• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra Hi-Fi
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Anténa
Přejít na stranu  1 [2] 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
stavik
Tuesday 01 August 2006 - 18:14:12 Citovat
Host
Jirka napsal ...

Takže jsem se přesvědčil, že problém je zřejmě v zesilovači. Konektor u rádia je na první pohled OK, napájení zesilovače funguje - když rozpojím napájení antény, rádio přestane hrát, když vyndám prut rádio přestane hrát, takže zdánlivě všechno OK, až na to, že rádio chytá velmi slabě - jak vyjedu z Prahy chytnu velký kulový s přehazovačkou. Neexistuje nějaký předzesilovač, který by se dal jako druhý stupeň za anténu? Origoš anténa u Opla totiž není zrovna levná záležitost. Jirka


Na vrakaci by to zas tolik nemelo stat. Pokud mas nejaky pobliz, resil bych to takhle.
Yper
Wednesday 02 August 2006 - 08:56:29 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Vážení, má anténa je poslední dobou totálně na sračky. Celá guma, ve které je zalisovaná pružina prutu, která umožňuje jeho ohýbání, je zpuchřelá a spirála je obnažená a rezavá. Bohužel jen samotný prut neseženu, protože je tam oproti jiným anténám jiný závit.
Koupil jsem tedy anténu s dostatečně dlouhým koaxem a drátem pro napájení zesilovače, zamontovaným v patici antény - a cena? 230,-Kč!
Takže nějaké provizorní opravy neřeším a vyměním kus za kus.
Plasty pod střechou a na sloupcích jsou v karoserii nacvakané přes klipsny a jdou dobře dolů.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
ALDA
Wednesday 02 August 2006 - 22:14:52 Citovat
Host
Tak anténu jsem řešil na VeBe99 Caravan před dvěma roky. Prostě to na té střeše vyhnije. Všechno se tváří jako OK, ale nemá to žádný výkon...resp. zisk. Pomohla výměna celé antény, tzn. včetně toho, co tam drží napevno, v auto-hifi firmě v Brně, cena 1500,- a hned byl signál jako řemen. No a pak mi někdo ukradl po měsíci ten odšroubovatelný prut, tak tam teď mám takový sympatický krátký (10cm) chromový, koupený v Rakousku za 4 Euro ....nemá to ty grády jako ten origoš, ale hraje to. Náhražka prutem z benzínky za 75,-Kč se zdála být totiž jako dobrá volba, ale při vyšších rychlostech na dálnici to nepříjemně svištělo, fakt bych tomu nevěřil, kdybych to nezažil. Sundal jsem prut a bylo po svištění. Nasadil jsem prut, a svištělo to __; ...jako z Cimrmanů...na sever... a na jih ... ?lola Poradili mi v té auto-hifi firmě, že si mám pořídit nový prut origoš k té konkrétní anténě, ale stojí 750,-Kč..che che... nebo anténu celou, takovou, jakou dávají BOSCHáci na VW a Škodofky, čili sklápěcí, prut se neodšroubovává, ale sklápí ke střeše, čili v myčce nezavazí. Jenže stojí přes dva tisíce a to se mi zdá moc. Počkám, až zase vyhnije ten kužílek a pak ji koupím....asi...
Jirka
Wednesday 09 August 2006 - 10:45:53 Citovat
Host
To co píše Yper je zdánlivě ideální, pokud bude platit následující:
1) Kabel u té antény co píše bude dostatečně dlouhý pro Opla Combi (tohle řešení totiž používá například Felda, a ta je přeci jenom kratší.
2) Konektor z té antény s kabelem pasuje do šuplíku pro rádio u Opla a ten konektor se vleze do dírky v opláckým rádiu.

Pokud je vše takto univerzální, což by mě ale trošku překvapilo, pak by bylo vše OK a bylo to opravdu ideální řešení.

Pokud se tu objeví Yper - už si to takhle jak píšeš namontoval?
Yper
Wednesday 09 August 2006 - 11:23:49 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Ještě nee, protože jsem řešil odpadlou plastovou lištu na dveřích a nějakou tu drobnou rez na pátých dveřích pod ostřikem.
Každopádně konektor na té anténě pasuje přímo do rádia v Opelu - já mám sice Keenwood, ale ve skříni mám CAR300 a konektor v rádiu je stejný. Kdyby kabel nestačil délkově (já nevím zda je pro Feldu?), ale pokud je na Feldu, tak dělají jeden rozměr vlastně i pro Combi-Feldu a ta je dlouhá dostatečně. Měl jsem to roztažené po střeše a vypadalo to, že to bude stačit. Pokud to dlouhé nebude, prodávají se speciální kovové konektrory jako spojky, které umožňují prodloužení kabelu (potřebuješ 2) a koax se do ní jen šroubuje (koaxy se dnes prodávají v Hi-fi prodejnách v různých tloušťkách a spojovací konektory rovněž).
Jinak samozřejmě platí, že co konektor či spojka, to útlum v dB na příjmu. Kdo to nechce dělat shora popsaným způsobem, tak anténa je na patici rozebiratelná a po odšroubování dvou šroubků se tam dá vložit nový kabel - na ten zesilovač. Uvažuji o tom, že bych možná koupil silnější koax, protože ten má i menší útlum.
Takže tak. _;

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
maxim
Wednesday 09 August 2006 - 14:05:05 Citovat
Host
Jirka napsal ...

