Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Sintra :: SINTRA :: Sintra podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Brzdy |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Hujer |
| ||
Host | Potøeboval bych poradit s brzdama. Když potøebuji zpomalit tak ze 110km na 80km tak citím na pedálu brzdy slabé vibrace. Pøi menší rychlosti to vùbec nedìlá. S volantem to ani nehne. Vymìnil jsem pøední kotouèe + destièky a situace je naprosto stejná - nic se nezmìnilo. Tak co zkusit dál? Zadní zánovní kotouèe od pøedešlého majitele stoèit? mùžou to dìlat pøední ramena? Mám takový dojem, že na pravém rameni je vymaèkanìjší ten pøední gumový silentbok co je blíž k nárazníku. Neví nìkdo jestli tento silentblok je zámìnný z jiného vozu pøípadnì jej vylisovat z levého použitého ramene a použit na pravé jestli to jde? V druhovýrobì se nedìlá a u Opla mì nebyli schopní zjistit jeho cenu, jen celé rameno za 10 tyèek. Budu rád za každou konkrétní informaci. | ||
| |||
vector |
| ||
Host | Vibrace na pedálu jsem měl taky, naprosto stejný případ, taky po výměně kotoučů a destiček, časem si to sedlo a je klid. !!(a) Silentbloky v ramenech to nedělají, při brzdění se vymezí vůle, to je nesmysl. Ten silentblok se dá vyměnit, ale je na to potřeba lis. | ||
| |||
Lhex |
| ||
Host | Hujer: to je nějaká nová sintra? má hliníkový ramena? jinak silentbloky se doporučují spíš originál. Napodobeniny tam nevydrží. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Ty kotouce si menil za novy, nebo pouzity ? | ||
| |||
Hujer |
| ||
Host | Kotouče jsem na předku měnil protože už byly sjetý pod 30.7mm. Hlavní důvod ale bylo právě to vybrování. Dal jsem tam funglovky Pilenga a destičky Icer nebo tak nějak. Bohužel stav setrvalý nic se nezměnilo. Martas: Jak jsi přeišel na hliníkový ramena? Silentbloky ramen se v druhovýrobě na Sintru vůbec nedělají. U Opla sice silentblok je vedený pod nějakým katalogovým číslem jako samostatný díl ale prodavač nebyl schopný mě říct zda je shodný z nějakého jiného typu auta a zda je záměnný pravý za levý a naopak. A prý vůbec není ani v německu. Mno ale to neřeší to vybrování. | ||
| |||
Lhex |
| ||
Host | hliníkový - odhaduju podle ceny a že je to všechno vcelku.. totiž nepíšeš co je to za auto (rok a motorizace) | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Hujer: ..jde o to, jak jsi výměnu kotoučů a destiček provedl. Pokud takovou výměnu uděláš, tak závada může přetrvávat dál, protože po montáži těchto dílů je potřeba na zhruba na 200-300 km přizpůsobit této skutečnosti i styl jízdy. Tzn. nejezdit rychle a brzdit mírně a krátce a kotouče nepřehřívat. Pokud tohle neuděláš, tak i nové, silné kotouše se zvlní. Nejčastější příznaky poruch u nových kotoučů a destiček pak jsou: Nesprávné utažení kotoučů - trhliny na povrchu - vibrace ihned po montáži a sešlápnutí brzdy Nadměrné utažení kotoučů - silné vibrace už po několika prvních kilometrech Házivost kotouče - mimo specifikovanou toleranci montáže - vibrace ihned při zahájení jízdy. Nedostatečný záběh - změna povrchu v důsledku přehřívání - počáteční vibrace se stále zvětšují Vznik trhlin - přehřátí kotouče při jeho poč.záběhu - vibrace až destrukce kotouče Špatně umístěné destičky vůči sobě - vibrace v důsledku teplotního počkození - kontrola/oprava třmenu brzdiče. Zanesení třecím materiálem z destiček a následné přehřívání kotoučů - vznik vibrací a jejich