Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
2.2DTI tankujem absolutne doplna - co hrozi? |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
csala |
| ||
Host | Pani, zdravim vsetkych. Na Ukraine bezne tankujeme doplna. Su tam na benzinkach najazdove rampy, aby bolo mozne dotankovat dalsich cca 5 l pri vychylenom aute - nalievaci otvor maximalne hore. Nafta sa nijak zvlast teplom nerozpina, nevyparuje, nevybuchuje Na predoslom aute Fiat Croma 1.9TDid to perfektne tesnilo, nevytiekla ani kvapka. Ale jak je to s Omegou? Nie je tam nejaka nadrzka s aktivnym uhlim, ktoru by som mohol poskodit? Alebo to maju iba benzinaky? Diky. | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | a těch pár litrů tě jako vytrhne? co mít 5l kanystřík? Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | O yhle specialite jsem taky cetl a nejak nepochopil... Kanystr je nedostatkove zbozi??? Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | U jsi videl nadrz do ktere se veslo pouze 5l paliva protoze se diky "ucpanym" odvzdusnovacim hadickam zdeformovala smerem dovnitr ? Ja jo | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Já tankuju také do plné nádrže a v pohodě. Nicméně to vyžaduje perfektní stav přípojných a odvzdušňovacích hadic do a z nádrže a pevně dotažené objímky. V minulosti se tady kromě jiného řešilo i odvětrávání nádrže a že tím trpí naše auta a zejména Hi-voltage. Ti mají u nádrže na odvětrávání nádobu s aktivním uhlím, protože tohle palivo jednak smrdí a jednak má bod vzplanutí do 21°C - je hořlavou kapalinou I.třídy a páry ve směsi se vzduchem tvoří výbušnou směs. Proto se tam to aktivní uhlí dává, aby benzínové páry z odvětrání byly zachyceny. Nicméně po jednom roce ježdění je takový filtr s aktivním uhlím stejně k ničemu, protože je uhlovodíkovými párami nasycen a protože dál není regenerován, tak svou funkci neplní. Správně by jej v servisech měli měnit. Nafty jsou hořlavou kapalinou III.třídy (podle Zák.133/1985 Sb. o pož.ochraně) a tam nic takového nehrozí. Jako prevence proti deformaci nádrže se dělá do víčka nádrže dirka o průměru 1 mm. Jinak samozřejmě i nafta změnou teploty mění svůj objem a to zrovna tak jako benzíny. Nicméně pravda je, že se neodpařuje tak jako benzíny a navíc neobsahuje přídavek LPG (aby to vůbec chytlo za studena) a izofrakce, které se přeléváním skutečně ve větší míře začnou odpařovat a způsobují tlakování. [ Upraveno Friday 18 July 2008 - 07:40:47 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
csala |
| ||
Host | No ono je to tak, ze cez Ukrainsku hranicu je zakazane prevazat palivo v kanistri. Iba v nadrzi auta. Ak ti najdu dalsi litrik nafty napriklad vo flasi od oleja, su schopni ta odstavit a robia ti problemy. Cez Slovensku hranicu je mozne prevazat maximalne 10l v kanistri. Dalsi problem je v tom, ze Croma mala priemernu rocnu spotrebu 4,7l/100km a nadrz 70l, do ktorej som natlacil 75l v pohode a to mi stacilo na dva az tri tyzdne jazdenia. Croma mala dojazd 1500 az 1600 km. Omega ma podstatne vacsiu spotrebu Takze kazdy natankovany litrik naviac je uspech. V zasade potrebujem natankovat palivo na cca 1200 km, aby som nemusel tankovat castejsie ako raz za dva tyzdne. Omega to zvlada, ale na hrane. O tom to je. Cena nafty na Ukraine 27,-Sk, na Slovensku 45,- Sk. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | csala napsal ... No ono je to tak, ze cez Ukrainsku hranicu je zakazane prevazat palivo v kanistri. Iba v nadrzi auta. Takze kazdy natankovany litrik naviac je uspech. To je veci nazoru, ja tohle celkem nechapu v cem me muze pomoct 4l paliva navic za cenu, ze treba budu mit oblemcanej bok auta a usetrim tim 20 korun ... | ||
| |||
csala |
| ||
Host | Martas napsal ... csala napsal ... No ono je to tak, ze cez Ukrainsku hranicu je zakazane prevazat palivo v kanistri. Iba v nadrzi auta. Takze kazdy natankovany litrik naviac je uspech. To je veci nazoru, ja tohle celkem nechapu v cem me muze pomoct 4l paliva navic za cenu, ze treba budu mit oblemcanej bok auta a usetrim tim 20 korun ... Pre 20 korun by som to samozrejme nerobil. S Omegou som bol na Ukraine iba raz. Pocitac hlasil dojazd 100 km, takze predpokladam, ze v nadrzi mohlo byt este aj 10l. A pri tankovani na rampe som nabral 75l nafty. Ak by som tankoval na rovine a iba po prve vypnutie pistole, tak by to bolo mozno len 65 l. Na 10l nafty je to uspora cca 180 Sk. A ani to nie je tak dolezite, ako to, ze Omega potom jazdi dva tyzdne Zatial priemerna spotreba podla BC na prvu nadrz je 6,8l/100km. | ||
| |||