Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Cepy rizeni - demontaz |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Doufam, ze se tu primo rizeni nejak neprobiralo, aspon jsem nenasel zadne vlakno. Mam totalne v pytli pomocny cep rizeni (levy na spojovaci tyci) a dnes jsem se skoro cely den snazil to nejak rozebrat - jeste se nepovedlo a premyslim co s tim. Ted to drzi uz jen na pace, co je od volantu. Myslel jsem, ze to pujde sundat s celou pakou, matku na hrideli jsem povolil a vypada to, ze je tam tisicihran - ale bud je kvalitne zarezly, nebo je to kuzel - za boha nepovoli. K cepu se zadnym stahovakem nedostanu. Nez se rozhodnu koupit novou spojovaci tyc a vezmu na to flexu a vrtacku - ma nekdo napad, jak na to? (cepy na tyci uz nejsou zrovna ve forme, ale jeste by neco vydrzely...) K samotnemu pomocnemu cepu - je to pouzdro a cep, oboje kvalitne v pr.eli, ale vypada to, ze mezi tim, nebo aspon nakraji byla guma - jak to vlastne vypada? Pokud vyndam spojovaci tyc, tak bych rad sundal paku z cepu (na aute to nejde - chce to sverak) a prelisoval pouzdro, nebo koupim novou paku a tu starou sundam flexou, ale to se mi moc nechce. Pokud ma nekdo osvedceny postup, sem s nim. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Nedávno jsem měnil všechny čepy až na pomocný ten byl o.k ale normálně jsem vzal palici bez násady jako kovadlinu jsem ho opřel o jednu stranu čepu a z druhý strany jsem to vzal druhou palicí a šlo to jako nic. _; Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | No to jde, pokud se k tomu dostanu a da se do toho poradne prastit - krajni u kol takhle resim, dle klasika, zalezi na tom, jak se do toho prasti ?lola Ale ta zku. zas. spojovaci tyc drzi na ty pace na hlavni hrideli a tam je pristup jak k penezum... Jak jsem psal, pul dne tvrde prace a nic... Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Já nepsal že je tam dobrej přístup ?lola ale že jsem to takhle dělal. Myslím že jsem tam musel hledat polohu kde se do toho dá praštit.Stahovák se tem nevejde. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | jardaB: Musím konstatovat, že ten levý pomocný čep řízení je totální svině. O víkendu jsem dodatečně dodělával servo do áčkové Omegy, která ho neměla a s tím čepem jsem strávil 3 hodiny. Skončilo to tím, že jsem vyndal převodku řízení kompletně s celým řízením, jen jsem odpojil vnější čepy u kol. Je tam hlavní problém v tom, že čepy mají kuželovou dosedací plochu, ale ten jediný u převodky řízení má v té dosedací ploše vybroušený prstenec, díky kterému to drží dvakrát tolik. Mlátil jsem do toho, až jsem ohnul tyč řízení a nepovolilo to. Taky jsem zkoušel sundat matici 32mm na převodce a stáhnout - taky bez výsledku, vše kvalitně zarezlé. Jedině stočit kola doprava, podepřít páku řízení heverem, aby to nepružilo a mlátit a mlátit... Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
avel |
| ||
Host | Tak tohle jsem øešil na podzim když jsem mìnil spojovaèku. Nakonec pomohlo prostrèit pøes motor zvrchu dlouhou kovovou tyè nasadit na èep a praštit šlo to pak lehce i když ta tyè trochu pružila. Jo musí na to být ale dvd lidi jeden to dole musí zapøít. doufám že ti to trochu pomùže. _; | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | No nad tim jsem taky premyslel, ale nemel jsem dojem, ze tam u V6 neco prostrcim, kazdopadne proverim. Zatim jsem se k tomu nedostal. Jednalo se o sundani paky z tyce rizeni, nebo vyrazeni cepu spojovacky z paky? Mimochodem, za kolik se da poridit ta spojovaci tyc a kde nejlip? To by problem resilo (flexa+vrtacka) _; Kazdopadne jsem se trochu lekl, kdyz jsem do vseho moznyho pul hodiny rezal kladivem, tak mi doslo, ze bych mel odpojit baterku - zas tak citlivy ty pytle nejsou, pokud teda fungujou ?lola [ Upraveno Friday 22 December 2006 - 13:02:58 ] Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | jestli myslíš tu středovou tyč co vede od řízení k pomocnýmu čepu tak ta je asi za 2.500,- Odkaz _; Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
avel |
| ||
Host | Já to dělal na 2.5 td ale jak je to s prostorem u bezinu v6 to nevím.Nejsem automechanik ale já mám na omeze pouze jeden pomocný čep a to na pravé straně,na levé je jenom páka na převodku řízení a tam by vůle být neměla.Ten čep co potřebuješ vzrazit je na spojovací tyči a tam se použil postup co jsem psal dříve,protože pod autem to nešlo ani za zlatý prase. ?lola | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Tak jsem vse uspesne demontoval, na tom cepu, co je na spojovaci tyci rizeni k pace od hridele volantu jsem se vyradil. Nakonec jsem to podlozil drevenyma hranolama, pod tyc co nejbliz k cepu vrazil kilovy hranol zeleza, heverem to na to lehce spustil a trubkou vedle motoru cep vyrazil - lehke to ovsem nebylo. Cep na pomocne pace pak uz ve sveraku povolil hned. Stare pouzdro vyrazeno, nove nalisovano (to radsi nebudu pro slabsi povahy rozepisovat, ale dopadlo tak ze je proste funkcni i kdyz trosku odrbane ?lola ) Je to sestava trubka-guma-trubka a na tom starem nezbylo z te gumy nic... Takze se jeste pustim do tech svodu a pak to dam vsechno snad dokupy _; Myslim, ze pristi rok budu muset vymenit i tu spojovacku, uz aspon vim, jak na to. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |