• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Instalace posilovače řízení
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
kuris
Friday 14 April 2006 - 14:26:09 Citovat
Host
Zdravim, může mi někdo poradit jestli je složité a hlavně technicky možné nainstalovat posilovač řízení na Opel Corsa B 1,2i? R.v. 96. Mám auto bez posilovače a rád bych ho tam namontoval, ale než ho koupim, tak bych rád věděl jestli je to možné. Jde mi o to, jestli když si vlezu pod auto a vyndam co je tam ted a nandam posilovač jestli to jde a bude to fungovat. A jestli k tomu ještě něco potřebuji a tak.

Díky
JOB
Friday 14 April 2006 - 14:29:59 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
No řekl bych že jde všechno,ale v tomhle případě bych popřemýšlel zda se to vyplatí.Myslím že Corsu klidně ukočíruješ i bez pos. akorát tam přidáš další věc která se může pokazit.Ale záleží na tobě.
Rada na konec najdi jinou s posilovačem a podívej se na rozdíly a usoudíš sám jestli se do toho pustit nebo né.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

pavelč
Friday 14 April 2006 - 14:50:11 Citovat
Host
je to docela náročný,aleš dá se to zvládnout. záleží za kolik pořídíš všechny věci: čerpadlo, řemen a napínák, držák, trubky, servo s řízením a pravděpodobně i jiný sloupek řízení. a to jsem možná na něco zapomněl. __;
Yper
Friday 14 April 2006 - 15:12:34 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Pokud myslíš posilovačem hřeben s hydraulikou, tak na Corsu to bude v bledě modrém to, co na Vectru - teď jsme jej měnili.Celý spodní rám pryč!
Každopádně do hydraulického posilovače musíš dodávat kapalinu pod tlakem.
To se dělá čerpadlem dodávající tlak a množství hydraulické kapaliny a je poháněno řemenem motoru - plochý/klínový.Čerpadlo je zabudováno v bloku motoru, kdy onen blok pak tvoří jeho skříň.(Vectra, Omega a některé Astry)
Otázka zní, kam to čerpadlo chceš namontovat, když nemáš vlastně v carteru/skříni žádný takový otvor! Takže tudy asi cesta nevede!

Další typ posilovače, je tzv. servopohon, je zajišťován elektromotorem. Na volantu - hřídeli, je potenciometr - víceotočný, kterým dáváš povel el.motoru a ten ti otáčí pak celou hřídelí - resp. pomáhá ti kroutit s volantem a tyčí, kterýžto moment se pak přenáší na hřeben (jinak v hydraulickém posilovači se vše odehrává přímo v hřebenovém řízení, na kterém je i píst! - to jen tak na vysvětlenou)
Ten by ti tam možná šel. Vím také, že některé typy Aster už hydraulický posilovač nemají, ale mají právě klasický servopohon - tedy el.motorem.
Servopohon je princip, který se využívá u dálkově řízených maket letadel - motůrek ovládaný elektronikou se otáří přes převody do příslušné polohy - tedy ten jeho výstupní hřídel - rychlost přes jemné převody produkuje sílu!
V tomhle zařízení vše tedy řídí elektronika - viděl jsem jej rozebraný a je tam deska s tištěnými spoji podobná polovině maderboordu z PC!, nebo jak se to píše. Pořádná krabice!!!!
Problém je, že na tomhle posilovači je skoro všechno integrované - myslím naklápění volantu, stavitelná délka - pokud je součástí, el. motor, úchyty do karoserie a na rám - mostnici či nápravnici atp. Je to dost velká bedna a mám obavy, že se do Corsy jen tak nevejde pod palubovku a dělící stěnu interiéru a motoru. Pak také nemusí sedět průměry zakončení volantové tyče a tyče jdoucí do hřebenu.
Obecně je tohle zařízení dražší, než obyčejný hydraulický posilovač. Na Fiata Stillo stojí něco přes 30 tis.
Další věc je, že některé typy těchto servopohonů můžou mít komunikaci s palubním PC a ŘJ!
Takže má rada je, nech tam 13" kola, neplýtvej peníze na něco velmi těžce realizovatelného, pokud to není přímo nerealizovatelné a použij je na jiné tunění.
Pokud ale některé Corsy mají servo či posilovač už z výroby přímo, tak by to neměl být takový problém - o tom ale nevím!
U mé VéBé trvala jen demontáž starého a montáž nového hydr. posilovače s hřebenem, 10 hodin čisté práce ve dvou! K tomu potřebuješ hever a spoustu nářadí!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Václav GT
Friday 14 April 2006 - 17:29:21 Citovat
Host
Řekl bych, že technicky je to možné - namontovat do tohoto vozu originální hydraulické servořízení (něktré díly včetně cen a obrázků najdeš např zde: Odkaz ), otázka zůstává proč ? Vůz je těžký a obtížně se ovládá? Vyplatí se do 10 let starého autíčka vložit min. 30.000,-Kč?
nějaké obrázky:
Odkaz , Odkaz , Odkaz ,
Anonymní
Friday 14 April 2006 - 22:27:31 Citovat
Host
Díky všem za pomoc. Netušil jsem že je to tak těžko realizovatelný a docela drahý, takže je pravda že se to nevyplatí. Myslel jsem že se tak da pouze to sezvo a nejaka hydraulika a je to, ale pokud jsou s tím takové problémy tak na to kašlu a radši dám peníze do banky. Ale tam dneska taky nejsou uplne v bezpečí .

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1298 sec,0.1006 z toho dotazů.