• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra exteriér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Výrazně odřený lak na zadním nárazníku
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Napalm
Saturday 21 October 2006 - 12:14:43 Citovat
Host
Pri couvání do garáže jsem se pravou zadní stranou otrel o stenu, což mi hodne viditelne podrelo zadní nárazník &| Predpokládám, že se jedná o plastový díl, a chtel bych poprosit o radu, jak to nejak zaretušovat nebo jinak vyhladit. Je mi jasné, že jako puvodnì už to vypadat nebude, v jiných vláknech jsem se docetl o nejaké korekcní tužce, ale to bylo v souvislosti s oderkou od kamínku, ne s necím vetším (cca 7 x 15 cm)


[ Upraveno Monday 23 October 2006 - 10:53:29 ]
stavik
Saturday 21 October 2006 - 16:24:22 Citovat
Host
Zkus mrknout sem jestli tam nenajdes odpoved
Odkaz][/link]

OPRAVENO

[ Upraveno Saturday 21 October 2006 - 16:46:55 ]
Martas
Saturday 21 October 2006 - 16:28:58 Citovat
Host
Napalm napsal ...

Pri couvání do garáže jsem se pravou zadní stranou otrel o stenu, což mi hodne viditelne podrelo zadní nárazník Predpokládám, že se jedná o plastový díl, a chtel bych poprosit o radu, jak to nejak zaretušovat nebo jinak vyhladit. Je mi jasné, že jako puvodnì už to vypadat nebude, v jiných vláknech jsem se docetl o nejaké korekcní tužce, ale to bylo v souvislosti s oderkou od kamínku, ne s necím vetším (cca 7 x 15 cm)


Ten Stavikuv odkaz ma byt takhle Odkaz

Kdyz to odvezes nekam kde se zabyvaji opravou plastu tak ti to za par stokorun opravi ale pocitej s tim ze pak budes muset alespon castecne ten naraznik prestrikat ale nebude to videt.

[ Upraveno Saturday 21 October 2006 - 16:43:13 ]
Yper
Monday 23 October 2006 - 09:00:28 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Martas: ..tak jsem se pdíval na ten odkaz a musím říci, že tam jsou neskutečný bláboly! &|
Co člověk, to názor! Každý pes, jiná ves!
7x15 centimetrů je dost na korekční tužku a pokud tam nechceš mít "chvosty" jako LIB (jeho slova), tak se na ni vykašli.
Jde o to, zda je to v kuse prodřené až na plast, nebo tam barva zůstala a plast je obnačený jen v ráhách.
Pokud jsou jen rýhy, tak stačí smirkem ubrousit jen otřepy a zakitovat stříkacím tmelem, protože okolní barva to dál udrží, aniž by se to odlupovalo.
Pokud je to v kuse, tak se musí aplikovat tzv. "naleptávač" plastů. Jeden druh je na bázi kontaktního lepidla a druhý skutečně plast změkčuje (tenhle druh ale nemám moc rád).
Při opravě ale vždy hlavně záleží na tom, kde se odřenina nachází a zda vložené náklady na "dokonalou" opravu jsou úměrné mým potřebám.
Jinak si tady vyhledej ve starých vláknech (tuším "Oprava laku") postup oprav.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Martas
Monday 23 October 2006 - 09:02:17 Citovat
Host
Yper napsal ...

