nebi007 napsal ... Jake hodnoty lambdy vykazovaly? nedavno jsem resil stejny pripad na OC 2.2. Kolik ma auto najeto a byly nekdy meneny sondy? Jestli sondy ukazuji nejakou konstantni hodnotu s treba mirnou korekci tak tvz. zamrzly a jsou po smrti. spravne maji hodnoty pulsovat v presne periode od 0,1 - 0,8V. Mam video pred a po vymene lamby a tam je videt hezky rozdil. Na OC 2.2 jsem vymenil pouze prvni ridici sondu, ta druha ma kontrolovat kat ale zamrzla tak sikovne ze mi nedela problemy. Jinak tu sondu jsem mel vymenit daleko driv, auto mnohem lepe jede a spotreba sla vyrazne dolu 1,5-2l. Po tomto zjisteni jsem se zajimal i o lamby na OC 3.0 a tam bylo to same - zamrzle lamby ktere menili hodnoty pouze v zavislosti na teplote. v autokelly jsem vychytal vyprodej a koupil 2 lamby za 224kc Vycitam si ze sem jich nevzal vic, ted za jednu tu samou chteji 2100kc.
Auto má teď na tachometru 153 tisíc, ale kolik má najeto doopravdy, to je samozřejmě otázka - nejsem první majitel. Když jsem ho kupoval, mělo údajně 95 tisíc, což odpovídalo i údajům v servisce, ale myslím si o tom své. Záznam o výměně lambda sond z předchozí historie není, já je neměnil také. Ale podle výsledků měření nevypadají na to, že by byly nefunkční. Na přední lambdě vypadal grafický výstup z měření jako velmi pěkná pravidelná sinusovka, jedna křivka jako druhá, všechny prakticky se stejným maximem i minimem, zhruba v té úrovni, kterou uvádíš. Podle mého názoru ukázkový průběh pro funkční lambda sondu. Na zadní lambdě byl průběh o něco posunutý, víc rozkolísaný, některé výkyvy byly větší a některé menší, ale mezní hodnoty byly prakticky stejné, jako na přední lambdě. A pro obě řady válců to vypadalo prakticky stejně. Žádná z lambda sond se nechovala tak, že by stabilně vykazovala stejné nebo podobné hodnoty. Pokud to správně chápu, při správné funkci katalyzátoru by napětí na přední lambdě při konstatních otáčkách motoru mělo pravidelně kolísat, jak si řídící jednotka opakovaně obohacuje a ochuzuje směs - a tak se mi taky obě přední lambda sondy chovají. Na zadních lambdách by také měla být křivka pravidelná, tvarem by měla kopírovat křivku přední lambda sondy, ale maxima i minima by měly být při správné funkci katalyzátoru menší (křivka by měla mít plošší tvar) - což by mělo odpovídat jinému složení spalin za katalyzátorem. U mě bohužel obě zadní lambdy dosahují podobných mezních hodnot, jako přední |