• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Omega MV6 r.v. 2000, rôzne otázky (kúrenie, motor, klíma)
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Mojžo
Thursday 16 December 2010 - 10:24:06 Citovat
Host
Všetkým prajem dobrý deň.

Som majiteľom vozu Opel Omega MV6 (X30XE) Caravan Sport s manuálnou prevodovkou.
Rok výroby 2000
Je to moja tretia Omega, začal som s A, potom B, a teraz B-FL.

Prešiel som fórum, či sa náhodou zopár podobných vecí na týchto vozoch už preberalo, no nenašiel som. Rád by som sa poradil s Omega-positive ľuďmi nasledovné:

Je to prvá MV6 v ktorej som kedy sedel, išiel, viezol sa a tak:

Kúrenie
Auto kúri najslabšie zo všetkých vozov Omega v ktorých som kedy išiel. nevravím že je tam vyslovene zima, ale i keď je klimatizačný systém nastavený na HI, stále tam nie je horúco.
Stav motora a kúrenia:

Motor som zrepasoval, má nové tesnenia pod hlavami, zrovnané hlavy, nové guferá na ventiloch, zabrúsené ventily, pretesnený, všade nové tesnenia. má samozrejme nový termostat, vodná pumpa a prepláchnutý chladiaci okruh.

Teplota motora sa na budíku drží na 84-87 stupňov, miestami 92, ale znova klesne. ohreje sa na túto teplotu propmtne a rýchlo.

Tieto vozy naozaj tak slabo kúria, alebo niečo robím zle?

Klimatizácia
Klimatizácia ako taká pracuje, no v prípade že je v AUTO režime, pustí sa ventilátor na maximum a aj keď sa v interiéri dosiahne požadovaná teplota (dajme tomu 24), stále ide naplno. vôbec nefunguje autoregulácia ventilátora. Viem ako má fungovať autoklíma v Oploch, máme napríklad Vectru r.v.2000 s automatickou klímou, tá ventilátor postupne spomaľuje.
No toto by som celkom rád dal dohromady, neviete mi poradiť?

ťah motora
Motor po naštartovaní, je jedno či studený alebo teplý, je slabý, ako keby sa dusil, nevýkonný, pokiaľ nezošliapnem plyn na podlahu, vtedy exploduje a zapáli pneumatiky. po pár minútach sa toto ustáli a už má lineárny nábeh. je mechanicky v dobrom stave, tachometricky mi ukázal 250 km/h, točí až do obmedzovača ako splašený, ale trocha mi to vadí.
Neviem však, či je to vada, alebo vlastnosť, ako vravím, nemám skúsenosti s inými MV6. Poradíte?

TC - odstránenie
Príšerne mi vadí, že po každom naštartovaní sa zapne TC a následne ho treba vždy vypnúť. Skúšal som vybrať poistku TC a ABS, bol som spokojný, no neukazuje rýchlomer To mi zasa vadí. Nenapadá Vás, ako trvalo vyradiť TC?

Ďakujem za prípadne odpovede a prajem pekný deň.


[ Upraveno Friday 17 December 2010 - 12:03:53 ]
Legend
Thursday 16 December 2010 - 20:44:09 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Dotaz není vidět, nemáš tam vložený obrázek?
Teď už dotaz vidím..

Zásadní problém vidím v provozní, teplotě, hodnoty co píšeš jsou moc nízké. Správně musí být ručička přesně na 90°C podle budíku, když je míň, je špatný termostat. Nezávidím tomu, kdo ho bude měnit, na V6 je nejhůř přístupný ze všech aut co jsem kdy viděl. S tímto bude nejspíš souviset i to, že auto hůř topí, protože když voda nemá 90°C, ale třeba jenom 80, tak už se to projeví, z topení jde studenější vzduch. Horší možnost je, že je ucpané topné těleso pod palubní deskou, v takovém případě musí ven palubní deska (to je tak 4 hodiny práce). První bych vyměnil termostat, ten je určitě špatnej a potom bych to sledoval dál, protože s tím může mít souvislost i divné chování klimatroniku, když jde z topení málo teplý vzduch, tak se to pořádně nevytopí a proto větrák pořád běží na vyšší otáčky.
Co se týká výkonu motoru, tak popisované chování bych řekl že je normální, Omega je hodně těžká, takže se na to musí víc šlápnout, ale když to jede tak to jede, Oktávky nemají šanci
A s TC to bude dost problém, podle mě vyřadit nepůjde, protože má společnou řídící jednotku s ABS a ta je integrovaná v jednom celku s hydraulikou ABS, takže vyměnit kompletní hydrauliku ABS i s řídící jednotkou, budeš potřebovat verzi s označením DY (to je jenom ABS bez TC), teď tam máš buď DX nebo DZ a tu ještě dobře prodáš, protože se hodně serou a špatně se shání funkční.

