• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Cedric
Monday 01 August 2005 - 22:36:52 Citovat
Host
Dobrý večer kolegové, v chladící kapalině mám olej, takjsem dnes rozdělal motor a sundal hlavu motoru s tím , že vyměním vadné těsnění. Zjistil jsem ale, že těsnění je v pořádku a hlava zdá se také. Potom jsem se podíval na turbo a zjistil, jsem, že turbo u mé Opel Corsa 1.5 TD je také chlazené, vede do něj přívod oleje a také chladící kapaliny. Opravář na Oplíky se dušoval, že turbo je chlazené pouze olejem... Závěr tedy zní, olej mi do chladičky neprosakuje přes těsnění pod hlavou ale v turbíčku. Má s tím někdo zkušenosti. Nešlo by vyměnit turbo za jiné bez chlazení, nebo co zaslepit chalzení kapalinou a nechat ho koupat se v lázni olejové. Kolegové prosím o radu... MámOpel Corsa B 1.5 TD rok výroby 1995. Motor ISUZU. Díky a budu čekat na radu...
riwal
Tuesday 02 August 2005 - 07:09:03 Citovat
Host
Zaslepení chlazení turba - to nemyslíš vážně že ?
Holt se turbo musí vyndat a opravit aby olej nepropuštělo.
Anonymní
Tuesday 02 August 2005 - 07:15:34 Citovat
Host
Některé typy turbíček, ale nejsou chlazené chladičkou ale pouze olejem??? Tak co s tím.. Ta chladička tam dělá neplechu... Kde by to turbíčko opravili??? Díky... Má s tím někdo zkušenosti...
Yper
Tuesday 02 August 2005 - 07:36:53 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Blbost, blbost a zase blbost. Samo, že obecně je turbo mazáno a chlazeno olejem, cca - 80%vyrobených Garettů. Jsou ale i turba chlazená vodou, resp.směsí v okruhu auta.
Je divné, že zrovna na takového žebráka dají něco takového, ale buď za to jen rád, protože to zvyšuje jeho životnost a navíc to udržuje jeho správnou provozní teplotu, která jinak kolísá podle toho jak je turbo zatěžované.
Tělěso turba, kde jdou uloženy kluzná axiální a radiální ložiska včetně labyrintů okolo hřídele je vyrobeno z litiny. Horem přichází olej a spodem volně gravitací odtéká trubkou o průměru cca malíčku do vany pod klikovou skříní. Bokem přichází chladící kapalina a bokem opět odtéká. NENÍ absolutně možné, aby se olej tlačil do chladící kapaliny! Musel bys mít prasklé samotné těleso a takový případ jsem ještě při svých opravách turb neviděl! Navíc aby se olej tlačil do chladící kapaliny při prasklém litinovém tělese tak to bys musel mít v háji i tlaky na válcích, které by propouštěly tlak pod ně a do prostoru klikové skříně - v tom případě by ale olej přestal odtékat a tlačil by se přes labyrinty okolo hřídele do prostoru výtlaku vzduchu a do prostoru výfuku ale zase né do chladící kapaliny, protože tam je větší tlak. Spíš bys měl vodu v oleji, ale né obráceně.
Také by ti auto začalo silně kouřit v důsledku spalovaného oleje v motoru a ve výfuku, měl bys jeho velký úbytek, hromadil by se ti dál v prostoru pod víkem ventilů, protože by neodtékal do vany. Odsáváním par z ventilového víka do sání by se ti tlačil před turbo na jeho sání atp. atp. Prostě je toho spousta co by se dělo s motorem.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
JardaB
Tuesday 02 August 2005 - 08:31:31 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
A dela to i po vymene tesneni? Toze je v poradku se muze opravdu jen zdat,zrovna tak hlava, po ohrati muze byt vsechno jinak.... Nema to chladic oleje ve vode (nevim, jen napad, ja to napr. u V6 mam). Aby sel olej do vody,musi to byt v miste,kde ma velky tlak, cili mazaci kanal v hlave, pruchod pres tesneni, kanaly v bloku, chladic oleje pokud je ve vode. Uznavam, ze hledani je opravdu zabava. Turbo bych do toho taky netahal, i kdyz je otazka, jestli kapalina nechladi i lozisko, pak bych si to dokazal predstavit.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Yper
Tuesday 02 August 2005 - 09:12:53 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Chladící kapalina ložisko jako takové nechladí.
Uvnitř jsou ložiska a hřídel rotoru, okolo něj je rozvod a odtok oleje a teprve pak je okolo chladící kapalina - ta ale pokrývá těleso turba asi jen ze 60ti%. Vnitřek turba, kde je rozvod a hlavně odtok oleje má poměrně velkou světlost, aby byl zajištěn odtok oleje samospádem, protože tam je to už bez tlaku. Tlak by tam byl, kdyby mu nefungovalo odsávání par z ventilového víka (odpojil ho-někdo se tady na to kdysi dotazoval a nadhodil to) a vznikaly by tam rázy pohybem pístů do dolní úvratě nebo kdyby měl v háji těsnost pístů a ty by propouštěly při pohybu do HÚ nebo při expanzi.
Výkon turba a jeho závady jsou sice jednou z prvních viditelných závad na motoru, ale ve skutečnosti bývá poslední závadou v řetězci předcházejících a přehlížených či opomíjených závad motoru, jako je špatný a málo měněný olej, nedostatečně chlazený či naopak málo ohřívaný motor, jízda stylu brzda-plyn a na plné pecky a přetáčení motoru, přečipovaný motor, snížená hlava, ztráta tlaků na valcích...atd.atd.
Předně bych skutečně řešil znovu přetěsnění hlavy, ale nejprve jejím natlakováním na stolici atp.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Anonymní
Tuesday 02 August 2005 - 17:55:30 Citovat
Host
Cedric for all: Pánové jsem překavpen, děkuji moc za rady. Podívám se na to ještě jednou... Snad to bude tím těsněním, vyměním ho a uvidím snad to bude OK. Jinak ještě jednou děkuji opět se ukázalo, že na Renbau forum chodí super profící. Díky..

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2125 sec,0.1635 z toho dotazů.