Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Chyba v ABS |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Motýlek |
| ||
Uživatel #1193 Registrován: Wednesday 11 July 2007 - 18:51:16Příspěvků: 100 | Zdravím všechny,mám takový zvláštní problém s ABS,pokusím se ho popsat jak se to chová:Po zapnutí klíèku v elektronice ABS zacvakají relátka,zøejmì test,kontrolka ABS a TC zhasne,vše v poøádku,když se auto rozjede jedno v jakém smìru a po dosažení urèité rychlosti,zhruba rychlost chùze se ozve zvuk asi èerpadla v ABS tak na dvì až tøi vteøiny,v ten moment se pøibrzdí auto,brzdy se vùbec nedotýkám a vìtšinou se rosvítí kontrolka,tento jev se projeví pouze pøi prvním rozjezdu po nastartování,bìhem jízdy se pak mùže zastavovat a rozjíždìt a vše je OK.Na diag.to napsalo chybu ,,relé èerpadla zpìtného chodu,,Èidla to asi nebudou,to by mìlo snahu spíš brzdu povolit.Oddìlal jsem kryt elektroniky,relátka tam jsou dvì 12V/50A,teï který je který,jsou letovaný i tak by nebyl problém je vymìnit,jen je sehnat.Ptám se jestli nemìl nìkdo tento problém a co s tím provedl.Dík za radu. omega 2,5V6 Omega B. 2.5V6 X25XE Irmscher | ||
| |||
iopkek |
| ||
Host | Osobně bych si tipnul na "špatný" signál od čidla - buď vadné čidlo, nebo "protikusy" čidla, případně vadná ŘJ ABS. ABS se aktivuje až od určité rychlosti a ŘJ může vyhodnotit signály od čidel jako informaci k aktivaci. ??? | ||
| |||
Motýlek |
| ||
Uživatel #1193 Registrován: Wednesday 11 July 2007 - 18:51:16Příspěvků: 100 | Jak poznám jestli je čidlo v pořádku,dá se nějak změřit?moc na to nesázím,neboť si myslím že by to diag.napsala,alespoň doufám.Elektronika by měla brzdu spíš odlechčovat,ale stát se může všechno.Nedal by se sehnat popis,schéma a funkce ABS,možná by to mohli mít v autorizovaném servisu,já tam ale nikoho neznám.Pomůže někdo? Omega B. 2.5V6 X25XE Irmscher | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Zkus vypnou TC co to udela - ABS by bez seslapnutyho pedalu brzdit nemelo TC jo. | ||
| |||
Motýlek |
| ||
Uživatel #1193 Registrován: Wednesday 11 July 2007 - 18:51:16Příspěvků: 100 | To skusím,to mě nenapadlo,měl jsem za to že TC reguluje výkon motoru,že to přibržďuje kola jsem nevěděl,když by to pomohlo tak co s tím? Omega B. 2.5V6 X25XE Irmscher | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Zalezi na motoru (myslim ze u Vectry ve slabsi motorizaci to jenom pribrzduje) a na rychlosti, v male rychlosti a mirnem prokluzu je ubrani vykonu motoru neefektivni. | ||
| |||
Motýlek |
| ||
Uživatel #1193 Registrován: Wednesday 11 July 2007 - 18:51:16Příspěvků: 100 | Jak to funguje to nevím,ale když bylo náledí,tak jsem mohl šlapat na plynový pedál jak jsem chtěl,začla blikat kontrolka TC a jelo si to po svém,tak to asi funguje,v té době se tedy ta chyba neprojevovala,jak by se to chovalo teď,nevím. Omega B. 2.5V6 X25XE Irmscher | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Já si také myslím, že to spíše vypadá na poruchu TC - resp. že to způsobuje TC. Tahle mrcha totiž stále porovnává otáčky všech čtyř kol - zda jsou shodné a v případě že nikoliv, tak podle vyhodnocených údajů (ABS - měří otáčky na každém kole a případně dalších čidel na autě) si pak řekne, že je auto ve smyku a snaží se jej dostat do přímého směru tím, že přibržďuje nezávisle některá kola aktivací brzdového systému - to se projevuje svakáním relátek. Myslím si, že na funkci téhle vymoženosti má vliv i dokonalá sbíhavost auta - zejména souosost přední a zadní nápravy. Ale hlavní vliv na to mají údaje z čidel ABS na jednotlivých kolech. Čidla být špatná nemusejí, protože to by se rozsvěcovala kontrolka na palubce-ABS. Mohou být zanesené hřebenatky - ozubené kolečko, ke kterému doléhá snímač ABS a které vlastně mění elektromagnetické pole vytvářené čidlem ABS a následně indukci čidla. Takovouhle věc zde, za mé působnosti v klubu, tuším řešíme poprvé. A možná že to i bude ono relé zpětného chodu čerpadla na systému brzdové kapaliny - je to přeci jen elektronická součástka a ta se mohla pokazit. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Motýlek |
| ||
Uživatel #1193 Registrován: Wednesday 11 July 2007 - 18:51:16Příspěvků: 100 | Ráno jsem zkoušel před rozjezdem vypnout TC,a dopadlo to stejně,k rosvícené kontrolce TC se přidalo i ABS,z toho usuzuji,že protisklus to nebude,když nebyl aktivní tak by neměl ani detekovat chybu kdyby tam nějaká byla.Tak zbývá asi problém s ABS,ted jde o to kde.Nejčastěji to udělá po delším stání,když se nastartuje párkrát po sobě tak to přestane,sice ten zvuk se objeví ale né tak zřetelně,takže to tu chybu nezaznamená.Nevím jestli diag.hlídá i protékající proud,v tom případě třeba opálené kontakty v relé by to mohly dělat. Omega B. 2.5V6 X25XE Irmscher | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Diagnostika hlídá napětí. Klasickým příkladem jsou např. u mne ranní zimní starty, kdy baterie je tak na hranici životnosti. Sednu do auta a zapnu klíček. Proběhne test - pozhasínají všechny kontrolky, vyjma mazání a dobíjení. ABS zhasíná jako poslední. Nastartuji a téměř okamžitě se mi rozsvítí ABS, protože jak jsem psal, baterie je před smrtí a poklesne na ní výrazně napětí. To vyhodnotí diagnostika a udělá znovu test či kalibraci čidel ABS. V létě, kdy baterie nedostává takovou čočku při startech a kdy ji navíc ještě necucají žhaviče, tak se to neděje. Neděje se to ani v zimě, pokud dobiju baterii síťovou nabíječkou - vydrží to ale asi tak 14 dní maximálně. U dělám to za zimu tak 3x a pak mne přestane bavit ji stále vyndavat a zandavat a tahat se s ní. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |