Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
vectra B 2.0 DTI nejde do otacek |
Přejít na stranu [1] 2 3 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Venca |
| ||
Host | Pri plnem plynu mi nejdou otacky pres 2500 auto nema tah. Pri plnem plynu se rozsviti zavadova kontrolka a pri malem plynu zhasne.V servisu mi vymenily snimac otacek a prenastavili cerpadlo o 1,5 stupne, ale zavada nezmizela v servisu mi rekli ze turbo, cerpadlo, vaha vzduchu a vse ostatni je v poradku. | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Venca napsal ... Pri plnem plynu mi nejdou otacky pres 2500 auto nema tah. Pri plnem plynu se rozsviti zavadova kontrolka a pri malem plynu zhasne.V servisu mi vymenily snimac otacek a prenastavili cerpadlo o 1,5 stupne, ale zavada nezmizela v servisu mi rekli ze turbo, cerpadlo, vaha vzduchu a vse ostatni je v poradku. Možná se pletu ale tvůj motor jestli nekecám má ještě takový klapky v sání který se zanášej karbonem. Vyčkej na Ypera ten to myslím čistil. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Nemyslím si, že to bude přicpanými sacími kanály v hlavě motoru či nefunkčními klapkami - když se jim vyřadí podtlakové ovládání, tak jednotka ECU nic nediagnostikuje. Zrovna tak s tím nedostatkem vzduchu. - Nedávno mi vypadla hadice vzduchu na vstupu do sání (od turba). kromě zvuku, hučení, a kouře za autem to jednotka schramstla a nic nehlásila. Egr to rovněž nebude, protože ten když je nefunkční, tak hlásí poruchu do cca 1700 otáček/min. Pak už turbo dává a ECu jej odstavuje a současně porucha mizí. Tohle může být závada mnohem zapeklitější. Ke kontrole toho už ale moc nezbývá: - váha vzduchu - turbo - vstřikovací čerpadlo Váha vzduchu - ta se může i na diagnostice tvářit jako O.K., ale většina z nás tady ví, že přesto nemusí být zdravá. Najdi si zde v poradně povídání o váze vzduchu a zkus tam radu ode mne - vložení prstence, který změní proudění na vstupu váhy. Úplně vpravo nahoře je vyhledávač - klíčová slova "váha vzduchu". Turbo - ovládání přepouštěcí klapky plynů může bý nefunkční a nebo sama klapka zatuhlá. Pak jdou expanzní plyny stále přes obtok (otevřeny) a auto nejde do tahu - chybí vzduch, protože se turbína nedokáže roztočit. To navíc diagnostikuje i váha, kdy ECU porovnává otáčky motoru s průtokem z váhy (jiný případ než u mne s vypadlou hadicí - průtok vzduchu přes váhu jsem měl, ale vzduch se mi ztrácel až za turbem). Samo turbo je v háji je další případ, ale To bě snad ti odborníci řekli opak a tvrdí, že je v pořádku. Vstřikovací čerpadlo - pravděpodobnost je malá, ale vždy možná, že došlo k jeho poruše. Resp. poruše elektroniky. Nevím v jakém servisu jsi byl, ale moc by mne zajímalo, jakým způsobem Ti ho přenastavili o 1,5° ? Mám dojem, že tohle není čerpadlo jako na 2,5 l. TD, takže tam není hlava, kterou by se otáčelo. Ani rozvody se nedají udělat jinak, než jak jsou dané od výrobce. V jakém servisu jsi byl? To by mne moc zajímalo?, protože hrabat se do čerpadla je až to poslední!!!! Tohle vypadá jako závada v elektronice. Nicméně, pokud chceš čistit sání, tak musíš udělat následující: A - plastový kryt motoru dolů B - demontáž EGR ventilu (dva šrouby a plastová hadička) C - odklonění přední plastové lišty - dva šrouby (vedou v ní kabely pro teplotní čidla, hadička pro EGR a hadice pro odvzdušnění chlazení hlavy motoru. D - odpojení plastové hadičky podtlaku na ovládání klapek (je z boku), odpojení kabelu od čidla kliky E - odpojení vstupní hadice od turba (přímo pod EGR ventilem) F - postupná demontáž tlakových potrubí od čerpadla na vstřiky - předtím odpojit konektor elektroniky čerpadla G - demontáž víka překrytu sání H - demontáž šroubů na bloku sání (je to ta část s těmi klapkami) I - Kompletní vyčištění. J Montáž v obráceném pořadí. Před zpětnou montáží nezapoměň koupit 2 ks. nových těsnění - podle starých sejmutých. Utahovací momenty si už nepamatuju, ale je to snad max. okolo 20Nm - jinak popdle citu. [ Upraveno Monday 18 August 2008 - 08:35:34 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | A ještě zde: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Venca |
