• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Omega 3.0 - Par dotazu
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
JardaB
Monday 02 May 2005 - 22:55:35
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Zdravím, jsem čerstvým majitelem, r.v. 97, a mám pár nejasností.
1) Jakou pouľít chladící kapalinu? Mám chytrou kníľku od Etzolda a tam je psáno zelená do 8/00 a pak oranľová. Ja tam mam teď něco ľlutého, silně zakaleného, rád bych to párkrát propláchnul destilkou a dal novou náplň. Na netu jsem naąel také něco ve smyslu "zásadně ne zelenou", tak nevím. Jinak nemrznoucí to je, aspoň do teploty v mrazáku. Kde se tam vzal ten zákal mě je záhadou a trochu mě to znervózňuje. Servisováno bylo pravidelně u Opla, ověřil jsem si to.
2) Jaký olej? Podle servisní etikety je tam teď Mobil1 0W30 - není to moc řídké? Je vhodná plná syntetika (je citlivá na přehřátí a tenhle motor má zřejmě hodně velkou provozní trplotu oleje)?
3) Jak je sloľitá výměna rozvodů? V čem je největąí problém? V knize to přejdou hláąkou, ľe je to moc sloľité.
4) Zarazilo mě, ľe po celodenním odpojení baterky rádio nechtělo kód. Je to normální? Mohlo být permanentně odkódováno?
Děkuji za kaľdé info a odkaz, super auto, do toho motoru se člověk musí zamilovat


Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
vvdd
Monday 02 May 2005 - 23:35:06
Host
1) Určitě ne ľlutou, ta se dávala jeątě na litinový hlavy u ąkodovek. Jinak je to jedno, jenom to chce výplach a pak dodrľovat barvu. Kdyľ dáą zelenou, dávat pořád zelenou. Já ji dávám, protoľe v době výroby auta se jeątě červená nedělala. Kaly jsou normální, kdyľ se to nemění a jenom docmrkává. Chce to fakt ten výplach, jinak zaroste topení. Propláchni to obyčejnou vodou, napoj to na vodovod a snaľ se z toho udělat průtokáč. Nech to protejkat, dokud půjdou kaly. Vąechno z toho i tak nedostaneą, to , co je usazený v topení, uľ tam zůstane.
2)Názory se tu trochu různí, taky trochu podle spotřeby oleje. Kdyľ neľere, 5W - 40, kdyľ ľere 10W - 40. Já dávám 5W - 40.
3)Rozvody jsem si nechal udělat, ale problém na tom nevidim. Prostě musíą naladit kliku a 4 vačky k sobě, takľe trochu vetąí moľnost, ľe to posereą, ale mít na to čas, asi bych se do toho pustil.
4)Máą to odbloklý, jako asi větąina lidí. Tohle se moc nekrade, ani z toho nevyndavám tatranku.
5) Tenhle motor? _love
Nomike
Wednesday 04 May 2005 - 15:33:16
Host
Co to je dělat rozvody u V6 vím moc dobře. Soudě podle tvých otázek ti radím dobře: NIKDY SE DO TOHO NEPOU©TĚJ SÁM ! Pokud touľíą po tom dělat si to sám, tak to nejdřív proveď s odborníkem a dobře se uč. ©koda, kterou můľeą lehce napáchat, je převeliká!
Rozvody se mění velmi zřídka a je zbytečné riskovat. Určitě vyměň vąechny kladky! Stojí majlant a nedají se "přeloľiskovat". Mají ľivotnost spočítanou skoro přesně jako řemen. Takľe ikdyľ se ti mohou zdát OK, tak nejsou. Co tady píąu ber velmi váľně, protoľe měnit rozvody budeą s největąí pravděpodobností jen jednou. Tohle ti zaručí klidný spánek
JardaB_
Monday 09 May 2005 - 21:37:34
Host
Tak jsem si chvili zajezdil a pustil se do kontroly stavu motoru, proste me to bavi Dostat se k rozvodum je fakt chutovka, je potreba vyndat vse pred motorem, vcetne remenic... Muze nekdo poradit, jak ma byt spravne napnuty rozvodak? Prijde mi dost volny, pripominam, ze to delal Opel, pokud se meni po 60tkm tak by mel mit tak 40tkm. Na to ale vypada dost dobre.??? Kazdopadne, pokud ho predepnu doprostred mezi vacky, tak ho promacknu lehce tak o 2cm. Ma nekdo nejakou pomucku? Vim, ze se orientacne uvadi u dizlu zkrouceni o 45 a u benzinu o 90 stupnu na nejdelsim useku, coz tady asi i odpovida, ale na druhou stranu si evidentne skrta o kryt - je to na remenu videt. Predpokladam, ze nalevopodhlavou je napinaci kladka a kladkou mezi hlavami se serizuje casovani na prave hlave - melo by to sedet na rysky na krytu, nebo se to serizuje nejak presneji? (to overim az zitra, ted nemam klic na sroub na kliku) Ted jeste proc to hlavne delam - po startu je na prave strane slyset cvakani, mam podezreni na zdvihatko ventilu - je to mozne? Po ohrati se to zlepsi.
Nomike
Wednesday 11 May 2005 - 16:16:25
Host
To cvakání je ten hydrosamoątelovacíbazmek na ventilu. Přesně jak píąeą, po zahřátí přestane. Znám lidi, co s tím jezdí roky a nevadí jim to. Myslím, ľe po zahřátí to skutečně ľádný problém nezpůsobuje. Ale aľ budeą dávat dolů hlavy, tak s tím něco udělej. Specielně kvůli cvakání za studena bych ale motor nerozebíral. Cvakat můľou taky vstřiky. Ale to nebude s největąí pravděpodobností tvůj případ.
 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2134 sec,0.1707 z toho dotazů.