2 Martas: ..tak jsem se pdíval na ten odkaz a musím říci, že tam jsou neskutečný bláboly!


Ten odkaz neni muj jen jsem opravil nefunkcni, ja bych takle poskozenej plast bud vyhodil a koupil jinej nebo nechal opravit v "servisu", pripadne se na to vyflak ....
VGT
Monday 23 October 2006 - 14:24:30 Citovat
Host
Doplním Ypera citací jeho vlastního návodu: ...."ale nezapomínej na jednu zásadu při opravách laků!
A - místo, které budeš stříkat, nezapomeň v dostatečném okruhu okolo stříkaného místa dokonale odmastit a zdrsnit smirkem o hrubosti 1000-1500 pod vodou. Příklad - máš díru jako teď. Zdrsnění provedeš cca 3 cm od okrajů na původním laku okolo ní. Když máš metlu, tak střik metalízou provedeš do vzdálenosti 1,5 cm a vrchní lak do vzdálenosti 2,5 cm od okraje díry nebo opravovaného místa, takže ti zůstane jakoby zdrsněný lak (nezastříklý) okolo 5 mm! - tohle matné místo se pak rozleští. Je to nutné, protože jinak dojde k odlupování laku a pod těmito vrstvami pak k opravovanému místu difunduje voda a zejména se solí! Nová barva na původním laku drží pouze adhezí!!! - je jakoby přisátá. V případě pastelových barev se používá jen jeden střik a to rovnou do vzdálenosti od opr. místa 2,5 cm. Pozor, byl to jen matematický příklad jako pomůcka!
Jiná věc je, pokud se použije tzv. zástřikové ředidlo! Deci stojí okolo 100 Kč! a dává se do pastelové barvy nebo vrchního laku místo pův. ředidla. Tohle ředidlo zajistí spojení s původním lakem na principu naleptání!
B - Každopádně však po této úpravě NEZAPOMEŇ dutiny podběhu a prahu vystříkat antikorozním voskem (odkaz na něj je tady také někde - vlákno "Dutiny" a pokud jej naředíš ještě i trochu petrolejem, tak se jím napustí zkorodované části uvnitř a zabrání korozi zevnitř!)
Jinak skutečně na tyhle opravy je nejlepší ona fixírka (air brush), kterou prodávají v Modeláři!"
Napalm
Monday 23 October 2006 - 16:51:01 Citovat
Host
Já děkuju všem za rady, co s tím udělat. Ještě jednou jsem to podrobně zkoumal a lak je odřený na plast v rýhách, ne souvisle. Plast zůstal víceméně nedotčený, takže bych to viděl na řešení, o kterém psal Yper, t.j. stříkací tmel. Docela mě načnulo i to, že by se na to dalo vykašlat; třeba je to jenom věcí zvyku a já zrovna auto na okrasu nemám. Jenom bych se bál, jestli v tom místě nezačne ten lak blbnout a nebude se to (hlavně v zimě pod vlivem soli) rozšiřovat dál.
Martas
Monday 23 October 2006 - 17:05:17 Citovat
Host
Napalm napsal ...

Já děkuju všem za rady, co s tím udělat. Ještě jednou jsem to podrobně zkoumal a lak je odřený na plast v rýhách, ne souvisle. Plast zůstal víceméně nedotčený, takže bych to viděl na řešení, o kterém psal Yper, t.j. stříkací tmel. Docela mě načnulo i to, že by se na to dalo vykašlat; třeba je to jenom věcí zvyku a já zrovna auto na okrasu nemám. Jenom bych se bál, jestli v tom místě nezačne ten lak blbnout a nebude se to (hlavně v zimě pod vlivem soli) rozšiřovat dál.


No ja ze tveho puvodniho popisu pochopil ze to mas prodreny i s plastem, ty mas jen povrchove ponicenej lak to je samo neco uplne jinyho. Myslim ze kdyz to odovezes kamkoliv do lakovny tak ti to za par stovek opravej tak, ze to videt nebude vubec, nebo minimalne.
Yper
Tuesday 24 October 2006 - 07:47:55 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Martas:.. sorry, nechtěl jsem, aby to vyznělo tak, že za tento odkaz můžeš Ty. Věděl jsem, že to není Tvé dílo, jen jsi upřesňoval odkaz, aby fungoval.
Naprdlo mne tam to, že se spíš hádají a vyvracejí si navzájem něco, kdy ani jeden však nemá pravdu.
2 Napalm: pokud je to na plastu, tak tam se nemá co vlivem povětrnostních podmínek odlupovat, protože plast nekoroduje.
Já to nedávno měl v bledě modrém - vypadalo to příšerně, ale nakonec jsem to jen rozleštil a ve spodní části plastového nárazníku ten zbytek po kolizi není vůbec vidět.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2309 sec,0.1813 z toho dotazů.