Autor
|
Příspěvek
|
to sem ja NIO | Tuesday 25 April 2006 - 17:10:28 | | |
Stef napsal ... Nazdárek Vectráci Nevíte někdo jak správně napnout rozvodový řemen u Vectry bez speciálního měřícího přípravku? Na některých autech jsem viděl, že třeba průhyb řemenu v nejdelší části (tam kde nejsou ozubený kola a nic jinýho) má být maximálně 1,5 cm...
ja ti to reknu z praxe takhle. nejaky newtony a pruhyby opsany z knizek ti jsou k hovnu. pokud tam nemas napinaci kladku tak se bere na tazne starne remenu --- musi jit remen otocit o 90° a dal uz ne. |
| |
|
prťka | Tuesday 25 April 2006 - 17:26:42 | | |
Jenom doplním...pokud tam napínací kladku máš,tak se napíná na rysky...jsou tam dvě ..pro nový a použitý řemen...ale nezapomeň že kladka se dopíná po směru hodinových ručiček do vrcholu napnutí...a posléze protisměru na rysky...pokud se pletu ,tak mě někdo opravte |
| |
|
Václav GT | Tuesday 25 April 2006 - 17:27:46 | | |
to sem ja NIO napsal ...
--- musi jit remen otocit o 90° a dal uz ne.
A jakou silou či momentem síly, NIO? Napiš, prosím. (anebo jen tak akorát přiměřeně? S citem?) |
| |
|
prťka | Tuesday 25 April 2006 - 17:34:26 | | |
Václave GT...tak raději odpovím já nevím jestli by to Nio zkousl...prostě silou chlapa...silou prstů...silou zkušeného...prostě ,když to přetočíš o víc ,tak je to málo...když s ním ani nehneš,tak je to moc |
| |
|
Stef | Tuesday 25 April 2006 - 21:36:02 | | |
NIO: Taky by mě docela zajímalo jak moc velkou silou se to zkouší. Je mi jasný, že rozvoďák, když se napne, tak moc otáčet nejde. A prohýbat taky moc nejde... a pak už hodně záleží jak velká síla se na to použije. Nejde to třeba k něčemu přirovnat? Třeba asi stejná síla jako když šroubuju vrut do lamina ... Já vím, že to je takový blbý přirovnání...
Prťka: Ještě že tady někdo ví to s těma ryskama. V knížce je to psaný nejasně a pokud to člověk ještě nedělal na tom autě, tak je z toho zmaten... Všechno je vždycky popsaný na měřící připravek. Ale ten jak tak koukám nikdo nikdy nepoužil ?lola |
| |
|
prťka | Wednesday 26 April 2006 - 08:33:41 | | |
Tywe chlapci...už jsem chtěl něco napsat včera...ale smázl jsem to...pak tam naštěstí něco napsal Nio...a dnes,taky raději nenapíšu,musel bych být dos vulgární....jak je mým zvykem... Štef prosím tě ,kdy konečně napíšeš ,jaký motor máš
[ Upraveno Wednesday 26 April 2006 - 08:34:38 ] |
| |
|
Václav GT | Wednesday 26 April 2006 - 09:15:48 | | |
Štef má C20NE, r.v.95, Prťko. Pravda, v tomto vlákně to nenapsal. A cože to napsal NIO? Že hodnoty udávané výrobcem vozu jsou k ho*nu .... (jak to, že na to automobilky ještě nepřišly a naprosto všechny píšou dílenské manuály pro servisy a v nich udávají tvrdošíjně zas a znovu různé hodnoty ve fyzikálních jednotkách?? (mm, mikrometry, Newtony, Newtonmetry.Bary, sekundy atd.) A ono je to zatím všechno k ho*nu .... |
| |
|
Koudy | Wednesday 26 April 2006 - 09:34:00 | | |
Víš proč? Protože v dnešní době musíš mít ISO a spoustu jinejch kravin ,aby jsi mohl ten servis vůbec provozovat, a na jakejkoli úkon vypracovanej technologickej postup (reklamace atd.) Takže prakticky nemůžeš utáhnout matku bez momenťáku, ponáč co kdyby náhodou. Jinak to dělám stejně jak NIO. |
| |
|
prťka | Wednesday 26 April 2006 - 09:47:37 | | |
Moje poslední poznámka...nebo mě z toho vlákna vomyjou...když máš napínací kladku,tak jak jsem popsal...když nemáš ,tak jak popisoval Nio...když jsi blbéj...a neumíš silou otočit rozvodový řemen kolem své osy na nejdelší straně..(silou)...tak se na to vyser a řekni své ženě ať ti s tím otočí....u šroubů a u matic,kde jich je víc...např. utažení hlavy...tam je momenťák zapotřebí..neb ,každý šroub musí být utažený stejně |
| |
|
Václav GT | Wednesday 26 April 2006 - 10:52:28 | | |
Koudy napsal ...
Víš proč? Protože v dnešní době musíš mít ISO a spoustu jinejch kravin ,aby jsi mohl ten servis vůbec provozovat, Technické manuály k montáži se vypracovávají již několik desetiletí a to o nějakém systému ISO nebylo ani vidu, ani slechu, přičemž první metrická konvence (soustava měr a vah) byla poprvé mezinárodně přijata roku 1876. Popis úkonu: utáhnout tak akorát - se dá použít pouze při přímém přenosu zkušenosti na dílně. Zkušený praktik (co už něco zažil) dotáhne a toho méně zkušeného nechá, aby si na to vlastníma rukama (vlastní silou) sáhl. Pro přenos informace na dálku (internet, kniha, telefon) je tento způsob nepoužitelný. Tvrdit tedy, že udávání fyzikálních hodnot je k ho*nu je sice vysoce frajerské (uznávám), ale to je tak všechno (tazateli to nepomůže). |
| |
|
|