táhlo přitáhne - to zmenší velikost otvoru mezi lopatkami (lopatky se přiškrtí) = zvýší se obvodová rychost spalin a turbo se roztočí rychleji- tlakuje. Po dosažení požadovaného tlaku se omezí podtlak, pružina v podtlakové bance vrátí naklápěcí lopatky do základního modu = otevřeno..... a tak pořát dokola; popřípadě osciluje v požadované poloze.
Ahoj, kamaráde! Co vím, tož vlnovec jako oplí náhradní díl se nedodává, jest nutno 1. vlézt pod auto nebo jej zvednout, 2. změřit délku a průměr, 3. podle toho koupit a 4. nechat céóčkem přivařit... Odkaz
Nechci plevelit srazové vlákno tak se zeptám tady. Bude na srazu někdo kdo by byl schopen a ochoten se mi trochu pohrabat v elektrice? Samozřejmě to ocením.