Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Help - please - neznámá součástka - X20XEV |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Toto téma je zamčeno |
Autor | Příspěvek | ||
Zdenek |
| ||
Host | Ahojte, tak jsem včera zaslepil EGR. Teda takhle nedostupné umístění, příątě bych si to rozmyslel! Navíc jsem se opřel loktem, kde jsem neměl a rozlomil jsem nějakou součástku ( pořád statný junák ). Auto jezdí, nicméně svítí kontrolka motoru, a při otočení klíčkem to lehce bouchne - jakoby lupne v reproduktoru. No, jsem trdlo a neąika, nicméně bych poprosil o radu (y). Jednak co by to mohlo být za součástku ? malý černý váleček cca 5 cm dlouhý, na konci obdélníková ploąka do které vede konektor a do válečku připojeny dvě tenoučké trubičky. Vevnitř je asi nějaký motůrek, byly utrľené drátky, pokusil jsem se je zapájet ale asi neúspěąně. Tak co mám vlastně shánět?? Event. - dají se i na Omeze nějak vypípat závady a jak? ? co je to za součástku ? event. jestli není závada přímo v zaslepení EGRu ?? A je s tím moľno dál jezdit bez následků?? ®ena musí v Ut za tchyní a potřebuje auto -cca 100 km tam. A do té doby to asi nedám dohromady. Dík za pomoc. Zdenek | ||
| |||
NIO |
| ||
Host | nejspis by to podle toho skvelyho popisu mohl byt ventil sekundarniho vzduchu, ale napis mi mejla a ja ti poslu obrazek jestli je to ono. | ||
| |||
Anonymous |
| ||
Host | Email je Email . Dík. Je to záhadný, konektor jsem odpojil a kontrolka motoru přestala svítit, jezdí to celkem dobře, určitě o fous líp. Jen ty lupance do reproduktoru při otáčení klíčkem (poloha II - kntrolky svítí) | ||
| |||
Andrej |
| ||
Host | Bud nejaky podtlakovy solenoid (vcetne i toho ovladani membrany sekund vzduchu), anebo... Modli se aby to nebyl ventil nadrzky s uhlim, mam par zkusenosti s necinnymi solenoidy, a sice ze casem soupe zacne propoustet, a pokud se pak v carbon-kanystru vytvori permanentni podtlak, tak postupne zacnou do motoru litat kousicky (tak 1 -2 mm) uhli.Pro neverici (NIO - mlc ! ) mam v praci par ventilu volnobehu a servomotoru drossel-klapky totalne ucpanych timhle bordelem. | ||
| |||
Zdenek |
| ||
Host | Andrej160.218.40.134 napsal ... Bud nejaky podtlakovy solenoid (vcetne i toho ovladani membrany sekund vzduchu), anebo... . Doufám, ľe to bude tahle první varianta, jedna hadička do toho "solenoidu" jde určitě z ventilu sekundárního vzduchu. Ta druhá varianta vypadá jako bych mohl rovnou to auto vrhnout ze srázu. Díval jsem se včera na různé galerie a nikde jsem tu součástku nenaąel, ani třeba u Liba, který má stejný motor!? Akorát ve Vectře je napříč, zatímco v Omeze, potvora, podél. | ||
| |||
Zdenek |
| ||
Host | Tak jsem navątívil náhradní díly "Zralý" a vypadla mi haąlerka. Je to součást ( nebo také) ventil(u) sekundárního vzduchu a koątuje to jen 1037 Kč (originál). Tak bych se rád zeptal, k čemu taková věc v autě vlastně je a jak moc to pospíchá na výměnu?? Auto, se zdá, bez toho obstojně jezdí a počítač si ani nevąiml, ľe je odpojené?? Dík.Z. | ||
| |||
NIO |
| ||
Host | Andrej160.218.40.134 napsal ... Bud nejaky podtlakovy solenoid (vcetne i toho ovladani membrany sekund vzduchu), anebo... Modli se aby to nebyl ventil nadrzky s uhlim, mam par zkusenosti s necinnymi solenoidy, a sice ze casem soupe zacne propoustet, a pokud se pak v carbon-kanystru vytvori permanentni podtlak, tak postupne zacnou do motoru litat kousicky (tak 1 -2 mm) uhli.Pro neverici (NIO - mlc ! ) mam v praci par ventilu volnobehu a servomotoru drossel-klapky totalne ucpanych timhle bordelem. | ||
| |||
Zdenek |
| ||
Host | Jsem naprostý amatér v obl. autotechniky ale pochopil jsem Andreje tak, ľe buď je to solenoid od ventilu sek. vzduchu, coľ asi je, anebo je to solenoid ventilu nadrzky s uhlim a teprve to je pak ąpatně ?? Na internetu toho moc není, nicméně jsem z toho pochopil, ľe ventil sekundárního vzduchu v podstatě souvisí s EGRem, pokud je EGR zaslepenej, pak je snad i tenhle ventil na nic. Nebo ne? | ||
| |||
Andrej |
| ||
Host | S tim uhlim - myslel jsem to tak ze neni dobry napad se na to vyprdnout a nic nedelat - pac casem by se to vymstilo. Sekundarni vzduch s EGR nesouvisi, je to system nuceneho nasavani cerstveho vzduchu do vyfuku po studenem startu - aby zbytky benzinu ve vyfuk. plynech mohly horet ve vyfukovem potrubi, dela se to jen a pouze pro rychlejsi rozehrati telesa katalyzatoru. | ||
| |||
Zdenek |
| ||
Host | Aha, tak takhle, jsem říkal, ľe jsem přes auta trochu retardovanej. Původní příspěvek jsem psal ve stressu z toho zda s tím autem můľu vůbec ujet pár kilometrů. Plánuju, ľe během několika dní to dám ( ev. nechám dát) zase do pořádku. Dá se nějakým způsobem ověřit funkce toho ventilu?? Zkusím asi nejdřív vrakáč nebo to jeątě přeletovat. Díky za pomoc. | ||
| |||