• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega tuning
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
navýšení výkonu motoru
Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5 6
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
vrgadaa
Tuesday 25 March 2008 - 07:02:14 Citovat
Host
ted vazne, zkus prolezt calibraweb, tam se tuni kazdou chvili a urcite tam budou odkazy na ladicske firmy. V calibre je 2,5i V6, takze se jiste dostanes i na odkazy k MV6. Ale podle mne bych ty penize radeji vrazil do pekny dovolene. Jinak ma rad koupit jine vykonejsi je samozrejme riskantnim, protoze sve auto znas a lidi auta prodavaji vetsinou zanedbana pred drazsimiinvesticemi, brzdami pocinaje rozvody konce.
...
pokud chces zustat u opla, tak krome kompresoru MV6 prichazi jeste do uvahy starsi generace, mou propagovany c30se a jeho vykonejsi varianty. Nedavo nabizeli na ebay 4litra-to ma pres 200kW a to uz jsou zase auta o kterych si myslim, ze si je jejich majitele hledi (bohuzel i nechaji zaplatit). Levneji se snad da jeste poridit vykony motor v senatoru, ale tam je to vetsinou automat
...
Osobne bych se na to vykaslal. Ted jsem zjistil, ze i ten slaboucky c20NE, co jsem koupil jako druhe auto do rodiny docela jede (teda cekal jsem to o mnoho horsi ve srovnani s dualramem). Zaplatis spoustu penez a vysledek za t yp neize pravdepodobne nestoji (ale s chipnutym autem jsem nejel). NIcmene si to predstavuji jako jizdu na LPG a pak na benzin (no rozdil tam sice je-ale nic zasadniho)
JardaB
Tuesday 25 March 2008 - 07:03:16 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Ja bych se trosku bal, ze po provedeni vyse zminenych uprav bude motor trosku nenazrany... Mam dojem, ze celkem rozumna spotreba pri poklidne jizde, celkem vyjimecna pro tyto objemy, je dana prave tim naladenim ECO. Ten motor ozije proste pri vysokych otackach a v ustalenem stavu, jinak je naladen spis na komfort. Navic u Omegy ma do jiste miry ladene sani - prepinane rezonancni komory, to by melo zlepsovat parametry ve strednich a vysokych otackach.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
walto
Tuesday 25 March 2008 - 07:48:12 Citovat
Host
Ono s tymi upravami je trochu problem. Ked nemas motorovu brzdu, moc toho nedosiahnes, lebo nemas spatnu vazbu o tom co si urobil.
Neovereny zasah do motora moze vyrazne skratit zivotnost.
Osvedcene ale mam:
- zlicovat zberne vyfukove potrubie s hlavou
- detto na sacej strane
- vylestit kanaly v hlave
Zlepsi sa vykon. Sice nie o moc ale ide hore. Tym padom ide dolu spotreba pri beznom jazdeni.
Netreba zabudat aj na to, ze ak zdvihnes podstatne vykon, asi by bolo potrebne zmenit i spojky na kardane, poloosy a pod. Neviem na aky vykon a krutak je konstruovana prevodovka.
Pred namontovanim nejakeho kitu doporucujem zmerat na brzde vykon motora a priebeh krutaku a to iste urobit za porovnatelnych podmienok aj po uprave. Ak je motor uz zrely pre GO, je mozno vychadzat aj z údajov vyrobcu a meranie pred mont kitu vynechat.
Mozno lepsie riesenie je montaz V8, to je zase moj sen.
vrgadaa
Tuesday 25 March 2008 - 10:36:04 Citovat
Host
predpokladam, ze spotreba se neresi, ucinnost benzinoveho motoru je nejaka (tipuji ze kolisa okolo 30 procent-znalci urcite vi presne), takze vetsi vykon urcite prinese i vetsi spotrebu-teda pokud se bude vyuzivat. Pri volnobeznych otackach kadle-kadle by to mohlo jet po venku i relativne usporne. A zatlacit do sedacek-na to podle mne staci zrychlovat na nizsi stupne a radit v otackach. Na jednicku to urcite jede 50, na dvojku skoro 100 a na trojku pres 130, cimz jsou pokryty rychlostni limity mesto/silnice/dalnice a zbyvajici dva stupne jsou jen pro uspornou jizdu (s urcitym rizikem, ze klikovka vypochoduje blokem ven:-). Ale pokud jste se nekdy na youtube divali na to nocni zrychlovani lotus-omega 0-300km/hod, tak taky zrychluje jen na petku a 6ku tam da teprve pri snizovani rychlosti az pokus o prekonani stupnice tachometru skoncil.
Yper
Tuesday 25 March 2008 - 14:29:13 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Pánové, negativismus některých z Vás mne kolikrát dostává do varu! (ner!
Už tím, že si člověk koupí značku Opel, tak má o zábavu vystaráno. Copak se Vy také necháváte ovlivňovat od Ochcáfkářů a majitelů jiných značek radou typu: "kup si jiné auto a nemusíš nic ladit a tunit!" ?
Nenecháváte, takže pokud Brenky chce dělat to co dělat chce, má přístup k materiálu a vybavení, tak ať hergot tuní - od toho tady ta poradna je.
Já jsem z Vás, z celého klubu, nejstarší, ale kdybych byl ve svých názorech tak konzervativní a zkostnatělý jako řada z Vás, mladších, tak to bych si raději hodil mašli!

