• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo eletrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Nezhasíná kontrolka žhavení
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Navstevnik
Monday 23 February 2009 - 21:28:22 Citovat
Host
Zdravim Vas pratele,

tak jsem si splnil svuj sen, OPEL CORSA 1.5TD 1994.

Puvodne jsem ho koupil se zavadou alternatoru. Vybijel se akumulator (proudem pres 0.5A), nesvitila kontrolka dobijení. Alternator jsem opravil (prorazená dioda-novy mustek a regulator) a namontoval zpet. Pro jistotu jsem zkontroloval rele dobijeni, které bylo take spalene. Alternator tedy dobiji, ale vyskytla se dalsi zavada.

Vim ze problem dobijeni a zhaveni tu je mnohokrat diskutovan, ale muj problem jsem nenasel.
Po otoceni klickem kontrolka zhavení nezhasne (zhasne az tak po 10 min). Jestlize odpojim konektor od vyhrivani palivoveho filtru a zapnu zapalovani, po 5 vterinach cvakne relatko a kontrolka zhasne. Po nastartovani se opìt rozsviti a svicky zacnou zhavit. Trva to asi 10 minut, nez zhaveni vypne. Je-li motor zahraty, zhaveni se nespusti. Mimochodem zhavice jsem koupil nove, relatko se zda take v poradku.

Vite-li nekdo, cim to muze byt, budu Vsem moc vdecny za radu.
Csala
Tuesday 24 February 2009 - 08:02:39 Citovat
Host
Ahoj.
Co to je "rele dobijeni"?
Regulator napatia je na alternatore.
K tomu zhaveniu: Rele zhavenia by malo mat vlastnu elektroniku - casovac. Mozno je chyba tam. Ten casovac si kontroluje teplotu (chladiacej zmesi, nasavaneho vzduchu, nafty,...) V zavislosti od teploty urcuje dlzku zhavenia.
Kontroloval si aj zopnutie napatia priamo na zhaviacich svieckach?
Kontrolka zhavenia na pristrojovej doske nikdy nesvieti sucasne so zhavenim zhaviciek. Rele zhavenia ma samostatny vyvod pre kontrolku zhavenia, ktora signalizuje vodicovi moznost startovat.
Takze sa zameraj na rele zhavenia, pripadne na snimac teploty, ktory ovplyvnuje casovac rele zhavenia. Posledna moznost je vadne rele nahradit obycajnym vykonovym rele (na 80A) a ovladat ho rucne priamo z kabiny obycajnym tlacitkom !_;
Navstevnik
Tuesday 24 February 2009 - 17:44:29 Citovat
Host
Dobre,
pokud budeme slovickarit, myslel jsem rele kontrolky dobijeni. Pak ovsem nevim, kde ma rele zhaveni samostatny vyvod na kontrolku zhaveni. Pokud je mi znamo, tak rele zhavicich svicek ma ma 4 vyvody a rele vyhrivani filtru take. Dva jsou pro ovladani a dva slouzi jako kontakty spinace.

Takze v prispevku je asi mysleno rele zhaveni=ridici jednotka zhaveni ze???

Kontrolka zhaveni mi sviti a zaroven je pritomne i napeti na zhavicich svickach. Pokud je odpojeno vyhrivani filtru tak po nazhaveni zhasne, ovsem ihned po nastartovani se opet rozsviti a svicky zacnou opet zhavit a to trva tak 10 minut. Pak zhaveni prestane a kontrolka zhasne. (A kdyz pisu, ze svicky zhavi, tak tim myslim, ze je na nich napeti.)
Je mi divne, ze zhaveni vypne, kdyz je predehrivani filtru odpojeno a kdyz je pripojeno, tak zhavi stale (dokud nenastartuju). Takze bych asi chybu hledal u filtru, nebo se pletu?

Jinak dekuji moc za radu.
Csala
Tuesday 24 February 2009 - 17:57:04 Citovat
Host
Ja som mal na Fiat Crome TDid elektricky predohrev palivoveho filtra tiez.
Na telese palivoveho filtra boli dva dvojdratove konektory. Jeden - silnejsi - bol na elektricky predohrev. Druhy - slabsi- bol na meranie teploty nafty. Neodpajas nahodou prave to meranie teploty nafty? To by potom malo tu logiku a suvis s dlzkou zhavenia !_;
Csala
Tuesday 24 February 2009 - 18:15:44 Citovat
Host
To tvoje rele zhavenia vypada nejak takto?

Navstevnik
Tuesday 24 February 2009 - 21:30:41 Citovat
Host
To relatko co mam ja je kostka se 4 piny. O jeho spinani a o kontrolku zhaveni se stara ridici jednotka zhaveni.

Jinak jsem dnes koupil novy palivovy filtr, takze se podivam na to predehrivani.

Jeste me napadla jedna vec. Nevim jestli to neni hloupost, ale nemuze to delat spinaci skrinka??? Jakmile nastartuju a klicek se vrati, kontrolka zhaveni se rozsviti. A podle schematu je ridici jednotka zhaveni ovladana mimo jine i z vyvodu spinaci skrinky s oznacenim 50.
Csala
Wednesday 25 February 2009 - 07:34:05 Citovat
Host
Ak mas schemu, skus mi ju poslat na moj email csala@pobox.sk
To zhavenie mas zapojene nejak nestandartne __;
Navstevnik
Wednesday 25 February 2009 - 18:54:39 Citovat
Host
Prave to schema studuju. Bude to urcite delat to predehrivani nafty. Mozna se na to zitra dostanu, tak dam vedet, jak to dopadlo.

Kazdopadne schema poslu. Vic hlav vic vi.

Zatim diky.
Navstevnik
Friday 27 February 2009 - 15:56:37 Citovat
Host
Takze po vymontovani palivoveho filtru jsem se zhrozil a polil me studeny pot.

Vsude spina a rez. Divim se, ze to slo vubec nastartovat. Topne teleso pro ohrev nefunkcni. Shanel jsem ho jako nahradni dil, nikde jsem neuspel, vsichni me odkazovali jen na orig. dil, ktery se prodava okolo 4000,- kc. Jsou to dve desticky vzdalene od sebe zhruba 1mm a vzdalenost je vymezena 4 krouzky (neco jako podlozka). Jeden krouzek nebyl na svem miste, takze se mi podarilo ho vratit zpet. Po smontovani je odpor asi 10ohmu. Teplotni vypinac se zda funkcni (pri nizke teplote odpor klesne k nule, ohratim vyskoci k nekonecnu). Vse namontovano zpet a zhaveni uz vypina i s pripojenym vyhrivanim filtru.

Ovsem po nastartovani zhaveni opet sepne a kontrolka sviti.

Chybu asi bude treba hledat kolem spinaci skrinky a starteru. Zitra budu pokracovat, pak dam vedet.
Csala
Saturday 28 February 2009 - 20:55:44 Citovat
Host
Ahoj.
Diky za schemu.
Teplotny snimac S114 si kontroloval?


Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2025 sec,0.1572 z toho dotazů.