Autor
|
Příspěvek
|
m.a.x.i.m.u.s | Saturday 04 March 2006 - 15:54:43 | | |
Tak to asi jo, protože se mi nechce líbit aby byl 3,0 tak zdechlý. Moje uděla 100 pod 8,5 coz si myslim neni az tak spatne... |
| |
|
bruno2 | Friday 10 March 2006 - 14:10:52 | | |
Rob 2 napsal ... Dovolím si Tě citovat a vysvětlím svoji reakci na Tvůj příspěvek: "....zvýší se stoupavost v kopcích, takže nemusíš tolik řadit, na dálnici třeba snáze udržíš i vyšší cestovní rychlost a jízda je plynulejší... " Abych dostál výše uvedenému, musím zvýšit výkon motoru. Buď mi postačí výrobcem nastavený max. výkon, nebo motoru "pomohu" technicky (jiný tvar vaček, jiné ventily, a 100+1 úprav mechanických), nebo přeprogramováním ŘJ. V tomto případě je základní změnou (byť ne vždy jedinou) množství paliva vstřikovaného do válců. A jsme zase u onoho: Větší množství paliva = větší množství ..... Pokud výrobcem naladěný motor na dálnici v kopci s bídou stačí na udržení např. 150km/h, a po chipu tam pojedu 170km/h, tak je to určitě příjemné pro mě, méně pozitivně to bude kvitovat motor. A to zejména na dálnici v dlouhých stoupáních. Nezlob se, ale já obecně moc příznivcem chip-tuningu nejsem, i když uznávám, že pokud jde o motor s dobrou spolehlivostí a potenc. rezervou výkonu, tak proč opatrně a s rozumem(!) ne. Správnost volby však bohužel ukáže až čas a ujeté km Tím ale rozhodně nenahlížím negativně na experimentátory. Díky třeba Felixi Wankelovi máme fantastický kus funkční techniky, který mě fascinuje. Ty tomu pořád nerozumíš.díky tomu že se změní moment vstříknutí nafty do válce dostaneš max.točák z motoru mnohem dřív než normálně takže já řadím při 2tis./ot min a auto jede pěkně dopředu zatímco před tím jsem musel motor točit na 3tis aby auto jelo stejně.nemyslíš že to motor spíš šetří?proč s tím jezdí taxikáři kteří najedou 200000km za rok? |
| |
|
Rob 2 | Friday 10 March 2006 - 17:18:41 | | |
bruno2: Že tomu nerozumím já, no prosím. Ale že by byli tak hloupí konstruktéři, to se mi nějak nezdá. Třeba by jim mohl nějaký ten taxikář poradit PS: Že se nemění vstřikovací tlak, tudíž množství vstříknuté nafty za jednotku času, to ještě dám nějak dohromady. Potom už zbývá jenom ta délka vstřiku a jeho načasování, že? A při stálém tlaku ale delší době jeho působení (tj. vstřikování nafty) mi tak nějak stále vychází větší objem paliva = větší objem spalných plynů....... Ale co, hlavně že to jede Entschuldigen! |
| |
|
Rob 2 | Friday 10 March 2006 - 17:30:05 | | |
bruno2: A ještě doplním, že hlavním cílem chip-tuningu je zvýšení výkonu. To, o čem píšeš (posunutí Mk) je záležitostí načasování vstřiku (u benzínu zážehu). Při stejném objemu paliva jediný výsledek - buď dobrý "spodek" ale do otáček nee, nebo do určitých otáček nic, a teprve potom zátah. Vždyť to známe všichni (snad) z motorek vyráběných naším socialistickým průmyslem, které byly prosty nějaké regulace předstihu v závislosti na ot. či podtlaku v sání _s103 |
| |
|
bruno | Sunday 12 March 2006 - 21:46:05 | | |
Tady je vidět že jsi v takto upravené omeze ještě nejel a už vůbec dlohodobě nepoužíval.opíráš se o svoje teorie.proč má motor zmenšený výkon od výrobce o tu rezervu?protože musí splňovat nejaké emise,záruka atd. |
| |
|
Rob 2 | Monday 13 March 2006 - 17:15:24 | | |
O tom to ale je a celou dobu nepíšu nic jiného. Životnost, spolehlivost, plnění emisních limitů. Nikdy jsem netvrdil, že po chipu nemá motor vyšší výkon a větší krout. moment. Je to ale "něco za něco". Na čerpadle se běžně přidávalo i traktorům. Dělalo se to ale u motorů, které byly před koncem životnosti a už tak moc o nic nešlo (tedy mimo výkonu v brázdě). Naprosto bez podtextu! Řekl bych, že si asi každý necháme svoji pravdu a tuto debatu ukončíme, neb se asi nikam společně nedobereme. |
| |
|
Vodník | Monday 13 March 2006 - 21:30:35 | | |
Rob2: ano, myslím, že to je jak říkáš: něco za něco. Jako pointu tohoto vlákna to určitě beru. |
| |
|
bruno | Tuesday 14 March 2006 - 10:17:16 | | |
tato diskuze nemá cenu.mám to upravený asi 2 roky a zatím nic negativního jsem nezaznamenal.najeto mám asi 200tis km.nejsem žádný závodník a motor nevytáčím.proto oceňuji že můžu jet v pohodě svižně a motor nemusím točit.myslím si že to není něco za něco ale že motor šetřím.toť vše.tečka |
| |
|
mates | Tuesday 14 March 2006 - 14:20:57 | | |
Vy jste se nám chlapci nějak rozjeli... Nechápu, jak někdo může vyplodit tak dlouhej příspěvek. Yper by záviděl...
Lexus RX 350 Honda Crosstourer |
| |
|
Anonymní | Tuesday 04 November 2014 - 23:28:06 | | |
Sorry ze otviram stary vlakno. Opel Omega ma oproti BMW snizeny vykon protoze ma ohodne mensi intercoler. |
| |
|
|