Takže Brenky, chceš-li tunit, tuň a na škarohlídy nehleď. Počítám, že své auto máš rád, máš k němu citovou vazbu a máš jej současně i jako koníčka. Je to nejlepší způsob jak něco dělat, naučit se to, získat zkušenosti a mít potěšení z toho, že to, jak jede, je hlavně tvá zásluha.

Já se chystám letos v létě vyměnit rozvody a to i přesto, že mám řetěz. Auto už má naježděno 250 litrů a i přes prognózy, že je navěky(rozvodový řetěz), tomuto tvrzení moc nevěřím. Sám napínák má omezené možnosti a vytahaný řetěz, delší články na něm, nejsou zárukou správné funkce časování.
V okamžiku, kdy shodím hlavu, tak půjdou na přebroušení i ventily a ty navíc upravím na brusce tak, že jim zmenším rádius přechodu dříku na ventilovou hlavu - tím začínají všechny úpravy na závodních autech. Přebroušení sedel je pak další nutný krok.
Všechny řemenice budou nahrazeny za duralové z důvodu zmenšení setrvačných sil - altík, vodní čerpadlo, napínací kladka (bude vyměněno i ložisko), a řemenice na klice.
Provedu slícování sacího bloku na sací kanály a jejich vyleštění. Pak slícování litinových svodů na hlavu motoru.
Vsadím Intercooler (koupil jsem téměř nový - nepoškozený a nezaolejovaný) za 700 Kč na vraku. Potrubí k němu a od něj bude z nerezu s gumovými spoji. Bude umístěn na pravé straně u spodního průduchu - vedle místa mlhovky.
Provedu srovnání setrvačníku a jeho odlehčení minimálně o 1 kg - už jsem to dělal několikrát pro své známé. Pak se provede jeho vyvážení s nasazeným přítlačákem - jako komplet je to nejlepší způsob vyvážení.
Vyměním pístní kroužky a vyleštím spalovací prostor hlavy motoru a hlavu pístu.
Lágry měnit asi nebudu, ale tím, že je budu muset demontovat, tak pak je dám nazpět a utáhnu je novým momentem.

Proč to všechno budu dělat? No proto, protože kdybych si koupil jinou jetinu, tak do ní budu muset investovat stejně tak jako tak! Jak bylo napsáno už některým přede mnou. Ten, kdo prodává, tak zejména proto, že nechce do nutné opravy investovat.
A já vloni investoval do komplet celého popdvozku, jakožto nejdůležitějšího bezpečnostního prvku auta, takže vím, že mi další 4 roky vydrží bez nutnosti investovat.

Takže kdo chce tunit, ať tuní - i když to není to pravé slovo pro ty z nás, co je to baví si s autem hrát! _;

[ Upraveno Tuesday 25 March 2008 - 14:35:51 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Tuesday 25 March 2008 - 14:41:40 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jo a ještě jsem zapomněl, že půjde srovnat pro jistotu i hlava a nějakou tu desetinku snížit - tam budu ale muset laborovat s pastelínou na hlavě pístu, abych věděl o kolik si to mohu dovolit.
Kromě toho upravím turbo - zvýším úpravou difuzoru jeho účinnost - jako jsem to udělal na svém modelářském tryskovém motoru vlastní konstrukce.
Změním systém sání, kdy odpojím rezonanční trubici, která tam nic nezvyšuje, ale je spíš u dieselu na závadu a kdy zvýším průchodnost sání a možná zařadím před turbo a nebo za něj (podle toho zda vyrobím dmychadlo s větším statickým a nebo dynamickým tahem) elektroturbo s volnoběžkou.
VGT už mi ten správný modelářský motor sehnal a elektrospojku už mám také.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
vrgadaa
Tuesday 25 March 2008 - 15:13:07 Citovat
Host
2yper a to vsechno proto, ze jsi si zpocatku vybral slaby motor? . Radeji 3 smajliky, aby ti nebouchly saze.
.....
Ale jinak souhlas rozvodovy retez taky neni na veky (mam ho uz vymeneny-alespon dle slov prodavajiciho:-), ale stejne jako katalyzator na zivotnost auta. Akorat, ze ta se neustale zkracuje, takze stara auta pul milionu km a vice a nova tipuji s bidou tak na 200tkm. Dokonce se pry rusi i takove samozrejmosti jako hydraulicka zdvihatka ventilu a njine zbytecne vychytavky na motoru
...
Jenze ac urcite mladsi tak si opravdu myslim, ze auto je predevsim na jezdeni a ne na traveni casu. Takze koupit zanedbanou ojetinu vychytat muchy po predchozim majiteli (bohuzel nutne) a pak vicemene jen jezdit je muj nahled na vec. A podle pozadavku vybrat i motor. Chci-li svezeni tak neco v 6hrneckach pres 200 koni a neni zapotrebi resit tuneni. Chci-li neco usporneho tak jen 4hrnecky. Vse v benzin/lpg protoze v mych cenovych relacich nemuze byt z principu dobra nafta
...
Ale je fajn, ze si kazdy muze vybrat, co mu vyhovuje, ne?
walto
Tuesday 25 March 2008 - 15:22:07 Citovat
Host
2 Yper - niekedy sa na hotové dielo prídem pozrieť. Daj vedieť na Email alebo na +421 903 644776.
qpc
Tuesday 25 March 2008 - 15:48:52 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
walto: tak přijed na srazík,třeba dorazí na podzim i Yper se svojí repasovanou vektrou

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


qpc
Tuesday 25 March 2008 - 15:55:56 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
Yper: před takovou prací smekím předem..Hlavně to nafot..

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5 6  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1605 sec,0.1096 z toho dotazů.