[ Upraveno Friday 17 December 2010 - 02:42:14 ]

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Mojžo
Friday 17 December 2010 - 09:11:29 Citovat
Host
V prvom rade sa chcem poďakovať za odpoveď

Takže 90? A špatný termostat, mňa porazí, keď som v lete repasoval agregát, presne som ho vymenil za nový preto, lebo som videl ako zložito je ukrytý v motore. Termostat má 3 mesiace od vybalenia z krabice, nekúpil som žiadne blato ale poriadny, stál snáď 55E. Čiže na jar rozborka motora a reklamácia termostatu... fúú už teraz mi je z toho zle.

Špatné chování klimatroniku s tým nesúvisí, pretože ventilátor klimatizačnej jednotky jednoducho na automatické povely vôbec nereaguje. ani nespomaľuje, ani nezrýchľuje, jednoducho stále ide naplno, ak dám auto. aj keď je v aute 20 stupňov a nastavím 20, nič sa nedeje, stále naplno, aj keď uberiem teplotu, pridám... nič.

Takže ten motor lenivý prvých 5 minút po štarte je normál? Rozmýšlal som že je to niečo ako ochrana proti nakladaniu studenému motoru, je to možné? Fakt je že keď je ut aspoň 3-4 minúty naštartovaní, chovanie a priebeh krútiaceho momentu sa zlepší dramaticky a vytrháva sedadlá z podlahy.

Takže jednotku ABS vymeniť? Super, tak... vymením ABS jednotku s TC za ABS jednotku bez TC Niekto sa poteší, ja určite. Nenávidím TC
mates
Friday 17 December 2010 - 10:19:08 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Tak pod jsi termostat měnil, tak ho nereklamuj... Tady bych to viděl spíše na zanesenej radiátor topení. A to musí palubka ven, to je žůžo
Ohledně klimy...když dáš AUTO, nemáš zaplý foukání na čelní sklo? Pak to totiž jede furt na plno a nereaguje na změnu teploty. Jinak to má myslím taky nějakou jednotku, nevím...to bude vědět Legend.
Rozhodně není normální, že je auto za studena líný. Tam bude někde problém...s nějakým čidlem teploty, nebo nasávanýho vzduchu...nevím (zase bude vědět Legend). Auto po nastartování musí jet normálně, není to Šáde 120.

Prosba: dej ty fotky dopryč, nebo aspoň zmenšenej klikatelnej náhled. Omega je to hezká, ale jinak nám neřeknou nic a akorát rozhodí stránky. Díky.

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Legend
Friday 17 December 2010 - 11:14:39 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
V tom případě je termostat asi opravdu špatný a co je horší že tyto věci se reklamujou dlouho, nejspíš si ho tam budou chtít nechat a do 30 dnů dají vědět, jak reklamace dopadne.. Doporučuju termostat značky Wahler z autokelly, protože to je originál zadávaný do prvovýroby, jen má odbroušené logo GM a prodávají to jako výrobce Wahler.
Klimatronik - ten má jednu jedinou řídící jednotku a ta je přímo součástí ovládacího panelu, takže jedině zkusit dát jiný panel, jestli se změní chování. Chápu tedy správně, že když měníš ručně otáčky větráku, tak jdou měnit od první rychlosti až na max? Nebo jak píše Mates, na přední sklo to fouká vždy na max.
Výkon motoru - jsem si před tím nevšiml, že to dělá jenom chíli. Pro začátek bych důkladně vyčistil škrtící klapku a volnoběžný ventil, ale další vady by odhalila spíš diagnostika. Opravoval jsem jednu Omegu, která po studeném startu chcípala a teplá jela dobře - byl špatný volnoběžný ventil.


Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Mojžo
Friday 17 December 2010 - 11:27:41 Citovat
Host
Na leto mám Tatru 603 aj Tatru 613, takže počkám na jar nech sa mám na čom voziť, rozoberiem motor, vyberiem termostat a dám reklamovať, no už sa "teším" na bagrovanie termostatu, booože...

Klimatizácia:
Áno, pokiaľ ručne volím rýchlosť ventilátora, dá sa meniť. Nemám to pustené na okno.
Páni, ja viem a rozumiem ako má tá automatická klíma fungovať a symbolom rozumiem, naozaj je to vadné správanie v podobe toho, že ak stlačím AUTO, rozbehne sa ventilátor naplno a v prípade vyrovnania teploty interiéru s požadovanou teplotou neklesá, jednoducho sa nereguluje.

Slabý výkon motoru po štarte:
Škrtiace klaplky mám dôkladne prečistené aj voľnobežný ventil. Motor som repasoval a je kompletne zbavený nečistôt. Motor drží referenčný voľnobeh a má aj kultivovaný chod, dobrú spotrebu paliva a zdravý zvuk. Bez problémov prejde emisnou kontrolou, čiže sondy pracujú normálne.
Keď som mal zlé sviečky a sviečkové káble, pred repasom motora, motor strieľal do sania a občas blikla ikona motor management. Tak dúfam že neľahla váha vzduchu. Uvidíme

Dnes som si objednal OP-COM, uvidíme kde nastala chyba, prípadne sa rád podelím. Znova ďakujem

Fotky poprosím vymazať administrátora, ja nie som registrovaný a neviem upravovať príspevky
Legend
Friday 17 December 2010 - 11:50:55 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Ještě mě napadlo co by mohla být vada v klimatroniku - čidlo teploty interiéru, je to uprostřed ovládacího panelu pod takovou malou mřížkou. Může být hodně zanesené prachem, nebo nefunkční. Je možné, že pomocí OP-COMu zjistíš i nějakou chybu v klimatroniku, dá se tím zjistit opravdu hodně věcí.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
mates
Friday 17 December 2010 - 12:15:38 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
No ono může jít i o to, že pokud to auto netopí, páč se pořádně neohřeje, tak klimatronik na AUTO fouká jak vzteklej a nejde mu ten prostor vyhřát. Minimum je myslím 18°C a v tomto počasí to může být problém.
Na tom čidle pod tou mřížkou je myslím i větráček, kerej na něj žene to teplo z kabiny...
Špatnej novej termostat může být...co je to za značku?

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
misan26
Friday 17 December 2010 - 19:47:30 Citovat
Host
jja mam rucicku nekdy az vic jak 90stupnu nekdy mi to ukazuje na Op-com ze to ma 98stupnu to je normalni ale teda pak hned pusti ventilator a klesa to dolu
Mojžo
Saturday 18 December 2010 - 17:12:05 Citovat
Host
mates: Ja rozumiem že pokiaľ to nedosiahne požadovanú teplotu, vetrák nespomalí.
Znova píšem, že viem ako to má pracovať, máme Opel Vectra s automatickou klimatizačnou jednotkou, máme ešte jednu Opel Omega s motorom X20XEV s automatickou klimatizačnou jednotkou, máme Opel Omega V6 2.5 s automatickou klimatizačnou jednotkou.
Ciže predpokladám, že postup práce a charakteristiku, prejav tejto klimatizačnej jednotky ovládam.

Je to skutočne tým, že ten vetrák sa po stlačení AUTO rozbehne na plné obrátky a už nespomalí. Je jedno či je von 30, 20, 10, 0, -10, -20, je jedno či nastavím 16,17,18,19,20,21,22,23, je to jednoducho stále tak.

Značku termostatu si žiaľbohu nepamätám, zalovím v dokladoch o zaplatení a pozriem na to, ak to tam budeň

Predpokladám, že čidlo teploty vzduchu interiéru je v poriadku, pretože nastavenú teplotu dokáže klimatizačná jednotka udržať, to som meral aj teplomerom a viac-menej súhlasí.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1700 sec,0.1347 z toho dotazů.