• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Vadná elektronika čerpadla - špatný studený start (2.2DTI, 2001)
Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Mira
Tuesday 18 December 2007 - 12:59:52 Citovat
Host
no, zakládal jsem toto vlákno a současný stav je takový:
po opravách u různých servisů, kamaráda i aut. Opel (výměny a kontroly hadiček, těsnění vstř., diagnostika, žhaviče, baterka, filtry, tlaky, drobné součásti, atd ...) jsem skončil v PASu (Zábřeh n. M.), kde jsem nechal opravit čerpadlo (VP44 - kontrola vadných dílů, přetěsnění, seřízení). Mimo jiné tam měnili i jakousi pumpu a myslím otáčkoměr (asi na čerpadle) a dále nějakou část pod palivovým filtrem (rozbité).
No takže po tomto zásahu byl start na druhý den OK. Tak jim říkám, ať to odstaví a zkusí nastartovat po osmi hodinách (ať se necourám do Zábřehu tam a zpět).
Výdledek? Zase to nestartuje jak má. Takže momentálně laborují něco s čidly a já nevím co a opravdu už NEVÍM co s tím, když to nezvládnou opravit! Možná tak jiné auto
Kutulin
Wednesday 19 December 2007 - 01:43:10 Citovat
Host
Míro klídek, nekaž si vánoce. Máš téměř zrepasované čerpadlo, neříkám že zbytečně, ale poté co vidím, tak to házím na chybu žhavení. Yper rozepsal v tomto vlákně správně jak VB žhaví, mají několik stupňů a pokud to tvé autíko do druhého dne chytne na drc, ale po osmi hodinách stání ne tak motor může být po 8 hodinách ještě teplý na 8 až 20 stupňů a i v tuto dobu VB žhaví, ikdyž nesvítí žhavení , tak to vidím na žhavení. Žhavičky mohou být OK, ale co třeba jednotka žhavení? Je to žebrovitá kostka schovaná v černé kastlíku vpravo v motoru před posilovačem brzd. Kluci ze Zábřeha pod vedením pana Bednáře (že je to tak?) už teplotní čidla odpojují a mění a brzo na to přijdou. Jen nevím zda s tím špatným startem po osmi hodinách to nebyla náhoda. Jinak jsi psal, že máš nový update v řídící jednotce, a mám za to, že hodnoty, příkazy žhavení se dají nastavit už se to tu kdysi v poradně řešilo. Držím palce a jak jsem psal nekaž si vánoce bude to prkotina a hlavně dej vědět jak to dopadlo pak má poradna smysl.
Mira
Wednesday 19 December 2007 - 02:07:44 Citovat
Host
průběh žhavení už byl kontrolován před opravou (byl ok, zkoušeny všechny žhaviče) - druhý den to nechytalo. Nepředpokládám, že by se to taky zmršilo - uvidím, co mi zítra řeknou. Spíše to byla náhoda, že to po montáži čerpadla chytlo. Nejvíce jsem zvědav o kolik poskočí cena . (ps: ano, p Bednář).
Vypadá to na cosi s naftou (jak jinak, když je málo nafty, tak nemá motor co papat). Doufám, že to rozchodí, potom sem napíšu doufám rozřešení (ner! .
Martas
Wednesday 19 December 2007 - 06:05:05 Citovat
Host
Kutulin napsal ...

motor může být po 8 hodinách ještě teplý na 8 až 20 stupňů


Tak to v teplotach kolem 0 opravdu neni, motor mas v aute pokud je rekneme -5 do hodiny zmrzlej i vevnitr.

Jen pro ilustraci, kdyz se mi pred hodne lety na vojne polorozpadla za chodu elektrocentrala (Jawa 350 jednovalec) tak bylo venku sice asi -8 ale po 30 minutach byl olej po rozpuleni motoru uz uplne ztuhlej. Sice uznavam, ze to bylo venku nijak prikryty, kazdopadne po 8 hodinach urcite nebude motor o moc teplejsi nez okolni prostredi, to tak pri teplotach +10.
Petr D
Wednesday 19 December 2007 - 12:07:23 Citovat
Host
Tak dnes konečně pojedu na tu diagnostiku. Jen z toho co mi ten mechanik říkal nejsem moc moudrý. :_:n
Řekl,že čerpadlo se na Autě seřídit nedá???Nevím jestli mě jen blbě nepochopil,ale mělo by být v ŘJ nějáké zakladní nastavení,nebo ne??
A pak říkal,že když při startování klesne napětí pod 11 voltů že už to nenastartuje(čerpadlo se neotevře) Pak by mě teda zajímalo přoč mě to nastartuje když je napětí při startu 9,5v a teprve pod touto hranicí už ne. ?:!:
A ještě dnes ráno bylo -7 tak jsem jen tak z "legrace" zkusil start startérem a ono to chytlo _;
Večer napíšu jak to dopadlo.
!_;
JardaB
Wednesday 19 December 2007 - 12:23:22 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Napeti pri startovani urcite sleze pod 11V, obvykla hranice je 8-9V kdy by to melo jeste nastartovat. Jestli leze niz, je problem v baterce, starteru nebo jejich propojeni (vcetne ukostreni motoru! )

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Petr D
Wednesday 19 December 2007 - 20:59:09 Citovat
Host
Tak diagnostika nepověděla nic.Byla tam spousta načtených závad,(jak jsem různě odpojoval čidla) po výmazu,projetí auta a opětovném načtení byla paměť prázdná.
Pak se kontroloval akumulátor,nejprve zátěžovou zkoušečkou to bylo Ok.No a z toho co jsem mu povídal jak se to projevuje a co jsem vše už zkoušel mu to nedalo a změřil elektolit v jednotlivých článcích. A dva články jsou v p...i! :_:n Prý ta zátěžová zkouška je celkem k ničemu,že to svítí zeleně i u špatného aku.... __;
No zítra si jedu půjčit akumulátor přímo z prodejny a ten svůj jim tam nechám,prý ho jestě zkusí rozchodit a já budu mít aspoň jistotu,že když koupím nový,bude to fungovat.
Jinak mám teď v autě Akumulátor Bril 72Ah a po roce a půl je KO. To jen pro informaci pro ostatní.

Miro: Pokud ti testovali Akumulátor jen zátěžovkou zkus nechat změřit elektrolit(pokut to u tvého aku jde) Pokud ne zkus změřit pokles napětí při startu(u studeného motoru,když to nejde nastartovat) je to popsáno výše. Nebo jestli máš možnost nechat stát auto z kopce a ráno ho pustit a nastartovat přes rychlost(jestli má tvůj motor řetěz) Když ti to chytne hned budeš mít asi stejný,nebo podobný problém jako já.
Snad ti to trochu pomůže.

Moc všem zúčastněným děkuji za spolupráci v řešení problému. Mějte se po zbytek roku krásně hezké Vánoce a hodně zdraví a štěstí do Nového roku. Ahoj Petr D _; !_;
Kutulin
Wednesday 19 December 2007 - 22:25:56 Citovat
Host
Teda Petre! To jsi ale nepsal, ze ti baterka po spatnem startu..tedy po nekolika sec. chcipala. To jsi musel slyset, ze toci min a min po chvilce ne? Tak cca do 20sec? Doufam,ze teda jsi na konci sveho vlakna uspesny a dik za pekne zakonceni vlakna!! A alespon v necem jsem mel pravdu (teda zitra to snad potvrdis) ze to byla prkotina!! A hned muzes navstivit dalsi aktualni vlakno: "Jakou baterii z OBI" Pekne vanoce!
Petr D
Wednesday 19 December 2007 - 22:44:34 Citovat
Host
No ona baterka motorem otáčí tak tři pokusi o start dobře až pak to je znát po zvuku,že aku už nemůže.Jenomže od prvního pokusu už napětí klesne pod 9,5v a už to nestartuje pak samozřejmě klesá dál s počtem pokusů.Při asi 8v už nesvítí ani ukazatel ujetých kilometrů. Až teď o víkendu jsme změřili kolik to vlasně dává,když se startuje.Asi jsem to neuvedl na pravou míru.Tak se omlouvám
Mechanik říkal,že už se čerpadlo neotevře a nepustí naftu. Ještě je prý možnost že by to bral startér,ale po zmeření těch článků mám nejřív zkusit ten akumulátor a pak se uvidí.
Jo a to rozsvícení kontrolky diagnostiky po startu bez výsledku bylo způsobeno právě tím nízkým napětím.

jj,už jsem to vlákno "jakou baterii z OBI četl" díky
Mira
Wednesday 19 December 2007 - 22:51:38 Citovat
Host
no, to je pěkné, ale baterkou to u mně určitě není - jednak mám úplně novou Vartu 72Ah a myslím 66A (plus-minus), v servise to napíchli i na asi 2x větší baterku (jeden z prvních testů) a motor dokud se nezahřeje, nemá snahu chytnout (nešplíchá se tam dostatek nafty).
Jsem fakt, zvědav, jestli na něco přijdou, už s tím bojují dlouho - zaráží mně, že "běžné" opravy se nechytají. Postupně ještě snad začnu rozumět motoru a vědět kde, co a jak opravit (není to můj cíl).

Apropo - nemůže to dělat třeba výfuk n. katalyzátor (že třeba není dostatečná síla na "úvodní" profouknutí) - i když vlastně startuju, tak to zvýfuku kouří (převážně nespálená nafta), hmhmh tak to asi nebude ono.

Nebo třeba vypínací ventil (jestli se to tak jmenuje)? Že by zlobil zrovna takhle?

Má ještě někdo jiný tip na někoho v ČR (vyzkoušel jsem postupně kamarád mechanik, neautorizovaný i autorizovaný Opel servis, diesel servis Bosch PAS), nějak nevím co stím dál, když se jim to nepovede - podle toho, že zkouší jestli to není toto nebo tamto usuzuji, že si taky neví rady.
Na koho, na koho se mám obrátit ? Někoho, kdo bude vědět a ne zkoušet ...

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2266 sec,0.1752 z toho dotazů.