Autor
|
Příspěvek
|
Kraťas | Tuesday 13 September 2005 - 09:42:50 | | |
| |
|
Jirka | Tuesday 13 September 2005 - 16:23:24 | | |
No i tak můžeš být spokojen není to tak zlá spotřeba. Já mám opačný problém počítač ukazuje 10,6 a v realu je to 9,5 |
| |
|
lubter | Tuesday 13 September 2005 - 19:48:14 | | |
Čau,mám ten samej problém,podle počítače jsem schopnej udělat spotřebu i 6,3 litru,ale skutečnost je kolem 9-ti litrů.Zřejmě to je normální a ty hodnoty podle počítače jsou jen orientační.Já z kopce nevyřazuji,a počítač ukazuje nulovou spotřebu,ale ve skutečnosti si to pořád bere naftu.Tak že v těchhle maličkostech potom naskakují tyhle rozdíly. Čau luboš |
| |
|
Rob 2 | Tuesday 13 September 2005 - 20:23:51 | | |
Orientační až tak nebudou, neb mi to sedí na deci (a to myslím vážně, sám jsem na to čuměl!) Dotaz zněl: Z čeho všeho si počítač bere údaje, a to by mne také zajímalo. Kolik se to komu rozchází neřeší výše uvedenou otázku, takže je asi zbytečné zde tyto údaje uvádět. _s103 |
| |
|
Tomis | Tuesday 13 September 2005 - 20:34:08 | | |
lubter napsal ... Čau,mám ten samej problém,podle počítače jsem schopnej udělat spotřebu i 6,3 litru,ale skutečnost je kolem 9-ti litrů.Zřejmě to je normální a ty hodnoty podle počítače jsou jen orientační.Já z kopce nevyřazuji,a počítač ukazuje nulovou spotřebu,ale ve skutečnosti si to pořád bere naftu.Tak že v těchhle maličkostech potom naskakují tyhle rozdíly. Čau luboš
S tou spotrebou z kopce je to pravda, staci si precist prirucku. Pri sundani nohy z plynu, cili brzdeni motorem, si elektrika uzavira privod paliva, kvuli spotrebe. Staci si precist prirucku
Cili kdyz sundas nohu z plynu se razazenou rychlosti tak je spotreba nulova, kdezto kdyz vyradis tak mu musi dodavat naftu, aby motor mohl bezet na volnobeh
Mejte se |
| |
|
klubo | Tuesday 13 September 2005 - 21:20:36 | | |
u astry G si počítač bere informace o okamžitý spotřebě přímo z řj motoru....nevim jak je to u tohodle |
| |
|
Anonymní | Thursday 15 September 2005 - 13:22:56 | | |
Jirka-Tak hlavně pánové každej počítač je přesně nakalibrovanej na konkrétní auto to znamená jestli už jste ho měnily,nebo někdo před vámi malá odchylka muže znamenat třeba i 1l a to samé platí i o rozměru použitých gum.Jo a hlavně je to orientační ukazatel takže + - něco |
| |
|
Kraťas | Thursday 27 October 2005 - 10:54:33 | | |
Tak jsem se v nouzi nejvyšší zašel zeptat přímo k Opelovi (Brno, Opel Asko). Odkud přesně počítač bere své údaje o spotřebě jsem se nedozvěděl (je to snad tajemství, nebo to opravdu nikdo neví, nebo co?!?) Ale navrhli mi tam přeprogramování řídící jednotky respektive onu zde již zmiňovanou kalibraci počítače. Pár týdnů po provedení tohoto zákroku můžu zkonstatovat, že výsledek je veškerý žádný, počítač i nadále ukazuje stejně blbě To, že se jedná o údaje orientační beru, kvůli rozdílu 2-3 dcl bych se nevzrušoval, ale aby zacházely o litr a víc, to už je trochu silné kafe i když určitou toleranci připustím. Nehledě na to, že známému reálná spotřeba s údaji počítače sedí celkem přesně a u mě také dřív počítač na rozdíl od dnešního stavu hlásil spotřebu celkem se s reálem shodující. Takže záhada. Proto se ptám ještě jednou - z jakých všech zdrojů počítač ty údaje o spotřebě bere? Z řídící jednoky? Z čerpadla? Ze vstřikovačů? Jsou někde (pokud ano tak kde) nějaké průtokoměry, která opravdu měří kolik nafty proteče nebo se jedná o výpočet dle nějakého přednastaveného algoritmu? Projeví se na údajích počítače třeba nějaká netěsnost v palivové soustavě, špatně průchozí přepady apod? Pro doplnění - diagnostiku mám OK, louže nafty pod autem také nepozoruji. |
| |
|
Mira | Thursday 27 October 2005 - 14:18:42 | | |
Palubní počítač ukazuje spotřebu podle předem definovaného algoritmu, žádný průtokoměr v autě není! Důležité je, aby byl správně nastaven na konkrétní typ auta a hlavně rozměru pneu. |
| |
|
Kraťas | Thursday 27 October 2005 - 14:55:59 | | |
To Mira: Takže podle přednastaveného algoritmu? Výborně, aspoň nějaká stopa. Předpokládám, že tento algoritmus je uložen v řídící jednotce, která jej na základě nějakých vstupních údajů provádí. Ale jaké ty údaje jsou a odkud jdou? Jinými slovy jaká jsou vstupní data pro výpočet? Poloha plynového pedálu? Doba otevření vstřikovačů? Otáčky motoru? Rychlost auta? Teplota plnícího vzduchu? Nebo co jiného? Jestliže předpokládám, že mi v Opelu počítač zkalibrovali (snad tam nenastavili pitomosti, i když bych se tomu až tak moc nedivil), může rozdíl reálné a počítačové spotřeby podle mého názoru znamenat jediné - v autě něco nefunguje tak jak má a tento faktor zvyšující reálnou spotřebu je někde mimo dosah vstupních dat pro výpočet počítačové hodnoty. Z toho by mělo vyplývat, že odstraněním příčiny toho rozdílu bych se s reálnou spotřebou měl přiblížit k počítačovým údajům (což by bylo nadmíru sympatické ) Jenže kde mám sakra hledat |
| |
|
|