| ||
Host | Díky za radu zkusím jěště jednou zajet do Oplu na diagnostiku a zkusím tu váhu vzduchu potom se ozvu. | ||
| |||
z0diaC |
| ||
Uživatel #1221 Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23Příspěvků: 441 | Ypere pěkné obrázky ... ty to sání čístíš co půl roku ? - to Tvoje sání je zevnitř jak nové .... někdy se z toho vysype neskutečný bo***l. z0diaC Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF Corsa B X10XE 3D ´99 OFF Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF | ||
| |||
steve |
| ||
Vectra GTS Uživatel #1288 Registrován: Tuesday 16 October 2007 - 23:29:05Příspěvků: 555 | Jo taky jsem se dotoho již pustil,spíš preventivně a lidi by se divily co bordelu se tam usadí. Nejvíc zdržuje ta demontáž než se k tomu dostaneš,samotné čištění, když je dobrý rozpouštědlo, moc času nezabere. !_; Ypere,vím že je to až moc jednoduché,ale pokud mu nejdou vysoko otáčky,muže to být jen kravina,prodřený podtlakový trubičky nebo vypadlý ,ale to snad zkontrolovali jako první. Opel Vectra B 2.2DTI 16V SPORT -Prodáno Opel Astra G 1.6 16V Sportive,3dv. přítulkyně-prodáno Opel Vectra B 1,6 16V hatchback -Prodáno Opel Vectra GTS OPC Line 2,2 DTi16v-prodano Opel Astra Twin top 1,8 16v 103kW Cosmo-prodano Opel Insignia 2.0cdti,Cosmo ST-prodano Opel Vectra C OPC 2.8 V6 Turbo 225kW-prodano Opel Astra J OPC 2015 Opel Insignia A OPC 2014 Opel Astra G Bertone 2000 | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Steve: ..no právě, předpokládám, že hadičky zkontrolovali, nicméně jsem mu poradil zkontrolovat funkci ovládání přepouštěcího ventilu WasteGate a samotného ventilu. 2 z0diaC: .. čéče, nedávno byl o Tvém jmenovci a sérii vražd v USA natočen film a pouštěn snad na Slovácich či HBO! !!(a) Jinak naposledy jsem čistil sání před 2ma lety. Teď, když jsem měl motor rozebraný a sundanou a odstrojenou hlavu, tak jsem to čistil znovu. Je to pěkná pakárna a špinavá práce. Špatně se čistí ten překryt sání, ve kterém je uchycen EGR. Opatrně se musí čistit ty klapky. Nejhůř se ale čistily samotné kanály v hlavě! __; To se dá ale udělat jen tehdy, když je hlava dole a odstrojená. Spotřeboval jsem na to několik zubních kartáčků a půlku 4 litrového balení čističe Carlan. Nakonec jsem nasadil i malý mosazný a posléze pak přímo malý ocelový kartáč, abych z těch kanálů dostal všechno. Nevděčná, špinavá a zdlouhavá práce. Prostě hnus! !buch [ Upraveno Monday 18 August 2008 - 13:54:45 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Venca |
| ||
Host | Tak jsem byl na diagnostice v Bosch servisu protoze v Oplu ve Svitavach mi rekli ze nejdriv za mesic. V Boschi mi rekli ze predvstik ma byt 2,5 -3,5 a ze ja mam 2,9 - 3,1 ale ze chvilemi spadne na 1,9 a tak je to pry cerpadlo. Chtel bych se Ypera zeptat jestli to muze ovlivnit i neco jinyho nebo je to jen cerpadlem. Pro upresneni dneska rano sem byl pro auto v servisu kde sem zaplatil 3000 za to ze nic neopravily tak proto sem jel do toho Bosche. Diky predem za odpoved. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Osobně si myslím od samého začátku, že to může být právě oním čerpadlem, protoze množství dávkovaného paliva nekoresponduje s otáčkami motoru a dobou vstřiku - jejím okamžikem - což mi vychází jako závada ne čerpadle. Nicméně tvá porucha je až příliš popdobná závadě v tomto vlákně, ne-li přímo identická: Odkaz Zkus si to pročíst a pokud chceš laborovat ještě předtím, než necháš čerpadlo dát do opravy, tak zkus něco z toho použít. Vylučovací metodou. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 | |