postupné zvyšování - Používejte poze třecí materiály, které jsou vhodné pro příslušný typ brzdy a vozidlo (Chci jen uvést, že tohle bývá dost častou chybou u vetšiny motoristické obce, protože dali na rady "zkušených závodníků" a "automechaniků" - Brembo a Ferrodo to je to nejlepší __; V každém případě bych zkontroloval povrch kotoučů! Nesmí mít sklovitý povrch (vnik cementitu), nesmí vykazovat stopy po přehřátí - jakákoliv změna barvy povrchu a to i malilinkatá (červená, fialová, hnědá...) Nesmí být na povrchu žádné šedivé šmouhy či kolečka (jakoby malé modřiny). Kontrola povrchu, zda na kotouči nejsou drobné prasklinky. To samé nesmí vykazovat ani vnitřek kotoučů - tedy ta část, která není vidět a je přiložena na nábu kola. Vybráno z katalogu f.ELIT - Průvodce závadami brzdových kotoučů. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Luke |
| ||
Host | Jo jo brzdy. To je alchymie! Před rokem jsem si koupil nové kotouče HPR (děrované a drážkované) opravdu cool. Máme je na služební Octávii a na jednom Mondeu. K tomu jsme dali měkké destičky nějaké levné, už nevím značku. Na mondeu mají ty brzdy nalítáno už 29tis na Octávii přes 60tis a brzdný účinek je brutální. Máme ještě ve firmě Fabii RS a ta nemá tak vostrý brzdy jako ta Octávka. A co se nestane, koupil jsem si je na Opla Astru. A teď je po cca 12ti tisících vyhazuju do koše.Stáli Přes 5500,-. Z neznámých příčin se asi brutálně přepálili, nebo tomu nerozumím, nijak drasticky nebrzdím. Už na nich nebrzdí žádný destičky, zkoušeli jsme Ate i Ferodo a na těhle kotoučích nic. Nevím co jim je ale auto prostě nebrzdí. U vnějších krajů kotouče je podezřelá tmavá drážka a celý kotouč je takový ztmavený nepěkný. Je však zajímavé, že na tý vochcávce a Mondeu je to bez problémů. Prostě Opel jsem nasranej právě jsem koupil Ate PowerDisc kotouče a jsem zvědav co to s tím udělá. | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | Luke napsal ... Jo jo brzdy. To je alchymie! Před rokem jsem si koupil nové kotouče HPR (děrované a drážkované) opravdu cool. Máme je na služební Octávii a na jednom Mondeu. K tomu jsme dali měkké destičky nějaké levné, už nevím značku. Na mondeu mají ty brzdy nalítáno už 29tis na Octávii přes 60tis a brzdný účinek je brutální. Máme ještě ve firmě Fabii RS a ta nemá tak vostrý brzdy jako ta Octávka. A co se nestane, koupil jsem si je na Opla Astru. A teď je po cca 12ti tisících vyhazuju do koše.Stáli Přes 5500,-. Z neznámých příčin se asi brutálně přepálili, nebo tomu nerozumím, nijak drasticky nebrzdím. Už na nich nebrzdí žádný destičky, zkoušeli jsme Ate i Ferodo a na těhle kotoučích nic. Nevím co jim je ale auto prostě nebrzdí. U vnějších krajů kotouče je podezřelá tmavá drážka a celý kotouč je takový ztmavený nepěkný. Je však zajímavé, že na tý vochcávce a Mondeu je to bez problémů. Prostě Opel jsem nasranej právě jsem koupil Ate PowerDisc kotouče a jsem zvědav co to s tím udělá. koupil jsi dobře A jaké destičky?Taky ATE ? Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Luke |
| ||
Host | destičky jsou taky Ate. Ale nejsou to ty z řady Power ale normální origo Ate. Za ty Powery chtějí pře 5000!!!! A na to nemám, že totiž budu muset ty brzdy udělat až takhle celý znovu jsem nečekal. Jen mi nejde do hlavy, proč ty brzdy na dvou autech šlapou jako hodinky jen na Oplu ne! Takových peněz co stáli. Uff .... | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |