Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
MV6? AT? MT? |
Přejít na stranu 1 2 [3] 4 5 6 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Palic |
| ||
Uživatel #437 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36Příspěvků: 493 | hele vy omegaci mate jednu vyhodu....... mate nahon na zadek a rucni brzdu na zadku......... ja u skodofky (120) uzaviral difr rucni brzdou, stacilo pribrzdit a vyjel jsem fsude........ tak to skuste...... budete mozna prekvapeni jak je to jednoduche....... Astra K ST, B16DTR Astra J ST, A14NEL Vectra B Caravan, X20XEV | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Palic napsal ... hele vy omegaci mate jednu vyhodu....... mate nahon na zadek a rucni brzdu na zadku......... ja u skodofky (120) uzaviral difr rucni brzdou, stacilo pribrzdit a vyjel jsem fsude........ tak to skuste...... budete mozna prekvapeni jak je to jednoduche....... No jenže u omegy platí víc než u jiných aut že je to pouze brzda parkovací.Jednou jsem jí použil za jízdy a myslel jsem že mi upad zadek. Jinak mám kombajna, koupil jsem mu noví gumy a nemám probém.TC nemám. <span class='smallblacktext'>[ Upraveno Čt led 26 2006, 12:10 ]</span> Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Palic |
| ||
Uživatel #437 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36Příspěvků: 493 | taky nerikam za jizdy............ pouzitelny je to pri vyjizdeni ze snehu, ze sracek atd........ ne za jizdy.......... Astra K ST, B16DTR Astra J ST, A14NEL Vectra B Caravan, X20XEV | ||
| |||
Nomike |
| ||
Host | Jak to tady čtu, musím reagovat - akorát je toho tolik naťápaného, že nevím, jestli si všechny ty nesmysly budu pamatovat. Vstřiky: omega opravdu postupně zcela odpojuje vstřiky. Řídí to mozek. Brzdy: nemají nic společného s TC Ruční brzda: taky jsem byl tak naivní a zkoušel na MV6-ku fóry ze škodovky. Hahaha. 3-litrový motor a parodie na ruční brzdu dohromady neudělají ani náznak uzávěry diferáku a to ani v tzv. zimním režimu, kdy se to snaží handicapovat motor rozjezdem na trojku. Složitost AT : na pochopení nepochopitelné, tudíž svépomocí téměř neopravitelné. Mechanicky však méně namáhané, než pajšl manuálu a navíc to celé plave v oleji. Veškerou špinavou práci, dá se říct, odedře ten olej. K opotřebení dochází pouze u lamel (a ještě u pár detailů), ale po tak dlouhé době, že to uživatele moc trápit nemusí (alespoň ne do 250k). Pokud se jeden nechová k převodovce jako pr..e. Ovládání : řídí to elektronický mozek automatické převodovky. Vychází z několika údajů: rychlost, otáčky, zátěž, sportovní jízda, ekonomická jízda, brzda, kick-up tlačítko, sport tlačítko, tlačítko "zima", volič rychlosti, tlak oleje.... a nevím co ještě. Mozek pak spíná/rozpíná elektroventily a přepouští olej kam je potřeba. Olej pak přenáší energii motoru na kardan, eventuelně pomůže lamelám sevřít převody na pevno. U toho přenosu se dost zahřeje a proto musí přes chladič. K největší ztrátě dochází při rozjezdu, ale jestli to je až 30%, to pochybuju (možná krátkodobě). To by znamenalo že z mých 210 koní bych jich 70 pouštěl chladit do chladiče. Dovedete si představit ten radiátor a ten žár ??? V žádném případě to není stálá ztráta výkonu ! Kdyby moje omežka měla manuál, rozhodně by nejezdila rychleji a už vůbec ne o 30%. Na rozjezdy to jednoznačně všem kvedlačům benzínu nandám. A souhlasím s názorem, že je nesmysl se vracet k valše, když jsou automatické pračky. Avšak pouze se silným motorem! Se slabším motorem bych volil jedině manuální převodovku. | ||
| |||
Manuál |
| ||
Host | Nechápu jak automat se 4 stupni může bejt rychlejší než manuál s 5. Na rozjezd jim to možná nandáš ale netušim do kolika km/h se manualů budeš držet. Když má manuál 5 stupňů tak přeci musí lépe využívat výkon motoru než automat se 4. Automat má pravděpodobně delší delší rychlosti než manuál když by byla stejná maximálka. V žádném případě se nechci hádat co je rychlejšího na rozjezd jestli automat nebo manual ale ono bude dost záležet na celkovém stavu auta a na řidiči. | ||
| |||
kejml-litvinov |
| ||
Host | opravdu nevim, kdo přišel na to, rozjíždět se na dvojkunebo trojku rozjíždim se na parkovišti normálně na jednotku a to je tam nyní led jak zrcadlo a není problém a nemám tc..asi máte po ránu dřevěný nohy nebo jste si zapomněli rozšněrovat kanady.. | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Manuál napsal ... Nechápu jak automat se 4 stupni může bejt rychlejší než manuál s 5. Na rozjezd jim to možná nandáš ale netušim do kolika km/h se manualů budeš držet. Když má manuál 5 stupňů tak přeci musí lépe využívat výkon motoru než automat se 4. Automat má pravděpodobně delší delší rychlosti než manuál když by byla stejná maximálka. V žádném případě se nechci hádat co je rychlejšího na rozjezd jestli automat nebo manual ale ono bude dost záležet na celkovém stavu auta a na řidiči. No nevím podle čeho soudíš ,ale třeba u Passáta mi 4-kvalt manuál jel rychlejc než 5-kvalt manuál.Nezáleží jenom kolik má převodovka stupňů ale i jak jsou odstupňovaný a nemalou roli hraje diferák. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
kejml-litvinov |
| ||
Host | jestli to dobře chápu tak jediný, co TC udělá je, že vlastně ubere motoru štávu..jestli to tak je, tak je mi to nanic.. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Co jsem pochopil, tak u AT je dulezity rozdil prave v tom HDM, ten dokaze nahradit prave ten chybejici stupen, asi to funguje i dobre. Zitra mozna jeden exemplar vyzkousim, jestli mi to vyjde, Rekl bych, ze automat je proste o necem jinem, nez manual. Zda se, ze se potvrdil muj predpoklad, ze prevodovka je ovladana v podstate mechanicky a elektronika jen jemne doladuje rezimy, z toho jsem trosku nervozni... Ale co jsem ruzne pochytil, tak se zdaleka neni zas tak moc ceho bat, aplikovat opravnou sadu na prevodovku dokaze zda se i prumerne zrucny mechanik Zkuste nekdo popsat, jak otestovat funkcnost AT, zitra se asi na jednu pojedu podivat. Jake rezimy zkouset a jak s plynem? <span class='smallblacktext'>[ Upraveno Čt led 26 2006, 09:38 ]</span> Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Rob 2 |
| ||
Host | Nomike: Těch 30% je samozřejmě "až". Při rozjezdu plní HDM funkci spojky, staré AT vůbec neměly Lockat, takže ztráta v HDM byla stále nějaká - odvislá od rozdílu otáček hnacího a hnaného hřídele (při "cihle" větší). Jinak co se týká elektroniky, tak plně řízené elektronikou jsou rel. nové AT. V roce jejich prvotního masovějšího rozšiřování by tu elektroniku nebylo ani kam naložit (rozkres AT Dynaflow mám v knize z r. 1952, stavěná byla již od r. 1948 pro Buick) Dříve bylo vše pouze hydraulicko-mechanické, později některé fce ovládané elektronikou. Právě pro ztrátovost HDM se AT montují převážne v kombinaci s výkonnými motory. Jinak AT mají chlazení kapaliny chladičem (zpravidla před chl. kapaliny motoru). Je to právě z důvodu vývinu tepla jak v HDM, tak při spínání spojek. Jinak Lockat je součástí HDM - třecí spojka uvnitř, při opravě se musí měnič "rozpíchnout". Pokud by jsi měl zájem o fotky nebo hlubší debatu, můžeme zkusit e-mail - tady by to bylo pro většinu nezáživné. | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 [3] 4 5 6 | |