Ahoj. Mám dlouhodobé problémy se rádiem. Hraje jenom ve velkým městě (když je silný signál), pokud vyjedu mimo město, automatické ladění mi nenajde nic. Mám VB Combi z roku 97. Bylo tu řečeno něco o anténě na vyhřívání zadního skla - rozdělal jsem zadní dveře, ale na to vyhřívání vedou jenom dva kablíky na napájení toho topení.

Co se táče zesilovače - rozdělal jsem čalounění ve střeše a zkusil, jestli vede napětí k anténě - bohužel ano.

Mám dva dotazy - zaprvé ví někdo jak to je skutečně s tou anténou ve vyhřívání zdaního skla - jestli je až v novějších modelech, nebo jak to vlastně je.

No a za druhé - pokud je zesilovač napájený, musí být zřejmě nějaký "zesláblý", neboli porouchaný - je to možné? Stává se to? Vzhledem k tomu, že vím, že některá rádia hledají stanice lépe a některá hůře - jak je na tom CAR400 - jestli má někdo praktické porovnání třeba s rádii ve Škodovkách? Pomůže mi vůbec nákup nového zesilovače?

nekde musis mit skryty antenni zesilovac-tipoval bych to na nejakou zaludnost v nem. Taky mam velmi spatny signal a antena je integrovana v zadnim skle, tak jsem vykuchal tapecirunky, nasel zesilovac a pri prejizdeni naletovanych soucastek prstem to misty hraje jak lusk, takze je chyba v nem a bude tam bud studeny spoj nebo odvarena nejaka soucastka-zitra se mi na to znamy podiva a dma vam vedet, v cem byla zrada...
Jirka
Monday 21 August 2006 - 16:16:01 Citovat
Host
Heuréka - zvítězil jsem!!!
Už mě to namíchlo, tak jsem vymontoval držák rádia ze středového panelu (mimochodem demontáž panelu ovládání topení při digiklimě je totální pakárna - ještě tak dvakrát a budu mít olámané všechny ty zacvakávací packy co tam jsou - kdo to takhle vymyslel, to byl skutečně "machr k pohledání") a chtěl hledat jak a kam vede kabel. Pak mě zaujal ten anténní konektor a zusil jsem ho vymontovat taky. Když byl venku tak jsem ho pro jistotu ještě rozdělal na prvočinitele a zjistil, že je upadlý drátek od anténního kabelu. Myslel jsem si, že to bylo tou mojí "odbornou" demontáží, ale když jsem ho přiletoval (POZOR - kdo by to chtěl dělat, tak doporučuju rozdělat anténní spojku pod bočním plastovým panelem vlevo u nohou řidiče - přeci jenom trafopájka se nemusí mít moc v lásce s tranzistorama, které jsou v anténním zesilovači a mohlo by ho to odpravit) a vše je OK. Takže informace pro ty, kdo mají podobný problém - ten konektor je prevít a je dobré ho zkontrolovat.
Snaid
Thursday 05 October 2006 - 11:12:16 Citovat
Host
OK kluci problémy s anténou máme asi všichni.. Máme VeBe rok 1996 v sedanu s rádiem CAR300. Zde ve fóru jsem se doèetl, že anténu má tvoøit vyhøívání zadního okna u vecter az po faceliftu, tj. nìkdy kolem 1999? Má moje vectra zesilovaè signálu? Další vìc - nejbližší spojka koaxiálu antény je tedy u nohou øidièe ve sloupku nebo nìkde blíže k rádiu? Opravdu ten originál koax stojí za prd je slabej a láme se koncovku jsem na nìj pøidìlával snad pìtkrát pokaždé se ulomil. Mìl jsem starou vectru A bez zesilovaèe signálu s lepším rádiem a chytal jsem stanice, který u nás nikdo ani nenašel a teï tu chytnu jednu regionální bez RDS a jinak chytám výbornì všechny nìmecký stanice v dosahu. Díky za rady.
pepik
Thursday 05 October 2006 - 13:02:39 Citovat
Host
MAm sedana 2001ku antena jde s vyhrevu zadniho okna, zesilovac je na zadnim plate za sedackama uprostred.
Antenni drat s radia ma prvni spojeni u nohou spolujezdce. Plastovej jabytrojuhelnik v rohu a pak as u vzadu u zesilovace.
Toto sem zjistil u sveho vozu. Foto mam.
Snaid
Thursday 05 October 2006 - 13:21:32 Citovat
Host
pepik napsal ...

MAm sedana 2001ku antena jde s vyhrevu zadniho okna, zesilovac je na zadnim plate za sedackama uprostred.
Antenni drat s radia ma prvni spojeni u nohou spolujezdce. Plastovej jabytrojuhelnik v rohu a pak as u vzadu u zesilovace.
Toto sem zjistil u sveho vozu. Foto mam.


SEM S FOTKAMA (pavel_herink@centrum.cz) Díky

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1396 sec,0.1088 z toho dotazů.