Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
zadřený motor ? |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Pája |
| ||
Pája Uživatel #646 Registrován: Thursday 16 March 2006 - 13:03:59Příspěvků: 168 | Tak jsem si dneska měl přivézt OB 2.0 16v ze servisu. Ale přitahnul jsem si jí na laně stejně, jako jsem jí tam odtáh. Původně se motor točil, ale nenaskočil. Když už ho mechanik nastartoval, tak zjistil, že nemaže, tak vyměnil olejové čerpadlo. Takže motor začal mazat, ale běžel nepravidelně. Tak napojil diagnostiku, a když načítal závady (projížděl systém), tak prej v motoru začalo tukat , až se zastavil. Teď se ani nehne (nejde otočit klikovkou ani ručně). Asi bude zadřenej. Chtel bych se zeptat, jestli je možný,že by udělal chybu v montáži olejovýho čerpadla a něco se uvolnilo a tím se motor zadřel ? Nebo už mohla být chyba v motoru. 1. Opel OMEGA B 3.0 MV6 -X30XE 2. Opel OMEGA B 3.0 MV6 -X30XE 3. Opel KADETT 2.0 GSi -C20NE 4. Mercedes-Benz V 230 TD | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | No mozne je vsechno, nezbyde, nez to rozebrat. Kdyz nejde mazani treba i chvilku, tak muzou byt skody velke. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Pája |
| ||
Pája Uživatel #646 Registrován: Thursday 16 March 2006 - 13:03:59Příspěvků: 168 | Takže stačí zkoušet startovat cca. 30 min. a jednou tak 0,5 km pustit z kopce a pak už to nezachrání ani nový čerpadlo ? 1. Opel OMEGA B 3.0 MV6 -X30XE 2. Opel OMEGA B 3.0 MV6 -X30XE 3. Opel KADETT 2.0 GSi -C20NE 4. Mercedes-Benz V 230 TD | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Pája: Shoď vanu motoru, rozpoj ojnice a uvidíš, jestli jsou rozmáznuté šály. Častěji se zadírá ojniční ložisko, než hlavní uložení kliky. Půl km z kopce dokáže pohřbít motor, když neběží čerpadlo. Pokud se teda potvrdí, že jsou kousnuté šály, tak pak jedině nechat přebrousit kliku, dát nové šály s rozměrem na 1. výbrus a oprava by neměla být nějak astronomicky drahá. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Legend napsal ... Pája: Shoď vanu motoru, rozpoj ojnice a uvidíš, jestli jsou rozmáznuté šály. Častěji se zadírá ojniční ložisko, než hlavní uložení kliky. Půl km z kopce dokáže pohřbít motor, když neběží čerpadlo. Pokud se teda potvrdí, že jsou kousnuté šály, tak pak jedině nechat přebrousit kliku, dát nové šály s rozměrem na 1. výbrus a oprava by neměla být nějak astronomicky drahá. Když bude mít štěstí tak budou jen mázlí šály a klika bude o.k Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
RRAAFF |
| ||
RRAAFF Uživatel #519 Registrován: Monday 19 December 2005 - 10:51:16Příspěvků: 965 | A jak se vlastně dá poznat, že olejové čerpadlo třeba maže málo (že ještě kontrolka nesvítí). Dá se vlastně nějak předem poznat, že už toho má dost a chce vyměnit? Jinak o této závadě tady toho moc není, aspoň jsem toho tolik nezaregistroval, takže to asi moc časté nebude. Opel Vectra B 1,8 16V sedan 307 000km, již není Škoda Fabia Combi 70kW, 2023 | ||
| |||
omegalukin |
| ||
Host | Jsme sice na fóru Opel, ale mám k tomu jednu poznámku z jiného auta. U starých Subaru Leone se vždy poté, co motor začal "cvakat" (asi ventily) měnila ozubená kola olejového čerpadla, neboť čerpadlo již nebylo schopno dodávat olej potřebným tlakem. Byly snad tři rozměry - podle vůlí. Slyšel jste někdo něco podobného u dnešních aut? Já mám O-B 2.0 16V a při studeném motoru se mi ten zvuk motoru vůbec nelíbí. Vím, že "ťukání" mohou způsobovat např. načatá zdvihátka, ale... | ||
| |||
prťka |
| ||
Host | Tak ještě já..nevím přesně očem je řeč...cvakání ventilů...ale můj názor. Když třeba jedeme do kopce se špatným převodem a přidáme plyn, tak se nám z motoru může ozvat takové cvakaní. Hlavně u starých škodovek to bylo patrné...lidově se tomu říká, že cvakají ventily. Ale to žádné ventily necvakají to je jenom takový lidový název pro toto dění. Trochu teorie...hydraulické zdvihátky,aby fungovaly jak mají musí být natlakované olejem. Ale protože máme starší auta, tak už tolik netěsní a olej přes noc částešně vyteče. Po nastartování chvíli trvá než se zase natlakují. A nejsou to jen zdvihátka...v motoru má vše větší vůle a než se to vše zahřeje, tak to tam vše ťuká a bublá prostě je třeba si uvědomit to co jsem si uvědomil už dávno....mám starou kraksnu a hotovo...každých 15 000km kvalitní olej a neřeším....samo bavím se o normálu ne o nějakém extrémním rachotu i za tepla | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Pájo, nevím, proč jsi tam své auto původně do toho servisu dával - co bylo příčinou tvého požadavku na opravu, ale to by mělo být přesně uvedeno na zakázkovém listu. Každopádně bych se zrovna podíval na to, zda se někde v mé blízkosti nevyskytuje soudní znalec z oboru automobilismu - opravárenství a zkusil s ním dát řeč a případně že by vyhotovil znalecký posudek - proto bych se do motoru zatím nedíval. Nechal bych to na něm. Posudek možná bude stát 3 litry, ale risknul bych to, protože ten by mohl pak být dále brán jako podklad k žalobě na tento servis s žádostí o náhradu škod. No, pro mne z toho plyne to poučení, že si asi v nejbližší době koupím ten samý budík, jako mi ukazoval VGT před Vánocemi, když jsme se setkali tady u nás v Mostě. Měření tlaku oleje! A budu mít klid! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Ypere prosímtě kde bere takovej budík informace? asi by se mi to taky líbilo.Zvažoval jsem i tlakoměr na plnící vzduch.Nemám s tím žádné zkušenosti. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |