• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
2.2DTI tankujem absolutne doplna - co hrozi?
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
csala
Thursday 17 July 2008 - 14:59:15 Citovat
Host
Pani, zdravim vsetkych.
Na Ukraine bezne tankujeme doplna. Su tam na benzinkach najazdove rampy, aby bolo mozne dotankovat dalsich cca 5 l pri vychylenom aute - nalievaci otvor maximalne hore.
Nafta sa nijak zvlast teplom nerozpina, nevyparuje, nevybuchuje
Na predoslom aute Fiat Croma 1.9TDid to perfektne tesnilo, nevytiekla ani kvapka.
Ale jak je to s Omegou? Nie je tam nejaka nadrzka s aktivnym uhlim, ktoru by som mohol poskodit? Alebo to maju iba benzinaky?
Diky.
qpc
Thursday 17 July 2008 - 21:08:09 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
a těch pár litrů tě jako vytrhne? co mít 5l kanystřík?

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


JardaB
Thursday 17 July 2008 - 21:30:38 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
O yhle specialite jsem taky cetl a nejak nepochopil... Kanystr je nedostatkove zbozi???

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Martas
Thursday 17 July 2008 - 21:56:59 Citovat
Host
U jsi videl nadrz do ktere se veslo pouze 5l paliva protoze se diky "ucpanym" odvzdusnovacim hadickam zdeformovala smerem dovnitr ?

Ja jo
Yper
Friday 18 July 2008 - 07:26:14 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Já tankuju také do plné nádrže a v pohodě. Nicméně to vyžaduje perfektní stav přípojných a odvzdušňovacích hadic do a z nádrže a pevně dotažené objímky. V minulosti se tady kromě jiného řešilo i odvětrávání nádrže a že tím trpí naše auta a zejména Hi-voltage. Ti mají u nádrže na odvětrávání nádobu s aktivním uhlím, protože tohle palivo jednak smrdí a jednak má bod vzplanutí do 21°C - je hořlavou kapalinou I.třídy a páry ve směsi se vzduchem tvoří výbušnou směs. Proto se tam to aktivní uhlí dává, aby benzínové páry z odvětrání byly zachyceny. Nicméně po jednom roce ježdění je takový filtr s aktivním uhlím stejně k ničemu, protože je uhlovodíkovými párami nasycen a protože dál není regenerován, tak svou funkci neplní. Správně by jej v servisech měli měnit.
Nafty jsou hořlavou kapalinou III.třídy (podle Zák.133/1985 Sb. o pož.ochraně) a tam nic takového nehrozí.
Jako prevence proti deformaci nádrže se dělá do víčka nádrže dirka o průměru 1 mm.

Jinak samozřejmě i nafta změnou teploty mění svůj objem a to zrovna tak jako benzíny. Nicméně pravda je, že se neodpařuje tak jako benzíny a navíc neobsahuje přídavek LPG (aby to vůbec chytlo za studena) a izofrakce, které se přeléváním skutečně ve větší míře začnou odpařovat a způsobují tlakování.

[ Upraveno Friday 18 July 2008 - 07:40:47 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
csala
Friday 18 July 2008 - 08:02:54 Citovat
Host
No ono je to tak, ze cez Ukrainsku hranicu je zakazane prevazat palivo v kanistri. Iba v nadrzi auta. Ak ti najdu dalsi litrik nafty napriklad vo flasi od oleja, su schopni ta odstavit a robia ti problemy.
Cez Slovensku hranicu je mozne prevazat maximalne 10l v kanistri.
Dalsi problem je v tom, ze Croma mala priemernu rocnu spotrebu 4,7l/100km a nadrz 70l, do ktorej som natlacil 75l v pohode a to mi stacilo na dva az tri tyzdne jazdenia. Croma mala dojazd 1500 az 1600 km.
Omega ma podstatne vacsiu spotrebu
Takze kazdy natankovany litrik naviac je uspech. V zasade potrebujem natankovat palivo na cca 1200 km, aby som nemusel tankovat castejsie ako raz za dva tyzdne. Omega to zvlada, ale na hrane. O tom to je. Cena nafty na Ukraine 27,-Sk, na Slovensku 45,- Sk.
Martas
Friday 18 July 2008 - 08:07:20 Citovat
Host
csala napsal ...

No ono je to tak, ze cez Ukrainsku hranicu je zakazane prevazat palivo v kanistri. Iba v nadrzi auta. Takze kazdy natankovany litrik naviac je uspech.


To je veci nazoru, ja tohle celkem nechapu v cem me muze pomoct 4l paliva navic za cenu, ze treba budu mit oblemcanej bok auta a usetrim tim 20 korun ...
csala
Friday 18 July 2008 - 10:13:05 Citovat
Host
Martas napsal ...

csala napsal ...

No ono je to tak, ze cez Ukrainsku hranicu je zakazane prevazat palivo v kanistri. Iba v nadrzi auta. Takze kazdy natankovany litrik naviac je uspech.


To je veci nazoru, ja tohle celkem nechapu v cem me muze pomoct 4l paliva navic za cenu, ze treba budu mit oblemcanej bok auta a usetrim tim 20 korun ...


Pre 20 korun by som to samozrejme nerobil.
S Omegou som bol na Ukraine iba raz. Pocitac hlasil dojazd 100 km, takze predpokladam, ze v nadrzi mohlo byt este aj 10l. A pri tankovani na rampe som nabral 75l nafty. Ak by som tankoval na rovine a iba po prve vypnutie pistole, tak by to bolo mozno len 65 l.
Na 10l nafty je to uspora cca 180 Sk. A ani to nie je tak dolezite, ako to, ze Omega potom jazdi dva tyzdne
Zatial priemerna spotreba podla BC na prvu nadrz je 6,8l/100km.

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2259 sec,0.1768 z toho dotazů.